import_-DSC0230_alt_-jpg

Conversie Optimalisatie

Voor elke volwassen organisatie op gebied van marketing, is CRO een basistaak geworden. Deze intensivering in het CRO werkveld gaat gepaard met meer stakeholders, meer meningen en meer beschikbare tools. Dit maakt het CRO landschap elke dag complexer. Op de juiste manier door dit landschap manoeuvreren, is essentieel voor de groei van je organisatie. Daarom is het nu belangrijker dan ooit om grip te houden je CRO programma. Focus op een gestroomlijnd proces en het maximaliseren van performance, zal zorgen voor exponentiële groei van je organisatie.

Waarom CRO bij OrangeValley?

  • Data-driven en customer-centric aanpak
  • Multi-channel testing aanpak
  • Experimentation Culture
  • Inhouse Usability Lab
  • MetaDimensions als tool voor kennisborging
  • Track record van ruim 15 jaar in optimalisatie

Data gedreven CRO aanpak gericht op groei

Conversie Optimalisatie, oftewel Conversion Rate Optimization (CRO), gaat over het begrijpen van jouw doelgroep. Het analyseren en interpreteren van klantgedrag vormt de basis van onze activiteiten. Hiermee verbeteren we de gebruiksvriendelijkheid van je platform, zodat jouw klant en jijzelf jullie doelen behalen. 

Door onze data-driven optimalisatie aanpak, kunnen we samen met jou achterhalen wat de precieze wensen en behoeftes van jouw bezoekers zijn. Wij weten dat je met meer tevreden klanten een hoger bedrijfsrendement behaalt. Daarom helpen wij je bij het opzetten van een customer-centric platform en organisatie, met een optimalisatie cultuur aan de basis.

Door onze ervaring met de beste optimalisatie tools in de markt, weten we hoe een optimaal CRO proces er uitziet. Bovendien helpt onze in-house tool, MetaDimensions, voor kennisdeling en kennis waarborging bij het structureren en vastleggen van het CRO proces. Zo zorgen we ervoor dat CRO specialisten zich kunnen focussen op wat er echt toe doet: impact maken!

Harm

“Mijn doel is om digitale touchpoints in het leven van de eindklant zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Ik gebruik data en de nieuwste technieken om tot optimalisaties te komen die echt impact hebben op het gedrag en de conversie."

CRP Proces

Full-service ondersteuning bij jouw CRO proces

Wij helpen je met het opzetten van het gehele CRO proces, van begin tot eind. Met een kanaal overstijgende optimalisatie aanpak en een eigen Usability Lab op kantoor maken we van elke klantreis een succes. Van A/B test proces tot het opzetten van een optimalisatie cultuur, we hebben een bewezen track-record met betrekking tot verschillende vraagstukken.

Door ons zelf ontwikkelde Maturity Model, weten we exact wat de juiste stappen zijn in welke fase. Samen bepalen we het volwassenheidsniveau van je organisatie op het gebied van CRO. Hierdoor wordt duidelijk wat de aandachtsgebieden zijn die voor jouw bedrijf het meeste rendement opleveren. In combinatie met een impact analyse ontstaat een zeer concreet overzicht van de actiepunten om tot een optimaal resultaat te komen.

Op basis van deze actiepunten gaan wij aan de slag om zo snel mogelijk impact te kunnen maken voor jouw organisatie. Of dit nu het opzetten van een A/B test proces is, of het creëren van een lange termijn CRO strategie. Door onze data-driven aanpak weten we altijd exact wat de juiste stap is voor jouw organisatie.

CRO Aanpak

Onze CRO aanpak

Door onze gestructureerde CRO aanpak, leggen we binnen no-time de grootste optimalisatie kansen voor jouw online marketing bloot. Met onze gegronde benadering en de juiste tooling zorgen wij voor een gestroomlijnde aanpak met bewezen, grensverleggend resultaat. Onze aanpak bestaat uit de volgende fases:

  1. Strategie: Data vormt een essentieel startpunt. Op basis van data, bepalen we samen de belangrijkste KPI’s voor jouw organisatie. In combinatie met de doelen van de klanten, kunnen we hiermee de strategie voor komende periode vastleggen. En met een inschaling op ons Maturity Model zetten we de precieze roadmap naar je doelstellingen uit.
  2. Analyse: Data-driven hypotheses zorgen altijd voor sterkere A/B tests. Daarom doen wij vooraf altijd uitgebreid onderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief. De combinatie van deze onderzoeken levert namelijk altijd de beste inzichten op.
  3. Realisatie: In plaats van algemene prioriteringsmodellen, gebruiken wij een impactanalyse met bedrijfsspecifieke data om te bepalen waarmee we het snelst effect kunnen bereiken. Met een efficiënte planning van A/B tests realiseren we direct resultaat.
  4. Resultaat: Ten slotte is het zaak om resultaat te evalueren en successen te implementeren. We slaan alle verkregen inzichten op in onze knowledge base, zodat we deze kennis kunnen gebruiken in het bepalen van de vervolgstappen.

Door klantgedrag te observeren, helpen we bedrijven om groei te stimuleren, kosten te verlagen en productbeleving te optimaliseren.

CRO Piramide

Een effectief CRO programma met OrangeValley als partner.

Met een kanaal overstijgende optimalisatie aanpak en een eigen usability lab op kantoor, maken we van elke klantreis een succes. Wij weten dat je met meer tevreden klanten, een hoger bedrijfsrendement behaald. Van A/B test proces tot het opzetten van een optimalisatie cultuur, we hebben een bewezen track-record met betrekking tot verschillende vraagstukken.

  • Data gedreven optimalisatie strategie op maat voor jouw bedrijfsdoelstellingen
  • Multi-channel testing aanpak voor impact op al je marketingkanalen
  • Inhouse (biometrisch) usability lab voor laagdrempelige verzameling van klant inzichten
  • Ervaring met de beste optimalisatie tools in de markt
  • Al jaren top Optimalisatiebureaus Emerce100

Gerelateerde Producten

Wil jij je conversie echt verhogen? Neem contact op!