Digital Trend Event: De toekomst van Performance Marketing in 2025
Trends in data driven performance marketing anno 2025.
Donderdag 14 november 2024 organiseert OrangeValley een Digital Trend Event op het nieuwe kantoor in Utrecht. Een must voor marketingprofessionals die op de hoogte willen blijven van de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Gedurende de middag delen experts uit de markt en consultants hun visie op data driven performance marketing, belichten ze de meest invloedrijke trends en ontwikkelingen en bieden ze inzicht in hoe adverteerders zich hierop kunnen voorbereiden.
Wat je kunt verwachten?
- Visie op data gedreven performance marketing
- Verdieping trends in marketing kanalen zoals SEO, SEA, CRO, Data, Ai, technologie en media buying.
- Margegestuurde strategie: Het aantonen van de return on investment (ROI) van marketingactiviteiten en het continu optimaliseren van budgettoewijzingen om maximale impact te bereiken.
- Branding en onderscheidend vermogen in toenemende digitale automatisering. Vind de juiste balans tussen performance marketing en branding in de mediamix.
- Omnichannel: Het bieden van een naadloze klantbeleving over verschillende kanalen heen en het effectief coördineren van marketingactiviteiten op zowel online als offline platforms.
Programma Digital Trend Event
Digital Trend Event 2024
14:00 - Welkom, Programma en Introductie
Anouk Sintniklaas, Marketing Manager, OrangeValley Group
14:05 - SEO & Big Data: winnen in Google én andere platformen (zoals TikTok) a.d.h.v. SEO-data
Tom Harteveld, SEO Consultant OrangeValley
Volgens Tom zou SEO in de core van je online strategie moeten zitten. Waarom? Omdat SEO specialisten de beste inzichten hebben in jouw doelgroep. Hoe? Aan de hand van SEO Data. Door de komst van andere platformen, met als meest recente TikTok, begint een zoekvraag niet altijd meer op Google. Dat kan ook op Amazon, op YouTube of op Pinterest. Maar betekent dat dat Google niet meer relevant is en we dus geen SEO meer hoeven doen? Verre van dat. Sterker nog: SEO-data zou gebruikt moeten worden aan de strategische tafel, waar businessgoals worden gedefinieerd. In deze sessie neemt Tom je mee in het feit dat SEO (én Google) meer dan springlevend zijn. Sterker nog, hij geeft praktijkvoorbeelden waarbij blijkt dat SEO Data gebruikt wordt om de strategie op andere platformen (zoals TikTok, YouTube, Amazon, etc) en business-vlakken te bepalen.
14:25 - Juiste balans tussen branding en performance
Rachel van Staalduinen, Strateeg OrangeValley
In een wereld waarin data en performance steeds een belangrijker onderdeel worden is het cruciaal om performance-based adverteren te combineren met sterke upper- en midfunnel-strategieën. Branding creëert lange-termijnwaarde en klantloyaliteit, terwijl performance-marketing directe, meetbare resultaten levert. Het is juist de synergie en de inzichtelijkheid tussen beide die zorgt voor duurzame groei in de algemene performance. In een verzadigde markt maakt een onderscheidend merk het verschil, en branding en midfunnel-campagnes leggen de basis voor de groei van performance marketing. Rachel neemt je mee in de nieuwste trends en ontwikkelingen op dit gebied en laat zien hoe innovatieve digitale media jouw merk kunnen versterken en bijdragen aan blijvende groei.
14:45 - Afhankelijkheid van Google
Twan Boers, Advertising Consultant OrangeValley
CMO’s staan voor uitdagingen zoals stijgende advertentiekosten, afhankelijkheid van geautomatiseerde campagnes (zoals Performance Max) en gebrek aan transparantie in rapportages. De focus op Google Ads creëert kwetsbaarheid door overmatige afhankelijkheid van één kanaal, waardoor diversificatie moeilijk wordt. Het verlies van controle over first-party data en de balans tussen korte- en langetermijngroei vormen extra obstakels. Daarnaast moeten CMO's inspelen op veranderende klantverwachtingen en worstelen ze met de complexiteit van multichannel strategieën om hun marketing effectief te beheren en optimaliseren. Twan vertelt meer over hoe je duurzame strategische keuzes kunt maken in Google Ads in een veranderend landschap.
15:05 - Break
Tijdens de break is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden.
15:30 - Trends in social media marketing
Judith de Rooij, Social Media Entrepreneur MvH Media (part of OrangeValley)
De social media marketing trends van 2025 focussen op authenticiteit en community. Gebruikers geven steeds meer de voorkeur aan merken die een oprechte band creëren met hun publiek. Video-content, vooral korte video's zoals op TikTok en Instagram Reels, blijft de aandacht trekken. Influencer marketing evolueert naar micro-influencers, die als authentieker worden gezien. Verder spelen AI en personalisatie een grote rol, met gepersonaliseerde content die beter aansluit bij de behoeften van individuele gebruikers. Ten slotte wint sociale commerce terrein, waarbij consumenten direct via social media platforms aankopen doen zonder de app te verlaten. Judith neemt je mee in de in- en outs op het gebied van social media marketing.
15:50 - Data gedreven testen verhoogt de conversie én het rendement
Tim Thijsse, CX Consultant OrangeValley
Data-gedreven performance marketing begint vaak met A/B-testen, waarbij verschillende versies van content en functionaliteiten worden vergeleken om te zien welke beter presteert. In de beginfase kunnen bedrijven eenvoudig starten met A/B-testen via tools zoals Google Tag Manager, wat een laagdrempelige manier is om optimalisatie te ontdekken. Naarmate de optimalisatie volwassenheid toeneemt, worden geavanceerdere technologieën ingezet, waarbij meerdere tests tegelijkertijd kunnen worden uitgevoerd. In de meest volwassen fase verschuift de focus naar customer experience-testing, waarbij diepere inzichten worden verkregen in hoe gebruikers de totale ervaring met een merk of product beleven. Dit zorgt voor duurzame optimalisatie en verhoogde klanttevredenheid. Tim neemt je mee in de verschillende volwassenheidsfasen in optimalisatie en trends aan de hand van praktische voorbeelden, cases en geeft inzicht in het mogelijke extra rendement.
16:10 - Borrel
Tijdens de borrel is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden.