Digitale Transformatie
Hoe versnel je de digitale transformatie van jouw organisatie? Digitale transformatie is geen project, maar een voortdurend proces. Het draait om een mindset shift en het optimaal benutten van digitale mogelijkheden. Het stelt organisaties in staat om flexibel te blijven en innovatief in te spelen op veranderende klantbehoeften.
Klaar voor Digitale Transformatie?
- Concreet organisatiedoel
- Design Sprints & innovation
- Klant en customer journey centraal
- Personalisatie & 1-1 communicatie
- Van strategie naar operatie
Klaar voor digitale transformatie?
Van eindklant tot eindklant, geïntegreerde bedrijfstransformatie waarin (data driven) digitale marketing technologieën een dominante rol spelen.
Dit zijn voorbeelden van vraagstukken waar het strategie team je bij kan helpen:
- Technologie-implementatie: Het omvat de adoptie en integratie van digitale technologieën zoals cloud computing, kunstmatige intelligentie, big data-analyse, Internet of Things (IoT) en blockchain in bedrijfsprocessen.
- Organisatorische verandering: Digitale transformatie vereist vaak aanpassingen in de organisatiestructuur, cultuur en vaardigheden van medewerkers om een digitale mindset te bevorderen en innovatie te stimuleren.
- Klantgerichtheid: Het legt de nadruk op het begrijpen en voldoen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van klanten, waarbij gebruik wordt gemaakt van digitale kanalen en gepersonaliseerde ervaringen.
- Data-analyse: Het benutten van de enorme hoeveelheid beschikbare gegevens om inzichten te verkrijgen, trends te identificeren, besluitvorming te verbeteren en gepersonaliseerde diensten aan te bieden.
- Innovatie en disruptie: Digitale transformatie stimuleert het verkennen van nieuwe zakelijke modellen, het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten, en het betreden van nieuwe markten om concurrentievoordeel te behouden of te verkrijgen.
- Cybersecurity en privacy: Met de toename van digitale activiteiten is het waarborgen van de veiligheid van gegevens en de bescherming van privacy een cruciaal aspect van digitale transformatie.
- Samenwerking en partnerschappen: Het kan betrekking hebben op het aangaan van samenwerkingsverbanden met technologiepartners, startups of andere organisaties om kennis, expertise en middelen te delen en gezamenlijk innovatieve oplossingen te ontwikkelen.
"Niet meegaan in de digitale transformatie is als vasthouden aan het verleden. Het is tijd om nieuwe wegen te verkennen, technologieën te omarmen en je organisatie aan te passen aan de digitale realiteit. Alleen dan kun je competitief blijven en waarde leveren in de moderne zakelijke wereld."
Het model voor Digitale Transformatie
De 4 types van ‘geïntegreerde bedrijfstransformatie’.
- Proces Transformatie: Bedrijven kunnen interne processen veranderen vanwege kostenreductie, kwaliteitverbetering of logistiek voordeel.
- Business Model Transformatie: Dit gaat over transformatie die een fundamentele verandering brengen in hoe bedrijven waarde bieden aan hun consumenten.
- Domein Transformatie: Bijvoorbeeld het veranderen van het verkopen van producten, naar het verhuren van producten. Daarmee bereik je een totaal nieuw segment van consumenten.
- Culturele Transformatie: Bijvoorbeeld het adopteren van een agile way-of-working, experimentation cultuur of decentrale manier van beslissingen nemen.
Roche Diagnostics wint Dutch Interactive Award
De transitie van lange tendertrajecten naar direct inspringen op de acute behoeften in de pandemie. Letterlijk van pallets naar losse doosjes zelftesten. Roche Diagnostics specialiseert zich in medische diagnostiek en het ontwikkelen van data gedreven gezondheidsinzichten. Een traditionele, corporate omgeving met complexe DMU’s, lage digitale volwassenheid en lange salescycli. OrangeValley en Roche Diagnostic winnen in 2022 een Dutch Interactive Award in de categorie Digitale Transformatie.