Case Videoland
Klantvraag
Videoland is een video-on-demanddienst van RTL Nederland. Van 1984 tot en met 2010 was Videoland een Nederlandse winkelketen van videotheken. OrangeValley is gevraagd om de website te ontwikkelen en te onderhouden van Videoland. Hierbij geven wij ook technische en design ondersteuning aan het conversieteam van RTL.
Onze oplossing
RTL Nederland biedt toegang via betaalde abonnementen voor haar streaming video platform Videoland. Wanneer het abonnement van een consument is verlopen of wanneer de consument zijn account pauzeert is het doel bij Videoland om hun terug te winnen. Dit doen ze middels een gespecialiseerde `winback` pagina waar de consument heen wordt geleid.
Middels personalisatie heeft RTL Nederland de `winback` pagina specifiek weten af te stemmen op haar bezoekers. Omdat de bezoeker op deze pagina ingelogd is, kan RTL het kijkgedrag achterhalen. Op basis van het kijkgedrag kan men relevante content laten zien welke overeenkomt met het eerdere kijkgedrag van de bezoeker. Hiermee ontstaat er een persoonlijke ervaring specifiek afgestemd op de bezoeker op de pagina. Door onze technische kennis van het opzetten van verschillende soorten platformen konden wij Videoland maatwerk leveren die voldeed aan de eisen van een groot veeleisend platform.
Resultaten
Behalve een geheel nieuw platform, ondersteunen wij het conversieteam van RTL met het continue verbeteren van Videoland.
We zijn erg blij met de bijdrage die OrangeValley aan ons CRO-proces en specifiek deze cases heeft geleverd.
Lucas Vos, Senior conversion specialist RTL
RTL & OrangeValley winnen DDMA Dutch CRO Awards
Op 4 november 2021 is het beste Nederlandse conversie rate optimalisatie (CRO) werk bekroond met de DDMA Dutch CRO Awards. RTL heeft in samenwerking met OrangeValley in de categorie personalisatie de award gewonnen!
De DDMA Dutch CRO Awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing. De CRO Awards zijn in het leven geroepen om de waarde van Conversie Rate Optimalisatie (CRO) aan te tonen. Ze zijn er voor elke marketing of digitale professionals die vanuit klantinzicht en gedrag de (digitale) klantreis wil verbeteren.