Conversion Kickstarter
De meest effectieve manier om conversie te verbeteren is door naar potentiële klanten te luisteren en hun gedrag op de website te onderzoeken. Onze conversie experts hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden en kunnen dit onderzoek snel uitvoeren en analyseren.
Waarom Conversion Kickstarter bij OrangeValley?
- 100% data-gedreven aanpak gericht op omzetverhoging
- Focus op de meest belangrijke knelpunten in je site
- Kwalitatief en kwantitatief onderzoek
- Doorpakken naar daadwerkelijk testen en resultaat
Data-dreven aanpak: doen wat echt impact heeft
In de onderzoeksfase bepalen we de allereerst de belangrijkste knelpunten op je website. Daarna onderzoeken we voor je waarom bezoekers juist daar vastlopen.
- Wat leidt jouw bezoeker af van je conversiedoel?
- Welke elementen in je website wordt niet goed begrepen?
- Waarom kiezen je klanten voor bepaalde producten?
- Waarom haken bezoekers af op je productpagina’s?
Hiervoor worden verschillende methoden ingezet.
Inzicht | Middel |
Jouw echte potentiële conversieratio | Visit purpose survey |
Belangrijkste probleempagina’s | Site afhaak analyse |
Kan een bezoeker zijn taken (zoeken, filteren, vergelijken,etc.) op je website voldoende uitvoeren? | Expert review belangrijkste afhaak pagina’s |
Koopmotieven van je klanten | Buyer survey |
Redenen waarom bezoekers niet over gaan tot aankoop | Exit survey |
Voor de klant onduidelijke velden en formulieren | Formulier uitval analyse |
Onderdelen binnen je website die de meeste aandacht krijgen. | Heatmaps & session replays |
Hoe bezoekers je website ervaren | Gebruikersonderzoek |
Zoekdoelen en kwaliteit interne zoekmachine | Site search analyse |
Keuzebeleving/mindset van de potentiële klant | Interview(s) klantenservice |
Door deze aanpak ontwikkelt OrangeValley voorstellen die de juiste snaar raken bij je potentiële klant.
Bewezen resultaat
Data-gedreven conversie optimalisatie resulteert in onderbouwde verbetervoorstellen die gevalideerd worden in AB testen. Hiermee wordt wetenschappelijk aangetoond welke adviezen inderdaad tot conversieverhoging leiden en geïmplementeerd kunnen worden.
Waarom zou je de Conversion Kickstarter kiezen?
- Je begrijpt dat elke dag waarop geen test draait een gemiste kans is, dus je ziet het liefst zo snel mogelijk een goede test live gaan
- Je wilt doorpakken en discussies doorbreken door data-gedreven te werk te gaan
- Je begrijpt dat ‘luisteren naar de klant’ geen theorie is en concreet impact heeft op je bottom-line
- Je eigenlijk geen tijd hebt om zelf conversieverhoging een kickstart te geven en de leercurve door te maken
- Je wilt geen omzet laten liggen door een website die minder goed converteert dan die van de concurrentie
Gerelateerde Producten
KPI sessie
Definieer concrete KPI's om de impact in het digitale kanaal meetbaar te maken.