Onze Visie
De digitale wereld verandert continu, met data en technologie in het middelpunt van de ontwikkelingen. De adoptie van nieuwe techniek gaat steeds sneller en het digitale kanaal is voor steeds meer organisaties een vitaal onderdeel van de waardeketen. Dat vraagt om onderbouwde strategische beslissingen. Keuzes gemaakt vanuit de zekerheid die data biedt en gebruikmakend van innovatieve technologie om die data te activeren. Alles gericht op de vergroting van customer experience en life time value voor de klanten van onze klant in het digitale kanaal.
Sterk in Marketing, Data & Techniek
- Klant en customer journey staan altijd centraal
- Customer Experience verhoogt CLV
- Innovatie als drijfveer
- Data is van vitaal belang
- Verbinden van mens en merk
- Investeren in owned media
De visie van OrangeValley
Uiteindelijk gaat het niet om de technologie maar om de toepassing, bijvoorbeeld gemak of relevantie in informatie in het leven van de eindgebruiker. Online bezoekers willen steeds beter geïnformeerd worden, meer keuzevrijheid hebben en autonoom beslissingen maken. De individuele verwachtingen, de customer experience en de privacy worden hierin steeds belangrijker.
De technologische innovatie blijft toenemen en daarmee de mogelijkheden voor de mens. Alles gericht op de vergroting van customer experience en life time value voor de klanten van onze klant in het digitale kanaal. Hierbij is het essentieel dat een organisatie de relatie en communicatie met haar klanten optimaal organiseert. Dit kan bij uitstek het beste met de media waarover zij volledige controle heeft en dat is; owned media.
Digitale volwassenheid is richtinggevend
Het maturity model bepaalt de digitale volwassenheid van de organisatie op het gebied van people, process en technology. Het volwassenheidsniveau van de digitale activiteiten én van de organisatie bepaalt welke optimalisaties op welk moment het grootste rendement opleveren. Hoe volwassener een organisatie, hoe sneller een organisatie kan reageren en nieuwe kansen kan benutten. Deze aanpak garandeert een balans tussen korte termijn succes en lange termijn rendement, waarbij het ultieme doel is sturen op life-time value. Om deze fase te bereiken zal ook de organisatie zelf de juiste volwassenheid en kennis moeten hebben om dit te bereiken.
OrangeValley ondersteunt haar opdrachtgevers om steeds volwassener om te gaan met digitale marketing. Vanuit een verantwoordelijke plek verzamelen wij data en gebruiken wij deze data om doelgroepen te bereiken met de juiste boodschap op het juiste moment. Onze toegevoegde waarde is dat wij weten hoe we marketing, techniek en data kunnen combineren om organisaties in digitale volwassenheid te laten groeien. Groei in digitale volwassenheid betekent verbetering in customer experience voor de eindklant en business groei voor onze klanten.
Customer centric approach
In onze werkwijze hebben we vanaf dag één de klant centraal gesteld. Daarbij bedoelen wij niet alleen onze opdrachtgever, maar ook de klant van onze klant. Daar doen we het uiteindelijk voor en die doelgroep is cruciaal om succesvol digitale marketing te bedrijven. In een tijd waarin consumenten steeds meer van hun tijd besteden aan digitale media, is het ook van groot belang om een beter inzicht te krijgen in de klantreis van de doelgroep. Wij werken daarom met een benadering waarbij de customer journey staat.
Of we nu met het Data & Insights-, Search Optimization-, Strategy- of Digital Advertising team onze klanten ondersteunen: het centraal stellen van de doelgroep is het belangrijkste uitgangspunt binnen OrangeValley. Hiervoor moet je overgaan van (wat veel organisaties doen) kanaal-gericht, naar customer-centric. Op deze manier krijgen klanten een consistente ervaring ongeacht welk kanaal – of zelfs hoeveel kanalen – ze gebruiken om contact op te nemen met jouw organisatie.
Data is van vitaal belang
Wij leggen data als fundament onder de groei in marketing- en business doelstellingen. Data is duidelijk en geduldig. Als de concurrentie verandert, je doelgroep nieuw gedrag ontwikkelt of er nieuwe online kanalen en technieken bijkomen dan zien we dat in de data en daarmee verbeteren we gericht de marketingaanpak en resultaten. Door data over doelgroepen, behoeftes, gedrag en succesvolle contactmomenten te analyseren ontstaan er nieuwe kansen. Kleine aanpassingen hebben al snel effect. Grotere aanpassingen hebben soms langer de tijd nodig en vragen om meer aanpassingen binnen de organisatie. Organisaties met de beste en meest relevante data hebben zijn in beginsel in het voordeel. Dit zijn organisaties die beschikken over marktdata (3th party), maar vooral ook unieke relevante eigen data (1th party).
