“Breng het zoekgedrag van je doelgroep binnen de customer journey in kaart.”

Welke zoekwoorden worden gebruikt bij het zoeken naar de producten/diensten die worden aangeboden? Wat is de concurrentie en het zoekvolume op deze zoekwoorden? Deze vragen beantwoorden wij door het zoekgedrag van de doelgroep in kaart te brengen. De zoekwoorden worden verdeeld in de verschillende fases binnen de customer journey van de doelgroep.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) in de Customer Journey

Het belang van zoekvragen binnen de customer journey

Binnen elke fase van de customer journey zijn zoekvragen van je doelgroep anders. Dit vereist andere content, andere content marketing en een andere SEO-strategie. Daarom brengen wij naast het zoekgedrag ook in kaart welke content in welke fases van de customer journey ontbreekt binnen je website.

Door deze exercitie krijg je inzicht in:

  • Waar je doelgroep naar zoekt en welke zoekwoorden gebruikt worden;
  • Waar deze zoekwoorden passen binnen de customer journey van de doelgroep;
  • Welke content nog ontbreekt binnen je website (customer journey);
  • De groeipotentie van organisch verkeer uit zoekmachines naar je website.

Zoekmachine positie en bezoekers

Binnen de SEO doelgroep- en bezoekanalyse brengen wij het zoekgedrag van je bezoekers in kaart. Hierdoor weet je met welke zoekwoorden je website gevonden wordt. Ook onderzoeken wij je huidige zichtbaarheid in verschillende zoekmachines, het huidige organische verkeer, de externe bronnen die bezoekersverkeer genereren, rankings in zoekmachines en de type devices zoals smartphones en tablets die gebruikt worden.

Door het zoekgedrag en je positie in kaart te brengen krijg je inzicht in:

  • Waar de doelgroep naar zoekt en op welke zoekwoorden de website nu wordt gevonden;
  • Wat het aandeel organisch verkeer is van het totale aantal bezoekers;
  • Wat de gemiddelde opdrachtwaarde is voor organisch verkeer;
  • Wat de belangrijkste zoekwoorden en rankings zijn;
  • Wat de belangrijkste gebruikte devices zijn;
  • Wat de belangrijkste verkeersbronnen zijn.

Optimaliseren van de website/URL-structuur

Met alle inzichten die wij verzamelen uit deze zoekgedrag analyse werken wij een optimale site/URL-structuur voor je uit. Een structuur die naadloos aansluit bij het zoekgedrag èn de customer journey van je doelgroep. Dit vormt de basis voor het aanpassen, uitbreiden en optimaliseren van de website, voor een maximale organische vindbaarheid. Dit kan bijvoorbeeld van pas komen bij een website migratietraject.

Zoekmachine Optimalisatie diensten van OrangeValley