
Case Hearst
Hearst Netherlands is onderdeel van de Hearst Corporatio. De magazine tak van deze onderneming is met 300 edities in meer dan 100 landen een van ’s werelds grootste tijdschriftuitgevers. De bekendste titels zijn Cosmopolitan, Esquire, Good Housekeeping, Harper’s BAZAAR, Men’s Health en Popular Mechanics en Runner’s World. Daarnaast geeft Hearst Magazines International titels uit via internationale joint ventures zoals ELLE.

Klantvraag
Van Quest tot National Geographic en van Runnersworld tot Vogue: uitgeverij Hearst doet het allemaal. Nadat Hearst in 2017 G+J overnam, klopte de uitgeverij bij ons aan voor een systeem waarin online verkoop van alle tijdschriften mogelijk is. 26 titels met elk een eigen kiosk die wél centraal te beheren is.

Onze oplossing
Voor deze wat a-typische webshop kozen we voor Drupal in combinatie met de Commerce en Domains module.
Commerce Module - Door deze module te gebruiken, zijn er vele functies voor een webshop aan je drupal website toe te voegen. Fullfillment, aanbiedingen, btw administratie, coupons en productvarianten: alles zit erin. Doordat alles makkelijk aan te passen is, afhankelijk van welk tijdschrift je verkoopt, is dit de ideale keuze voor deze opdracht. Het ene abonnement is immers het andere niet. Wie daarnaast een los nummer of een ticket voor een evenement wil kopen, heeft weer andere wensen. De commerce module komt aan al die wensen tegemoet.
Domain Module - In de Domain Module is het mogelijk om vanuit één website meerdere domeinen te beheren. Per titel is het voor de gebruiker makkelijk te bepalen welke producten er te koop zijn. Geen gedoe met dubbele informatie om bij te houden of complexe synchronisatie: deze module is ideaal voor het overzichtelijk beheren van meerdere projecten.
Resultaten
Een prachtige applicatie die Hearst helpt bij het verkopen van abonnementen, losse producten, cursussen en tickets. Dit platform biedt tevens de mogelijkheid om doorlopend te bouwen aan nieuwe functionaliteiten.

"Ieder merk van Hearst heeft natuurlijk zijn eigen imago en publiek, maar het is handig als je dezelfde ‘achterkant’ hebt waardoor je niet steeds hetzelfde werk hoeft te doen. We wilden daarom ook een shop-in-shop laten bouwen. Het merk Hearst bestaat niet in de ogen van de consument, maar wel de Quote-winkels of die van Men’s Health".
Job Scheerpers, Chief Consumer Marketing Hearst