Twitter introduceert keywordtargeting in Twitter Ads
Het kanaal Twitter is de afgelopen maanden veel in opspraak geweest door de overname door Elon Musk en de gevolgen die dit had voor het personeel. Deze week kwam Twitter met goed nieuws voor de adverteerders: keyword targetting. In dit blog vind je toelichting en uitleg rondom dit onderwerp!
Twitter Keyword Targetting
Twitter lanceerde deze week de beta voor keyword targeting in Twitter Ads. Dit maakt het mogelijk om je advertenties te tonen bij zoekopdrachten in de zoekresultaten op Twitter. De optie staat op dit moment onder conversions. Het doel is om op basis van zoekopdrachten zoveel mogelijk relevant verkeer naar je landingpage te sturen. Hierdoor is het een welkome aanvulling op de reeds beschikbare optie om te optimaliseren voor websiteconversies.
Twitter keywords targeting instellen
Om gebruik te maken van keyword targeting moet er gebruik gemaakt worden van de Twitter Pixel of de Conversion API. Ons advies is om hier gebruik te maken van de conversion API. Via het ads platform kun je per campagne tot 200 woorden toevoegen voor de targeting. Ons advies is om de zoektermen vooral te focussen op één onderwerp. Wanneer je meerdere onderwerpen wilt gebruiken adviseren we om meerdere campagnes aan te maken. Na het selecteren van de zoektermen kies je een gebeurtenis (event) waarop je wil dat de campagne op geoptimaliseerd wordt.
Advertentievormen Twitter Ads
De nieuwe introductie van keyword targeting heeft geen invloed op de verdere advertentie- en targeting mogelijkheden. Het is hierdoor nog steeds mogelijk om naast de keywords te sturen op geslacht, leeftijd, taal, locatie, en apparaat.
Ook voor de advertenties is het nog mogelijk om te kiezen voor een enkele afbeelding of video, of een carrousel met twee tot zes afbeeldingen of video’s.
Deze nieuwe optie testen?
Wil je weten of de nieuwe opties van Twitter Ads interessant zijn voor jouw organisatie?
We helpen je graag met de inrichting van de campagnes.