Digital Marketing
Digital marketing maakt gebruik van digitale technologieën om merken en producten aan doelgroepen te presenteren. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om gerichte en relevante boodschappen te sturen en real-time te reageren op klantinteracties. Door goede meetbaarheid van digital marketing campagnes kan het worden ingezet om het rendement uit marketing te verbeteren.
Digital Marketing bij OrangeValley
- Branding & Performance
- Innovatie & Automatisering digital media
- Optimalisatie mediastrategie en middelenmix
- Integrated Search (SEO & SEA)
- E-commerce & Marketplaces
- B2B Marketing & Leadgeneratie
Creëer impact met data-driven digital marketing
Of je nu meer omzet wilt behalen, meer leads wil genereren, een grotere naamsbekendheid wilt behalen of meer in contact wilt komen met je doelgroep; bij OrangeValley werken we altijd vanuit een meetbare doelstelling. Deze doelstelling wordt vertaald naar verschillende KPI’s waar het rendement van de campagnes wordt bijgestuurd.
De ontwikkelingen op het gebied van digital marketing volgen elkaar in een razend tempo op. Ook is er steeds meer data beschikbaar om campagnes te automatiseren en te personaliseren. Om altijd gebruik te kunnen maken van de nieuwste technieken en beta’s werken wij als digital agency nauw samen met onze partners. Zo zorgen we voor een continue innovatie en effectief gebruik van de laatste stand van de techniek.
Dit zijn voorbeelden van vraagstukken waar het Digital Marketing team je bij kan helpen:
- Help mijn digitale media mix te optimaliseren en meer rendement uit mijn budget te halen.
- Hoe kan ik de afhankelijkheid van paid kanalen verlagen en mijn eigen owned kanalen laten groeien?
- Er komt een website migratie aan, hoe behoud ik mijn ranking in Google?
- Ik wil in contact komen met nieuwe doelgroepen, hoe kan ik deze doelgroep online bereiken?
- Er komt een nieuw product aan, wat is de beste go-to-market strategie?
- Ik wil meer kwalitatieve leads om mijn business te laten groeien.
- Ik wil mijn producten aanbieden op marketplaces als Amazon en Bol.com.
Onze Digital Marketing Diensten
Onze aanpak
Organisaties die investeren in digitale media willen zo veel mogelijk rendement terug zien. Om dit te realiseren is het belangrijk om keuzes te maken op basis van data in plaats van onderbuikgevoel. Een data-gedreven aanpak voor digital marketing zorgt er namelijk voor dat het meest optimale resultaat uit je kanalen wordt gehaald.
Campagnes van OrangeValley kan je herkennen doordat deze waar mogelijk gevoed worden met rijke databronnen en altijd gericht zijn op de eindgebruiker en de customer journey. First party data wordt met de komst van een ‘cookieless era’ steeds belangrijker. We starten daarom altijd met data uit de analytics omgeving, aangevuld met andere beschikbare data.
Ontwikkeling van een digitale strategie
De basis voor een succesvolle digitale strategie ligt in het écht leren kennen van de klant. Wij doen dat door aandachtig te luisteren en dat te onderbouwen met alle relevante data. We vertalen vervolgens de business- en de marketingdoelstellingen naar een langere termijn online marketing plan inclusief fasering en activiteiten. De laatste stap is het achterhalen welke data essentieel is om de online marketingactiviteiten te optimaliseren. Zo krijgen we, met de data, grip op de KPI’s waarmee we nu en straks gaan sturen op het rendement. Juist door het gebruik van de data in combinatie met onze gestructureerde aanpak is er een op maat gemaakte strategie voor elke opdrachtgever.
B2B strategie met impact
Voor iedere organisatie is er een passende aanpak. De marketing strategie voor B2B is veelal gericht op naamsbekendheid of leadgeneratie. Ook hier starten we met het formuleren van heldere doelen welke we omzetten in KPI’s.
Voor B2B organisaties is content vaak de sleutel. Hierdoor is een actieve samenwerking tussen bureau en klant erg belangrijk. Goede content draagt bij aan een verbeterde vindbaarheid en biedt mogelijkheden voor externe communicatie.
