Zoekmachine adverteren

Twitter Advertising

 

Twitter Advertising

Ook op Twitter is het mogelijk te adverteren. Twitter heeft net als Facebook bijna dezelfde targeting mogelijkheden. Belangrijk om hier te beseffen dat Twitter campagnes niet hetzelfde werken als Google AdWords campagnes. Bij elke campagne moet je helder doel hebben en je zelf wat wil ik er uit halen halen? Wil ik Engagement, Awareness of meer Volgers.

Hoe werkt het?

Binnen Twitter zijn verschillende advertising mogelijkheden.

  • Promoted Tweets

Geschikt voor creeren van bereik, engagement en awarenes.

  • Promoted Accounts

Geschikt om volgers te verkrijgen.

  • Promoted Trends

Geschikt om maximale exposure te verkrijgen, maar dit is een zeer prijzig middel. Hierdoor verschijn je binnen Trends van Twitter.

Verschil Twitter en Facebook?

Ondanks dat Twitter minder actieve gebruikers heeft dan Facebook is Twitter een zeer krachtig dankzij de zeer hoge CTR in vergelijking met Facebook.

 

Twitter

Facebook

Bereik

232 miljoen

1,15 miljard

Response/CTR

1 – 3 %

0,119%

Mobiel (Marktaandeel)

1,85%

15,8%

Qua targeting mogelijkheden lijkt Twitter erg veel op Facebook echter biedt Twitter de mogelijkheid om te targeten op basis van Keywords die worden gebruikt in Tweets.

Targeting mogelijkheden

  • Keywords in timeline
  • Interesses (zelfde als Facebook)
  • Devices (mobile, niet mobiel,  maar ook specifieke platformen zoals IOS)
  • Geografie (Plaatsen en Provincies, nog niet in alle landen beschikbaar)
  • Geslacht
  • Vergelijkbare Doelgroepen
  • Custom Audiences

Twitter Tactics

Bepaal per doelstelling welke tactiek je gaat gebruiken.

Om interactie te zoeken met je doelgroep kan je het beste vragen stellen in je Tweets. Hierdoor ontstaat interacties door Reply’s en Retweets. Om op te vallen kan je gebruik maken van foto’s in de Tweet. Een top Tip weggeven is ook een manier om veel Retweets te verkrijgen.

Aan de hand van Analytics uit Twitter vallen er rapporten uit te draaien die aantonen welke tweets goed hebben gepresteerd. Deze Tweets kunnen weer gebruikt worden via Promoted Tweets.

5 belangrijkste Tips

  1. Vergeet je AdWords strategie
  2. Stel duidelijke doelen
  3. Target de juiste doelgroep
  4. Creëer en promoot goede content
  5. Draai rapporten uit en optimaliseer campagnes a.d.v. de rapporten