client_background_Hearst Nederland

Case Hearst

Het uitgeefvak is enorm aan het veranderen de laatste jaren en daar weten ze bij Hearst alles van. Waar het jarenlang om het verkopen van titels en advertenties ging, ligt de nadruk de laatste tijd veel meer op het bouwen aan merken. Sterke Hearst Netherlands-merken zoals Runner’s World, Elle, Jan, Quote en Men’s Health zijn een wereld op zich geworden waarin de lezers centraal staan. Die lezers voelen zich prettig in die nichewerelden en kunnen daar dan ook van alles kopen; cursussen, producten van sponsors en tickets voor leuke events.

Hearst

Klantvraag

Van Quest tot National Geographic en van Runnersworld tot Vogue: uitgeverij Hearst doet het allemaal. Nadat Hearst in 2017 G+J overnam, klopte de uitgeverij bij ons aan voor een systeem waarin online verkoop van alle tijdschriften mogelijk is. 26 titels met elk een eigen kiosk die wél centraal te beheren is.

Hearst

Onze oplossing

Voor deze wat a-typische webshop kozen we voor Drupal in combinatie met de Commerce en Domains module.

Commerce Module - Door deze module te gebruiken, zijn er vele functies voor een webshop aan je drupal website toe te voegen. Fullfillment, aanbiedingen, btw administratie, coupons en productvarianten: alles zit erin. Doordat alles makkelijk aan te passen is, afhankelijk van welk tijdschrift je verkoopt, is dit de ideale keuze voor deze opdracht. Het ene abonnement is immers het andere niet. Wie daarnaast een los nummer of een ticket voor een evenement wil kopen, heeft weer andere wensen. De commerce module komt aan al die wensen tegemoet.

Domain Module - In de Domain Module is het mogelijk om vanuit één website meerdere domeinen te beheren. Per titel is het voor de gebruiker makkelijk te bepalen welke producten er te koop zijn. Geen gedoe met dubbele informatie om bij te houden of complexe synchronisatie: deze module is ideaal voor het overzichtelijk beheren van meerdere projecten.

Resultaten

Een prachtige applicatie die Hearst helpt bij het verkopen van abonnementen, losse producten, cursussen en tickets. Dit platform biedt tevens de mogelijkheid om doorlopend te bouwen aan nieuwe functionaliteiten. 

Bekijk project

"Ieder merk van Hearst heeft natuurlijk zijn eigen imago en publiek, maar het is handig als je dezelfde ‘achterkant’ hebt waardoor je niet steeds hetzelfde werk hoeft te doen. We wilden daarom ook een shop-in-shop laten bouwen. Het merk Hearst bestaat niet in de ogen van de consument, maar wel de Quote-winkels of die van Men’s Health".

Job Scheerpers, Chief Consumer Marketing Hearst

Ook zo'n project?

Wil je iets wat hier op lijkt, maar dan net iets anders? 

Neem nu contact op en we bespreken vrijblijvend hoe we je kunnen helpen.