Google Marketing Platform
Ontdek de kracht van Google Marketing Platform, waarin je alle tools vindt om jouw digitale marketingstrategie te creëren, beheren en optimaliseren. Laat je inspireren door het scala aan mogelijkheden, waarbij jouw data en resultaten centraal staan.
Sterk in Marketing, Data & Techniek
- 50+ Digital Marketing specialisten
- 15+ Jaar Digital Marketing ervaring
- 100% Datagedreven en onafhankelijk
- State-of-the-art technology
- Part of OrangeValley Group
Wat is het Google Marketing Platform?
Google Marketing Platform (GMP) is een geïntegreerd ad-technology platform. Het stelt onze opdrachtgevers en ons in staat om in één omgeving de digitale marketing campagnes te creëren, beheren en vergaand te optimaliseren. Hiervoor is vanuit één centrale omgeving een complete suite aan tools beschikbaar.
Het Google Marketing Platform (GMP) is een complete verzameling van tools om online marketing te bedrijven. Het platform voorziet in het hele spectrum van adverteren, valideren tot analyseren. Van de verschillende tools binnen het platform zijn zowel gratis te gebruiken varianten als enterprise betaalde oplossingen te vinden. Hierdoor biedt het oplossingen voor organisaties van elk formaat en van elke maturity.
Google Marketing Platform en OrangeValley
OrangeValley, al ruim 10 jaar een multi-geaccrediteerd Google partner en licentiehouder van het Google Marketing Platform (GMP), optimaliseert de digital marketing van haar opdrachtgevers met behulp van deze omgeving. Als een van de weinige Nederlandse bureaus is OrangeValley gecertificeerd in alle tools die binnen het GMP worden aangeboden, wat heeft geleid tot onze selectie als GMP Sales Partner. In deze rol zijn we door Google gekozen om de markt te betreden met de door hen aangeboden toolings, een erkenning voor de kwaliteit van ons werk.
Het feit dat we onze eigen licentie hebben, betekent dat onze opdrachtgevers over hun eigen data kunnen beschikken. Dit, gecombineerd met onze uitgebreide kennis en ervaring, resulteert vaak in aanzienlijk goedkopere online media inkoop en verbeterd rendement. Onze consultants, gecertificeerd op persoonlijk niveau om aan de eisen van dit partnerschap te voldoen, worden door middel van trainingen en updates continu op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in GMP. Met enkele jaren ervaring in het inzetten van het Google Marketing Platform in verschillende branches en voor meerdere opdrachtgevers, blijven we een hoog niveau van service en support bieden.
Search Ads 360
Search Ads 360 (SA360) is de bidmanagement oplossing voor advertising in alle grote search engines. Jouw zoekmachine advertenties en campagnes op bijvoorbeeld AdWords, Bing en Yahoo worden vanuit één centraal platform beheerd. Met Search Ads 360 worden alle search activiteiten beheersbaar en inzichtelijk om uw online marketing strategie te optimaliseren. Het live zetten en beheren van omvangrijke en complexe Google Ads campagnes is dankzij Search Ads 360 eveneens sneller en eenvoudiger.
Display & Video 360
Display & Video 360 (DV360) is het media inkoop platform van GMP. Het systeem is opgezet om de gewenste doelgroep zo efficient mogelijk in elke fase van de Customer Journey te bereiken. Op DV360 zijn alle grote Nederlandse adexchanges en netwerken aangesloten. Denk hierbij aan Improve Digital, Appnexus, Google Display Network, YouTube, OpenX en SpotX. Je beheert dankzij DV360 op een eenvoudige manier jouw display en video campagnes voor branding, performance, prospecting en retargeting.
Analytics 360
Google Analytics 360 is het statistiekenpakket van Google Marketing Platform. Ten opzichte van de gratis variant biedt het een hogere datacapaciteit aan en versnelde processing voor je Analytics omgeving. Hierdoor hoef je geen kleine streekproef- of sample data te gebruiken wanneer je structureel grote hoeveelheden bezoekers ontvangt en/of miljoenen pageviews hebt. Andere voordelen van Google Analytics 360 zijn met name de uitgebreide mogelijkheden op het gebied van custom metingen en integraties met andere tooling zoals BigQuery, DV360, Campaign Manager en SA360.
Tag Manager 360
Tag Manager biedt de mogelijkheid om zelfstandig, veilig en zonder tussenkomst van IT, tags op je website te plaatsen. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om marketing systemen te voorzien van gegevens voor online campagnes. Door het gebruik van templates wordt de tagging automatisch volgens de laatste standaarden geïmplementeerd.
Optimize 360
Optimize 360 is de A/B-testing tool binnen het GMP en is hierin uiterst geavanceerd. Je kunt snel en eenvoudig variaties van webpagina’s opzetten. Naast het uitvoeren van een test is Optimize 360 ook te gebruiken als personalisatie tool. Hierdoor kan de website gepersonaliseerd worden op gewenste doelgroepen.
Looker Studio
Creëer interactieve dashboards en automatische rapporten, die tactische en strategische beslissingen mogelijk maken. Bespaar tijd door niet telkens dezelfde data handmatig te verzamelen. Looker Studio is ook te koppelen aan systemen buiten het GMP systeem (zoals Facebook, Omniture, etc.).
Surveys 360
Met Google’s Surveys 360 heb je de mogelijkheid om waardevolle insights op een eenvoudige manier te verzamelen. Surveys 360 voorziet op een voordelige en snelle wijze in de realisatie van marktonderzoeken. Op basis van de verkregen insights het in de handelen.