Onze aanpak waarbij we een verschuiving zien in werkwijze van data driven (data als hulpmiddel), naar data centric (data centraal in beslissingen), houdt rekening met het volwassenheidsniveau van de organisatie waardoor we het gewenste effect bereiken. Door diezelfde aanpak hebben we in veel markten succesvolle (award winnende) cases neergezet.
De kracht van technologie
OrangeValley loopt voorop in de markt met haar technische kennis. Dit stelt OrangeValley klanten in staat om het optimale resultaat te halen uit hun owned media. We zijn hierdoor in staat om de juiste boodschap “gepersonaliseerd” te creëren en te verspreiden aan de juiste persoon, oftewel: de doelgroep. Ook kunnen wij door technologie meer én betere data verzamelen en tools ontwikkelen om het werk van een marketeer te automatiseren.
Verbinden van mens en merk
In een steeds meer technologie-gedreven markt is het belangrijker dan ooit om als merk een sterk onderscheidend vermogen te hebben en een goede relatie met de klant op te bouwen. Dit kan worden bereikt door een sterke focus op de customer experience en het creëren van een sterk merkimago.
Het onderscheidend vermogen van een merk is wat het uniek maakt en het aantrekkelijk maakt voor de klant. Het is wat het merk onderscheidt van andere merken en wat ervoor zorgt dat klanten voor jouw merk kiezen in plaats van voor een ander merk. Dit kan worden bereikt door de klant en de customer experience centraal te stellen en te zorgen voor een positieve klantervaring.
Het onderscheidend vermogen kan op verschillende manieren worden bereikt, bijvoorbeeld door middel van productinnovatie, unieke kenmerken of kwaliteiten van het product of de dienst, een sterk merkimago, een onderscheidende merkbelofte, enzovoort. De relatie die een klant met je merk heeft is ook erg belangrijk. Het gaat hierbij om de emotionele band die de klant heeft met je merk. Een sterke relatie met je klanten kan leiden tot loyaliteit en terugkerende aankopen.
Investeren in kennisdeling
Wij geloven in de kracht van delen, zeker als het gaat om de kennis die we in huis hebben. Bij OrangeValley werken digital experts met aantoonbaar trackrecord in de markt. Al sinds de oprichting in 2003 heeft vakmanschap een grote rol gespeeld in ons bestaan. Geïnspireerd door ‘Silicon Valley’ en de wens om een zelfde inspirerende innovatieve omgeving naar Nederlandse bodem te halen. We komen vanuit de inhoud, vanuit het vak. We zijn denkers met een visie, maar ook de partij die de visie realiseert.
Het delen van onze kennis doen we graag, het is onze tweede natuur. Dat delen doen we zowel onderling in onze kennisuitwisselingsessies, waar we maandelijks voor de hele groep staan of vaker in kleiner teamverband. Ook hebben onze specialisten een breed aanbod van verschillende trainingen opgezet, waarin ervaren professionals uit de praktijk jou leren hoe je zelf meer grip krijgt op je eigen online marketing, data, techniek en customer experience. Daarmee gaat het algemene kennisniveau omhoog voor iedereen, want kennis van het vak is heel belangrijk willen we bij blijven en onze innovaties verspreiden.
Krachtig Partnernetwerk
Om snel te in te kunnen spelen op de veranderingen in de markt hebben we een langdurige en intensieve samenwerking met diverse toonaangevende internationale kennispartners. Deze partnerships garanderen ons:
- Zeer vroeg op de hoogte te houden van de productontwikkelingen zodat we daar in onze strategie en marketingaanpak rekening mee kunnen houden;
- Toegang tot specifieke data om trends in de markt vroeg te kunnen traceren;
- Voorsprong op de markt omdat we eerder worden geïnformeerd over nieuwe ontwikkelingen en zelfs soms al beta’s mogen introduceren bij een pre-rollout;
- Kennisdeling en eerstelijns support waardoor we sneller en tegen lagere kosten nieuwe ontwikkelingen kunnen doorvoeren;
- Support, we kunnen terugvallen op ons partnership waardoor we snel de juiste remedie vinden.