Conversion Performance Monitor
Krijg een compleet inzicht in de verbeterkansen van je website op basis van best practices en kwantitatieve data
Waarom CRO bij OrangeValley?
- Top optimalisatiebureau in Emerce100
- Data-driven en customer-centric aanpak
- Inhouse Usability Lab voor diepgaand user onderzoek
- MetaDimensions als tool voor kennisborging
- Track record van ruim 15 jaar in optimalisatie
Wat is de Conversion Performance Monitor?
Met de Conversion Performance Monitor krijg je inzicht in de optimalisatiekansen die je website te bieden heeft. D.m.v. een expert review beoordelen we je website, en die van twee belangrijke concurrenten, op het gebied van Conversie Optimalisatie. We beoordelen je site aan de hand van de conversie piramide, welke ons ondersteunt bij het signaleren van kansen en voorstellen van verbeteringen.
Door de vier thema’s Functionality, Usability, User Experience en Persuasion structureel te optimaliseren wordt het pad van de gebruiker van het begin tot het eind verbeterd.
- Functionality – We beoordelen of de functionaliteiten binnen je website voldoende werken en / of er mankementen zijn tussen de verschillende browsers.
- Usability – We beoordelen de informatievoorziening en navigatiemogelijkheden binnen de website.
- User Experience – We beoordelen hoe makkelijk het de gebruiker wordt gemaakt om zijn of haar doel te bereiken op de website.
- Persuasion – We beoordelen in hoeverre de gebruiker wordt overtuigd op de website om hem of haar te motiveren in het uiteindelijke doel.
Direct inzicht in optimalisatiekansen
We beoordelen de belangrijkste pagina’s binnen je website. Op basis van een score zie je welke pagina’s de meeste prioriteit verdienen.
Welke rol speelt de Conversion Performance Monitor bij Conversie Optimalisatie
Om je website structureel te verbeteren heb je input nodig om de knelpunten en verbeterkansen in kaart te brengen. De Conversion Performance Monitor leent zich ervoor om in te zetten op het moment dat je inspiratie op wilt doen voor het doen van testen of als je het punt bereikt hebt dat je geen nieuwe testideeën kunt bedenken. Doordat we een heldere blik op de website werpen zien we knelpunten en verbeterkansen die anders onder het topje van de ijsberg blijven.
Roadmap met experimenten en fixes
Na afloop van de Conversion Performance Monitor heb je een roadmap met verbeterkansen waarmee je direct kunt beginnen. De verbeteringen zijn geprioriteerd op basis van effort en gain. Zo weet je direct welke testen of fixes je als eerste oppakt om het optimale rendement te bereiken.
Gerelateerde Producten
KPI sessie
Definieer concrete KPI's om de impact in het digitale kanaal meetbaar te maken.