Digital Trend Event:​ ​Klantcases in the spotlight!

Succesverhalen van koplopers in performance marketing.

Met presentaties van Blokker, Hunkemöller, StudyGo, Consumentenbond, Medicura, Nonpaints.com, De Wit Schijndel en Serviceapotheek.

Donderdag 4 juli 2024 organiseert OrangeValley voor de eerste keer samen met alle collega’s van MvH Media, Increase en AdResults een Digital Trend Event in Breukelen. Dit keer staan de meest innovatieve en indrukwekkende cases van onze klanten in de spotlight. Gedurende de middag vertellen klanten en consultants over de uitdagingen in het digitale domein, welke strategie en koers hebben ze gekozen en welk succes hebben ze hiermee behaald. Registreer je (gratis) vandaag nog om je plek te reserveren en op de hoogte te blijven van het event. 

In het snel veranderende landschap van digital marketing zijn organisaties geconfronteerd met uitdagingen zoals stijgende kosten, groeiende afhankelijkheid van tools en opkomende concurrentie. Ze moeten zich aanpassen aan cookieless marketing, terwijl ze zich concentreren op het benutten van first-party data voor gepersonaliseerde ervaringen. Een strategische aanpak om marges te verbeteren en de impact van marketinginspanningen te maximaliseren, is essentieel. Dit omvat het diversifiëren van kanalen, het toepassen van datagedreven inzichten voor optimalisatie en het onderscheiden van concurrentie door unieke waardeproposities. Organisaties moeten flexibel en innovatief zijn om succesvol te blijven te midden van toenemende concurrentie en technologische veranderingen, terwijl ze streven naar een sterke merkidentiteit en differentiatie.

Wat je kunt verwachten:

  • Data gedreven performance marketing
  • Margegestuurde strategie op basis van 1st party data
  • Investeren in owned media voor duurzame digitale groei
  • Integrated media mix voor verbeteren ROI
  • Verbeter je concurrentiepositie in Google Shopping
  • Branding en onderscheidend vermogen in toenemende digitale automatisering
  • Data als input voor strategische veranderingen

Registreer je gratis!Bekijk het programma!

Schrijf je gratis in voor het Digital Trend Event!

Datum: Donderdag 4 juli 2024

Tijd: 13:00 - 16:00 uur

Locatie: de Corridor 27, Breukelen

 

Ortwin-Mark

Programma Digital Trend Event

Klantcases in the spotlight

13:00 - Welkom, Programma en Introductie

Anouk Sintniklaas, Marketing Manager, OrangeValley Group

13:05 - Data Driven Performance Marketing

Ortwin Verreck, Managing Director OrangeValley
Mark van Hattum, Managing Director MvH Media

In mei kondigde OrangeValley een fusie aan met MvH Media, AdResults en Increase. Digital agencies die allemaal al jaren actief zijn in digital marketing met focus op innovatie, een daadkrachtige aanpak en bewezen trackrecord. Mark van Hattum, Managing Director MvH Media en Ortwin Verreck, Managing Director OrangeValley, presenteren samen de ambitie en visie van OrangeValley waarin data-gedreven performance marketing centraal staat. Deze benadering benadrukt het gebruik van data en analytische inzichten om marketingstrategieën te optimaliseren en bedrijfsdoelen te bereiken.

Vragen? Neem contact op!

blokker

13:15 - SEO A/B-testen: van industriestandaarden tot custom best practices

Mike van Leijen, Teamlead SEO OrangeValley

Met ruim 400 winkels die al sinds 1896 het straatbeeld oranje kleuren, wordt Blokker elke dag door veel klanten bezocht. Blokker helpt mensen met steeds meer nieuwe mogelijkheden voor een schoon, opgeruimd en leuk thuis. Naast de winkels heeft Blokker een groot online platform. In de webshop van Blokker wordt een zeer breed assortiment aangeboden, zowel de artikelen die ook in de winkels verkrijgbaar zijn als een breder aanbod via ruim 300 externe sellers. OrangeValley en Blokker werken samen aan de digitale strategie met als doel zoveel mogelijk organische traffic naar de webshop te creëren en het verhogen van de omzet. Hierbij wordt de innovatieve techniek SEO A/B testing toegepast. Het resultaat leverde in 2023 zowel een European als Global Search Award op.

