Nieuws

RTL en BlueElevation winnen DDMA CRO Award

Op 4 november 2021 is het beste Nederlandse conversie rate optimalisatie (CRO) werk bekroond met de DDMA Dutch CRO Awards. RTL heeft in samenwerking met Online Dialog en BlueElevation in de categorie personalisatie de award gewonnen!

Nu de corona maatregelen het weer toelaten konden wij weer feestelijk bij elkaar komen. Ditmaal in het mooie karakteristieke gebouw “het Sieraad” in Amsterdam-West.

Over de Case

RTL Nederland biedt toegang via betaalde abonnementen voor haar streaming video platform Videoland. 
Wanneer het abonnement van een consument is verlopen of wanneer de consument zijn account pauzeert is het doel bij Videoland om hun terug te winnen. Dit doen ze middels een gespecialiseerde `winback` pagina waar de consument heen wordt geleid.

Middels personalisatie heeft RTL Nederland de `winback` pagina specifiek weten af te stemmen op haar bezoekers. Omdat de bezoeker op deze pagina ingelogd is, kan RTL het kijkgedrag achterhalen. Op basis van het kijkgedrag kan men relevante content laten zien welke overeenkomt met het eerdere kijkgedrag van de bezoeker. Hiermee ontstaat er een persoonlijke ervaring specifiek afgestemd op de bezoeker op de pagina.

“Lucas Vos, Senior conversion specialist RTL: ‘We zijn erg blij met de bijdrage die BlueElevation aan ons CRO-proces en specifiek deze cases heeft geleverd.”

Hypothese

Als we dynamische USP’s en een genrestrip hebben gebaseerd op ons data science-model, dan stijgt het aantal klanten dat we terug kunnen winnen, omdat we bezoekers enthousiast maken over de content op Videoland met relevante uitingen.

Resultaat

Door middel van 4 personalisatie-experimenten op de ‘winback’-pagina van streamingdienst Videoland wist RTL Nederland significant meer ex-klanten terug te winnen.

Over de DDMA CRO Adwards

De DDMA Dutch CRO Awards zijn op 4 november 2021 uitgereikt in Amsterdam. De awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing. 
De CRO Awards zijn in het leven geroepen om de waarde van Conversie Rate Optimalisatie (CRO) aan te tonen. Ze zijn er voor elke marketing of digitale professionals die vanuit klantinzicht en gedrag de (digitale) klantreis wil verbeteren.

Neem contact op

Heb jij een CRO vraagstuk? Wij helpen je graag!