Zoekmachine adverteren

Google shopping ads krijgt een swipeable make-over

WAT HOUDT DE GOOGLE SHOPPING ADS UPDATE IN?

Google kondigt een grote visuele verandering aan voor zoekopdrachten rondom kleding. Een verandering die een unieke mix van Google Ads-advertenties en organische aanbiedingen zal creëren. Als je je bezighoudt met shopping-advertenties, is dit een update waarvan je op de hoogte moet zijn.

NIEUWE SWIPABLE SHOPPING FEED OP ZOEKOPDRACHTEN

Organische resultaten worden samengevoegd met shoppingadvertenties in een grotere veegbare visuele feed. Zo ziet het eruit:

Google werkt al sinds september aan een visuele weergave voor zoekopdrachten van kleding op mobiel. Alleen worden shoppingadvertenties nog steeds op dezelfde manier weergegeven. Deze nieuwe advertentie-indelingen zullen beschikbaar zijn via Search- of Performance Max-campagnes. Het beeldmateriaal zal afkomstig zijn van door adverteerders voor zoekopdrachten naar kleding.

Google gaf aan: “Het beeldmateriaal zal duidelijk worden gelabeld als advertenties en zullen in aanmerking komen om te verschijnen in speciale advertentieslots op de pagina. Google is ook nieuwe manieren aan het uitrollen om meerdere productafbeeldingen te tonen binnen Shopping-advertenties in de VS, samen met informatie zoals productbeschrijvingen, beoordelingen en productbeschikbaarheid, zonder dat adverteerders hier verder iets voor hoeven te doen.”

Klik rechts op de afbeelding voor een levensecht voorbeeld.

WANNEER WORDT DEZE UPDATE UITGEROLD?

Later dit jaar zal dit worden uitgerold voor adverteerders naar relevante kleding zoekopdrachten.