Case Bloemenbureau Holland
Bloemenbureau Holland stimuleert de vraag naar bloemen en planten in diverse Europese landen. Dit doen ze met consumentencommunicatie en shopper marketing en door waardevolle kennis te delen met kwekers en handelaren.
Klantvraag
Bloemenbureau Holland (BBH) is als marketingbureau verantwoordelijk voor de promotie van Nederlandse bloemen en planten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië. Om zowel bloemen als planten onder de aandacht te brengen, ontwierp Aubergine IT twee verschillende websites, die allebei in vier talen beschikbaar zijn.
De websites zijn in opzet hetzelfde, maar belangrijke voorwaarde is de gehele workflow vanuit Nederland aangestuurd wordt. Een Nederlandse redacteur schrijft content, waarbij de Duitse, Franse en Engelse collega’s een seintje krijgen dat zij deze kunnen vertalen. Na een snelle check in Nederland, wordt alles online geplaatst. Aubergine IT richtte hier een goed geïntegreerde workflow in Drupal voor in.
Onze oplossing
Door het ontwikkelen van een Drupal Multisite, waar beide websites vanuit een installatie aangestuurd en onderhouden kunnen worden, is de belangrijke voorwaarde getackeld. De werkomgeving is meertalig, waardoor alle buitenlandse redacteuren vanuit Nederland aangestuurd kunnen worden. Voor dit project werkten we samen in een team van Call for Action. Op die manier kunnen we de klanten een full service oplossing bieden, terwijl we samenwerken in een team van goede, betrouwbare mensen met wie we vaker aan de slag gaan.
Naar aanleiding van deze twee websites, ontwikkelde Aubergine IT andere platforms voor het Bloemenbureau Holland. Zo werd de website van het bedrijf zelf opnieuw vormgegeven, naar het ontwerp van de andere twee websites. Ook maakten we een grote beeldbank, zodat iedereen naar hartelust rechtenvrij beeld kan gebruiken van bloemen en planten die in Nederland voorkomen.