Customer Review Analyse
Een conversieoptimalisatiescan is een uitgebreide evaluatie van je website, webshop of mobiele applicatie die gebieden identificeert die voor verbetering vatbaar zijn en mogelijkheden bieden voor meer conversies. Met deze scan krijg je waardevolle inzichten in de gebruikerservaring van je bezoekers, zodat je datagestuurde beslissingen kunt nemen voor het maximaliseren van conversies.
Waarom een CXO Scan bij OrangeValley?
- Top optimalisatiebureau in Emerce100
- Data-driven & klantgerichte aanpak
- Inhouse Usability Lab voor diepgaand user onderzoek
- MetaDimensions als tool voor kennisborging
- Ruim 15 jaar ervaring in optimalisatie
Wat is een CXO Scan?
CXO gaat over het begrijpen van het complete traject dat een klant doorloopt en over het analyseren van alle contactpunten en interacties binnen een kanaal. Deze Customer Experience Scan is een kwalitatieve analyse die hier op inspeelt en daarbij klantfeedback als basis inzet voor het verbeteren van de algehele klantervaring.
Deze scan voorziet in een strategische benadering die als doel heeft om elk interactie aspect van een bedrijf volledig af te stemmen op de behoeften en voorkeuren van de potentiële klanten van de website. Deze scan is vrijblijvend en bevat diverse handvatten die ingezet kunnen worden om de ervaring te optimaliseren.
Klantfeedback als basis
De Customer Experience Scan wordt uitgevoerd om te ontdekken waar de optimalisatie mogelijkheden van een website liggen voor de Net Promoter Score. De NPS is een maatstaf die kan worden gebruikt om loyaliteit en klanttevredenheid onder de bezoekers van het platform te meten en het einddoel is om deze te verhogen door klantervaringen aan de voorkant te optimaliseren.
De scan is gebaseerd op klantervaringen en reviews van klanten die al eerder een conversie hebben vervuld op de bedrijfswebsite. Op basis van hun feedback wordt inzichtelijk gemaakt waar de mogelijke verbeterpunten liggen binnen de website. Deze reviews worden georganiseerd en gecategoriseerd zodat er vervolgens op basis daarvan voorstellen kunnen worden gedaan en handvatten kunnen worden aangereikt.
Hoe kan deze scan jou helpen?
Deze scan duikt in op de reviews en ervaringen van voorgaande klanten die al gebruik hebben gemaakt van jouw website en daar acties uit hebben gevoerd. Deze kwalitatieve feedback is waardevol en nodig om verbeterpunten onder de loep te nemen.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat de scan diverse kansen naar voren draagt die kunnen bijdragen aan het functioneren van de website op klantniveau en zo ondersteunen bij het verhogen van het aantal conversies op het platform.
Het belang van een CXO Scan
Duidelijk overzicht van klantreviews
Met onze CXO scan zetten wij alle vormen van feedback die jij van jouw klanten hebt gekregen op een rijtje. Wij organiseren dit en zorgen dat je hier goed inzicht in krijgt.
Krijg diepgaand inzicht in klantfeedback
Nadat de reviews zijn georganiseerd zorgen wij ervoor dat hier diepgaande informatie uit kan worden gehaald welke vervolgens omgezet kan worden in verbeterpunten.
Verbeter de klantervaring
Deze scan zorgt ervoor dat jij concrete punten ontvangt, gebaseerd op de ervaring van voorgaande klanten, zodat je de ervaring van toekomstige klanten kan verbeteren!
De werkwijze van de CXO scan
Wij gaan eerst met jou in gesprek om jouw bedrijf, website én de daarbij horende doelen te leren kennen. Pas als wij duidelijk hebben wat jij wil bereiken met de website kunnen wij gaan denken vanuit de touchpoints waar potentiële klanten mee te maken krijgen in hun klantreis. Daarna gaan wij aan de slag met het verzamelen van alle feedback die jouw bedrijf van vorige klanten heeft gekregen. Zodra we dit in orde hebben gaan we aan de slag met categorisatie.
Deze categorisatie vindt plaats door middel van het toevoegen van tags aan de feedback en vervolgens worden hiervoor categorieën gemaakt. Deze categorieën zorgen ervoor dat wij duidelijk inzicht krijgen in eventuele pijnpunten. Na identificatie van de pijnpunten worden ze toegepast op de customer journey op jouw website en verzamelen we optimalisatie kansen die jij in kan zetten om de klantreis (en daarmee de conversiekans) te verbeteren.
Gerelateerde Producten
KPI sessie
Definieer concrete KPI's om de impact in het digitale kanaal meetbaar te maken.