import_-web-OrangeValley-JustJusta-36-1-1-jpg

Marketing Automation

Het in contact komen en blijven met je prospects en klanten was al een intensief proces. Met online marketing loopt dat proces ook nog eens via vele kanalen en devices. Met Marketing Automation wordt een groot deel van dat werk uit handen genomen, geautomatiseerd en geoptimaliseerd. Door het gebruik van een Marketing Automation platform en een op maat gemaakte communicatie strategie, worden bezoekers -> leads en prospects -> kopers

Waarom Marketing Automation?

  • Een beter bereik bij de juiste doelgroep
  • Lagere kosten per lead
  • Meer en betere prospects om te converteren
  • Marketingactiviteiten worden zichtbaar, kwantificeerbaar en schaalbaar
  • Betere afstemming tussen Sales en Marketing
marketing automation

Marketing Automation kort uitgelegd

Het begrip marketing automation is eigenlijk zelfverklarend. De (online)marketing activiteiten worden zo veel mogelijk geautomatiseerd. De ontwikkeling van marketing automation platformen heeft het vakgebied de laatste jaren enorm doen groeien. Dit heeft opgeleverd dat alle repeterende en te automatiseren taken zoals het verzenden van email of social media berichten uitsturen door de software wordt geregeld.

De effectiviteit van deze acties wordt echter sterk bepaald door de achterliggende strategie en aanpak. Een strategie die gebaseerd is op de bedrijfsdoelen in combinatie met het zo efficiënt mogelijk communiceren met de doelgroep, levert betere leads en daarmee betere resultaten.

De intelligentie van de software is inmiddels zo ver toegenomen, dat verregaande personalisatie en daarmee maatgerichte communicatie mogelijk is. Met het inrichten van zogenaamde ¨flows¨, wordt de doelgroep op maat bediend qua informatie in hun volledige customer journey. Ook het samenbrengen van de verschillende kanalen, door die customer journey, is voor de software perfect uit te voeren. 

Daarmee is Marketing Automation de ideale manier om snelle, efficiënte en op maatgemaakte communicatie met jouw doelgroep te realiseren. 

Ja, ik wil marketing automation

marketing data

Het belang van Marketing Automation

Marketing Automation behaalt, naast het makkelijker maken van de werkzaamheden, meer rendement uit de marketingactiviteiten. Door de fijnmazige communicatie met de doelgroep, vergroot de zichtbaarheid en zorgt het voor meer organisch bezoek op je webpagina’s. De kwantiteit en kwaliteit van je prospects gaat omhoog, wat weer tot lagere kosten per lead leidt. 

data goal

Wat doet OrangeValley voor haar klanten?

Wanneer OrangeValley aan de slag gaat met Marketing Automation voor jouw bedrijf, wordt er vanzelfsprekend eerst gekeken naar de beschikbare data. Samen met onze webanalisten en campagne managers kijken we naar patronen in het gedrag van de doelgroep. Wanneer we deze data hebben verzameld, gaan we aan de slag met datagedreven buyer persona’s. We gaan aan de slag met workshops en strategiesessies waarin we je doelstellingen achterhalen. Wat wil je bereiken? Wat zijn je KPI’s?

Deze staan centraal in Marketing Automation. Het helpt jouw organisatie om doelgroepgerichte content topics te creëren, te benoemen en te weten waar de doelgroepen zich online bevinden. Dit sluit naadloos aan bij de interessegebieden, demografie en geografie van de doelgroepen.

Om de buyer persona door de hele funnel te volgen en te meten welke marketingactiviteiten het meest effectief zijn, maken we gebruik van marketing automation tooling. Een van die producten is bijvoorbeeld Hubspot.

 

Kennis en expertise van HubSpot

OrangeValley is gecertificeerd HubSpot Agency Partner en mede hierdoor hebben wij de kennis en inzichten om op korte termijn Marketing Automation te implementeren in jouw organisatie. Meer weten? Neem contact met ons op!

Neem contact op

data team

De voordelen van Marketing Automation

  • Beter bereik bij de juiste doelgroep
  • Lagere kosten per lead
  • Meer en betere prospects om te converteren
  • Marketingactiviteiten worden zichtbaar, kwantificeerbaar en schaalbaar
  • Betere afstemming tussen Sales en Marketing 

En wat levert het dan op? Marketing Automation vergroot je zichtbaarheid en zorgt voor meer organisch bezoek op je webpagina’s. Bovendien gaat de kwantiteit en kwaliteit van je prospects omhoog, wat tot lagere kosten per lead leidt. 

Op zoek naar een Marketing Automation partner?

 Neem contact op