In 2024 gaat Blokker door met innoveren om wederom significante groei in het SEO kanaal te realiseren. Dit doen ze door het indexeren van filtered listening pages. Ook dit project is kanshebber voor de Global Search Awards in 2024. Eva Koppers, E-commerce Manager bij Blokker en Mike van Leijen, Teamlead SEO geven je inkijk in hoe ze dit hebben aangepakt.

Crop

13:35 - De ultieme geïntegreerde search strategie van Nonpaints.com!

Mike Bouwman, Head of Data & Innovation, Increase part of OrangeValley

Kayn Wolfswinkel, Head of SEO, Increase part of OrangeValley

Nonpaints.com (CROP) is een snelgroeiende webshop met het grootste assortiment NonPaint en Paint producten van Europa. De shop heeft zowel een B2B als B2C focus. Dit zorgt voor een diverse doelgroep: van autoliefhebbers tot garagehouders. Bij CROP vind je autolakken en alle producten daaromheen, de zogeheten NonPaints categorie. Increase heeft voor Nonpaints.com ultieme integrated search strategie geïmplementeerd. Vanuit een datawarehouse waar alle marketingdata wordt gecombineerd, worden 5 kanalen geoptimaliseerd op data uit de eerste hand via automatische workflows: Performance Max, Organic Shopping, SEO, Dynamic Search Ads en Marketplaces (Bol). Dit heeft geresulteerd in een groei van 30% tot 50% in deze kanalen. De case heeft in 2023 en 2024 maar liefst drie Dutch Search Awards en één European Search Award gewonnen.

medicura

13:55 - Customer-centric e-commerce verbetert leven zorggebruikers!

Remco Breukers, Marketing Manager Medicura

Medicura levert medische hulpmiddelen voor tijdelijk of langdurig gebruik. Met een duurzaam gerichte aanpak wil Medicura goede medische hulpmiddelen beschikbaar stellen voor hulpbehoevende. Dankzij een klantgerichte e-commerce strategie, B2B2C webwinkel en digitale marketingcampagnes ervaart Medicura een onwaarschijnlijke groei, waardoor hulpbehoevende comfortabeler en langer zelfstandig thuis kunnen blijven. Een award winnende ecommerce case.

Daarnaast investeert Medicura veel in innovatie. Ze gebruiken AI als middel om een groeiversnelling te maken met de ambitie om het digital marketing team volledig aan te sturen op basis van AI. Remco van Medicura neemt je mee in hun strategie met concrete best practices.

consumentenbond

14:15 - Consumentenbond

Twan Boers, Advertising Consultant OrangeValley
Marc Verkuijl, Senior SEA Specialist, Consumentenbond

 

User

14:35 - Break

Tijdens de break is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected].

 

de-wit-schijndel

14:45 - Optimaliseren zonder privacygevoelige klantdata: De Wit Schijndel's Succesvolle Strategie met Prijs-, Prestatie- en Volumedata (ft. Bigshopper CSS)

Tom van Putten, Partnership Manager Bigshopper
Marcel Wiersma, Teamlead en Senior SEA Consultant AdResults, part of OrangeValley

