Kantoor

Privacy First Marketing

In een wereld waarin online bedrijven steeds meer afhankelijk zijn van persoonlijke data, heeft het gebrek aan transparantie geleid tot strengere privacyregels en wereldwijde aandacht voor gegevensbeheer. Privacy First Marketing is essentieel in dit tijdperk waarin consumenten steeds meer waarde hechten aan hun recht op privacy. Het versterkt merkreputaties, bouwt vertrouwen op met klanten en biedt een kans voor bedrijven om zich te onderscheiden als ethische merken. Ontdek de kracht van Privacy First Marketing en versterk jouw klantrelaties met OrangeValley's expertise in privacy en compliance.

Waarom Privacy First Marketing?

  • Voldoen aan privacywetgeving
  • Voorsorteren op cookieless era
  • Verbeteren customer experience
  • Transparantie gebruik van gegevens
  • Vertrouwen opbouwen door privacy beleid
Privacy-First-Marketing-Ontstaan-OrangeValley

Wat is Privacy First Marketing?

In een tijd van groeiend privacybewustzijn spelen wetgeving, merken en consumenten een essentiële rol. Strengere privacywetten dwingen organisaties tot een 'privacy first' benadering van digitale marketing, waarbij de focus ligt op het gebruik van first-party data van consumenten. Bij Privacy First Marketing is dan ook het essentieel voor organisaties om proactief te zoeken naar methoden om gegevens te verzamelen, waarbij de privacy compliance gewaarborgd wordt. Het verkrijgen van data vereist nu namelijk meer toestemming en verantwoordelijkheid.

Ja, ik wil een Privacy First Marketing Scan

Security

Waarom is Privacy First Marketing belangrijk?

Bedrijven die online actief zijn, zijn niet of onvoldoende transparant geweest over het beheer en gebruik van persoonlijke data. Dit heeft geleid tot wereldwijde regelgeving voor privacy, veilige gegevens-opslag en gebruik van persoonlijke data door wetgevende instanties. Deze ontwikkeling betekent concreet dat metingen en campagnes die gebruik maken van third party cookies data niet meer mogelijk zijn. Tegelijkertijd is met de opkomst van sociale media en de platform-economie het gebruik van persoonsgegevens enorm toegenomen. Dat heeft bijgedragen aan een wereldwijde efficiënte en succesvolle digitale advertentiemarkt. Echter, door spraakmakende privacyschendingen en misbruik van persoonlijke data, zijn consumenten en wetgevers in actie gekomen.

Overeenkomst

De impact van strengere privacywetgeving op bedrijven

De wet -en regelgeving omtrent het verwerken van persoonsgegevens beschermen de belangen van de consument en dwingen bedrijven deze nieuwe regels door te voeren in hun beleid. Handhaving op privacyschendingen is aangescherpt en wordt effectiever, de zogenoemde pakkans is toegenomen. Het risico van boetes, straffen en reputatieschade is voor ieder bedrijf met een app, website of online platform reëel.

Korte termijn en lange termijn strategie?

Op de korte termijn zal je je moeten aanpassen aan deze nieuwe werkelijkheid en hierbij zorgen dat jouw metingen en rapportages van campagnes behouden blijven. Inventariseer hoe jouw digitale kanalen gegevens vastleggen en of dit conform de laatste privacywetgeving plaatsvindt met de juiste oplossingen. Hiermee ben je in staat om snel zaken op orde te krijgen en aan de wetgeving te voldoen.

Op lange termijn wil je minder afhankelijk zijn van ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en consumentengedrag, door een robuuste 1st party data strategie te ontwikkelen. Dit houdt o.a. in dat je 1st party cookies servers side - in jouw omgeving - opslaat en beheerd, de juiste conversion API’s hebt geïnstalleerd en met betrouwbare parties data verrijkt en custom audiences ontwikkeld voor advertentiestrategieën, betrouwbare rapportages en analyses en relevante campagnes.

Vraag de Privacy First Digital Marketing Scan aan en zorg dat je op korte termijn al aan de privacywetgeving voldoet en jouw metingen en rapportages betrouwbaar blijven. 

Benieuwd naar de impact op jouw organisatie?

Privacy-First-Marketing-OrangeValley

Privacy First Marketing Scan

De Privacy First Marketing Scan is essentieel voor bedrijven die voorbereid willen zijn op een toekomst zonder cookies. Door te analyseren of je data en techniek klaar zijn voor deze veranderingen, helpen we je om ook in de toekomst nog retargeting te kunnen doen en te voldoen aan wet- en regelgeving omtrent consent en cookiemeldingen. Met een score per onderdeel biedt de scan directe inzichten waarmee je optimalisaties kunt doorvoeren. Het is slim om nu al te investeren in een cookieless marketingstrategie, gezien de veranderingen in online advertentietechnologie en privacywetgeving. Met de beperkingen op het gebruik van cookies worden traditionele advertentiemethoden minder effectief, dus voorbereiding op een cookieless strategie is cruciaal. Door alternatieve benaderingen te verkennen, zoals contextuele targeting en first-party data, kunnen bedrijven waardevolle inzichten verkrijgen en nieuwe kansen creëren voor effectieve marketingcampagnes. Deze proactieve aanpak helpt bedrijven flexibel te blijven en betere resultaten te behalen in een steeds veranderende digitale omgeving.

Ja, ik wil een Privacy First Marketing Scan

Privacy-First-Marketing-Scan-Onze-Aanpak-Data-OrangeValley

Onze aanpak

De Privacy First Marketing Scan biedt een uitgebreide controle van jouw huidige manier van data verzameling, met de focus op het identificeren van kansen om jouw meetstrategieën toekomstbestendig te maken. Door de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van dataverzameling te integreren, helpen we jouw bedrijf om nauwkeurig en effectief te kunnen meten. Het resultaat van deze data scan is een concreet advies met mogelijke verbeterpunten. 

Meer weten over Privacy First Marketing? Neem contact op!