Leadgeneratie en lead nurturing zijn belangrijke onderdelen van een digitale strategie voor B2B. Leadgeneratie is het proces waarbij potentiële klanten geïdentificeerd en benaderd worden om ze interesse te laten tonen in jouw producten of diensten. Lead nurturing is het proces waarbij deze leads verder gestimuleerd worden om zich te ontwikkelen tot kwalitatieve leads die klaar zijn om te converteren naar klanten. Door deze processen in te zetten, kun je ervoor zorgen dat je een continue stroom van kwalitatieve leads ontvangt. Naast onze SEO en advertising diensten bieden we account based marketing zoals e-mailmarketing, marketing automation en content marketing.
Optimalisatie van de digitale media-middelenmix
Voor iedere organisatie en digital marketing doelstelling is er een passende media-middelenmix. Op basis van de doelstellingen adviseren wij de best passende kanalen. Voor iedere aanpak en budget is er een passende strategie.
Geïntegreerde search strategie (SEO en SEA)
Een goede vindbaarheid in zoekmachines is voor de meeste organisaties een belangrijk onderdeel van de digital marketing strategie. Om slim om te gaan met de voorhanden tijd en search advertising budgetten maken we gebruik van een geïntegreerde search strategie. Dit houdt in dat we jullie en onze tijd, en het beschikbare advertising budget zo slim mogelijk inzetten. Deze data-gedreven aanpak zorgt dat we maximaal synergie en rendement uit het algehele search kanaal (SEO, SEA, Google Mijn bedrijf) behalen voor onze klanten.
Een SEO strategie die klaar is voor de toekomst
Veel organisaties weten niet waar zij precies staan in de markt of hebben hun lange termijn SEO-visie niet scherp in beeld. Wat is bijvoorbeeld jouw SEO marktaandeel en met welke strategie kun jij marktaandeel veroveren?
Een goede SEO-strategie gaat niet alleen om zoekwoordonderzoek of een website analyse, maar juist om het in kaart brengen van hoe de website presteert ten opzichte van concurrenten. Welke groei is realistisch? Wat gaan we doen om deze groei te behalen? Hoe pakken we dit operationeel aan? En minstens net zo belangrijk: welke innovaties passen we toe om exponentieel te groeien en wat is de time to impact?
Wij helpen je om een duidelijke stip op de horizon te plaatsen en ontwikkelen een SEO-strategie waarmee je écht impact maakt. Geen kleine aanpassingen met veel development capaciteit, maar een doelgerichte strategie waarin we innovaties toepassen. Zo realiseer je een significante groeiversnelling in het gehele search kanaal.
De kracht van social media
Tegenwoordig is alles en iedereen te vinden op social media. De verschillende platformen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn, maar ook Snapchat en TikTok, blijven groeien in populariteit. Op basis van de door de platformen verzamelde informatie zijn de targeting mogelijkheden voor digital advertising erg interessant.
Toch horen we vaak dat het voor bedrijven lastig is om keuzes te maken voor de kanalen en om het beoogde rendement uit social media te behalen. Door op basis van de verzamelde informatie goede keuzes te maken verbeteren we het rendement.
Bereik je doelgroep met display en video advertising
Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Dat is dan ook één van de redenen dat display en video advertising zich zo goed lenen voor het overbrengen van een boodschap. Door het bepalen van een goede display strategie zorgen we voor zichtbaarheid onder de doelgroep met als doel deze te informeren, overtuigen en converteren. Dit doen we vanuit een mediaplan waarin de doelgroep, doelstellingen en KPI’s omschreven zijn.
We vergroten je e-commerce bereik met marketplaces
De consument gebruikt steeds meer marketplaces als Amazon, Bol.com en beslist.nl om zich te oriënteren op producten of om een aankoop te doen. Marketplaces zijn een belangrijk kanaal geworden in de e-commerce strategie. Door producten vanuit het eigen e-commerce platform op marketplaces aan te bieden, is het mogelijk om je bereik en omzet in veelvoud op te schalen. Je kunt producten aanbieden aan de verschillende marketplaces door je productfeed via een API te koppelen aan de desbetreffende marketplace.
Dankzij onze ruime ervaring en kennis van feed management maken we de productfeed gereed voor de diverse marketplaces en voegen we alle benodigde informatie toe aan de feed. Daarbij passen we slimme conditionele en geautomatiseerde optimalisaties toe om het rendement te vergroten.