De Wit Schijndel is een toonaangevende winkel en webshop gespecialiseerd in kampeer- en outdoorartikelen, tuinmeubelen, sport- en vrijetijdskleding. Met jarenlange ervaring en een breed assortiment bedienen zij klanten die op zoek zijn naar kwaliteit en avontuur. In een tijd waarin privacy steeds belangrijker wordt, staat De Wit Schijndel, net als veel andere e-commerce partijen, voor de uitdaging om zonder volledige klantdata toch succesvolle campagnes te voeren. Tijdens dit evenement presenteren AdResults en Bigshopper CSS, namens De Wit Schijndel, een alternatieve benadering voor optimalisatie zonder gebruik van klantdata. Ontdek hoe de Price Monitoring Tool van Bigshopper wordt ingezet om prijsdata effectief in de campagnes te integreren. Daarnaast laten zij zien hoe de LabelWiser helpt bij het analyseren van productprestaties, wat leidt tot een efficiënter gebruik van het marketingbudget. Door deze strategieën toe te passen, sturen zij op basis van alternatieve data en bereiken wij onze marketingdoelen, zelfs in een privacygericht tijdperk. Deze presentatie biedt praktische inzichten en concrete voorbeelden die direct toepasbaar zijn in marketingstrategieën.

hunkemoller

15:05 - Marktaandeel gestabiliseerd? Blijf groeien door de juiste keuzes te maken

Tom Cornelisse - Performance Marketing Manager Hunkemoller
Sander Jacobs OrangeValley - Marketing Director OrangeValley

Hunkemöller geniet van een aanzienlijke naamsbekendheid in Nederland. De afgelopen jaren heeft Hunkemöller de omzet uit e-commerce zien stabiliseren, met toenemende kosten en druk op het rendement tot gevolg. In het licht van deze uitdagingen en gezien de beperkte advertentiebudgetten in dit segment, wordt een marge gestuurde strategie gebruikt als een kans om het rendement te behouden, of zelfs te vergroten. Om deze uitdagingen aan te pakken en de merkgroei voort te zetten, is een expansie naar buitenlandse markten noodzakelijk, waarbij een verhoogde investering in branding cruciaal is. Het doel is om een betere balans tussen branding, marketing en campagnes te realiseren met lower funnel conversie campagnes, om dit te realiseren zijn er een aantal tactieken geïntroduceerd waarbij er niet wordt gestuurd op het aantal transacties, maar op het maximaliseren van winstmarges. 

Service-apotheek

15:25 - Apotheker: Ligt mijn medicijn al klaar?

Thijs Brouwer, Manager Pharmacy Value & Business Intelligence, Serviceapotheek
Rachel van Staalduinen, Strateeg OrangeValley

Service Apotheek verbetert de zorg voor (chronisch) medicijngebruikers door eHealth-oplossingen in te zetten. Het doel is om de behoeften van deze gebruikers te begrijpen en de digitale zorg te optimaliseren. Real-time inzichten worden verzameld en gebruikt om de kwaliteit van de zorg continu te verbeteren. Door de 'Voice of the patient' relevant te maken voor product owners en apothekers, worden verbeteringen doorgevoerd, zoals het optimaliseren van medicijnbestellingen en gepersonaliseerde tips in de app. De focus ligt op het complementair maken van digitale en fysieke zorg. Toekomstplannen omvatten intensivering van digitale medicatiebegeleiding en uitbreiding van het Persoonlijk advies-aanbod. Een case die in 2024 maarliefst twee keer is genomineerd voor een Dutch Interactive Award.

study-go

15:40 - TikTok Search bij StudyGo: wat doe je als je doelgroep niet meer zoekt op Google?

Judith de Rooij, Social Media Innovator, MvH Media part of OrangeValley

StudyGo biedt een innovatieve app voor studenten, waarmee leren efficiënter en leuker wordt. De app bevat functies zoals gepersonaliseerde studieplannen, interactieve oefenvragen, en voortgangsmonitoring. Met StudyGo kunnen studenten hun studietijd beter benutten en optimaal voorbereiden op examens. Ideaal voor middelbare scholieren en universitaire studenten. StudyGo ervaarde een wijziging in het zoekgedrag van de doelgroep op Google, of beter gezegd de zoekvolumes daalde. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de jeugd tegenwoordig op TikTok zoekt naar hun informatie. Hoe speel je hier als organisatie op in en hoe wisten wij de juiste strategie neer te zetten? Dat laat Judith je tijdens deze presentatie zien.

User

16:00 - Break

Tijdens de break is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected].