Emerce100: Top agencies streven samen naar Europees succes
Emerce presenteert vandaag de 19e editie van de Emerce100. De Emerce100 is de leidende lijst van beslissers in de Nederlandse online-industrie. Een week geleden kondigden OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase een fusie aan met investeerder NewPort Capital. Net zoals voorgaande jaren behalen alle agencies een topnotering in de Emerce100 met maar liefst 40 sterren en vermeldingen in de belangrijkste categorieën Digital Agency Groot, Full Service, Analytics, Optimalisatie en Agency groepen.
Al jaren topposities in de Emerce100
Alle agencies hebben al jaren een sterke reputatie en bewezen trackrecord bij uitdagende (inter)nationale opdrachtgevers. We staan voor kwaliteit en draaien in de belangrijkste lijsten al jaren stabiel mee in de top. De Emerce100 bevestigt dan ook de gezamenlijke ambitie en visie om het beste digital performance agency van Europa te worden. Samen behalen we dit jaar bijna 40 sterren in maar liefst 9 categorieën, waaronder Digital Marketing Bureau, Groot, Fullservice en Agencygroepen, maar ook wordt er op het gebied van Analytics en Optimalisatie hoog gescoord.
Data Gedreven Performance Marketing: Ambitie voor Europese Groei
De fusie is gericht op het versterken van hun positie in data- en performance marketing op de Europese markt, wordt gesteund door NewPort Capital om innovatieve technieken en diepgaande expertise te combineren. Mark van Hattum, oprichter van MvH Media, is aangesteld als CEO van de nieuwe groep, benadrukkend dat schaal van essentieel belang is in de dynamische digitale marketingindustrie. Deze samensmelting brengt getalenteerde teams samen, gedreven door de ambitie om dé autoriteit in West-Europa te worden op het gebied van performance marketing, ondersteund door NewPort Capital's strategische visie op autonome en acquisitieve groei.
“Ik ben ongelofelijk trots op de leidende posities van al onze merken binnen de groep in de Emerce100. Dit is een hele mooie erkenning door de doelgroep zelf. De reacties die we vorige week op het persbericht hebben gehad zijn ontzettend positief. Onze collega’s zijn trots dat ze onderdeel zijn van deze ambitie en kunnen samenwerken met andere experts die ook tot de beste in het vakgebied willen horen. Ook klanten zijn erg enthousiast over de extra diensten en services die we ze nu vanuit de Groep kunnen bieden. Ik vind het ontzettend positief om te zien dat we dit voordeel direct kunnen toepassen voor onze klanten."
Mark van Hattum, Managing Director, OrangeValley
Cultuur creëren voor innovatie
Samen streven we ernaar het meest innovatieve datagedreven performance bureau van Europa te zijn. Dit vraagt om een cultuur waarin ruimte is voor ideeën, fouten en experimenteren. We moedigen onze teams aan om nieuwe methoden toe te passen en projecten te ontwikkelen, met succesvolle initiatieven die breder worden uitgerold. De nieuwe groep zet in op performance marketing en internationale groei. Het richt zich, door diepgaande expertise en innovatie, op het maximaliseren van meetbare resultaten voor klanten. Als toonaangevend performance marketingbureau in Nederland combineert het data, tech en klantgerichte strategieën met een passie om te excelleren.
Emerce notering: meer dan prestige
De Emerce100, een jaarlijkse publicatie van Emerce, legt de focus op de resultaten van een onafhankelijk imago-onderzoek, geleid door Motivaction en versterkt met aanvullende marktdata. Deze evaluaties, afkomstig van leidende figuren in online marketing, ICT en e-business, worden uitgedrukt op een 7-puntsschaal, wat het imago van de beoordeelde bedrijven verheldert. Het behalen van een hoge notering in de Emerce100 is meer dan alleen prestige; het vertegenwoordigt de erkenning van de voortdurende toewijding aan excellentie in de branche.