Case ikgastarten.nl Rabobank
Met ikgastarten.nl laten we zien in staat te zijn een langdurige relatie succesvol te maken en houden.
Al sinds 2009 (!!!) maken en onderhouden wij deze website voor de Rabobank.
Klantvraag
Ondernemers die net beginnen met hun bedrijf krijgen een hoop informatie te verwerken. Hoe werkt die zelfstandigenaftrek en andere belastingtechnische zaken? Wat moet er allemaal in een ondernemingsplan? En hoe verzeker ik mijn zaak en mijn medewerkers? Het platform Ikgastarten verzamelt sinds 2009 antwoord op al deze (én veel meer vragen) in duidelijk geschreven artikelen.
De website is onderdeel van Rabobank. De website wordt iedere dag aangevuld met nuttige informatie en tips. Door hoog in te zetten op SEO (zoekmachineoptimalisatie) is een van de meest succesvolle b2b-content platformen van Nederland.
Een belangrijke eis van de Rabobank was dat de website aan alle veiligheidseisen voldoet. Vandaag de dag ligt er bovendien een grote uitdaging om de opgebouwde SEO waarde van de artikelen te behouden met de constant veranderende eisen van Google en te zorgen dat er een constante stroom relevante artikelen op de website wordt geplaatst.
Onze oplossing
De website die wij voor Ikgastarten hebben gebouwd is een plezier voor mensen met oog voor detail. De URL-structuur is logisch opgebouwd, voor alle artikelen worden animaties gemaakt. Ook technisch zitten er een aantal vernuftigheden in. Bovenaan de artikelen vindt de lezer een progress bar, waarmee te zien is hoeveel van de inhoud al gelezen is. Daarnaast loopt de sidebar aan de rechterkant automatisch mee - tot het volgende blokje in diezelfde bar.
Door de jaren heen zijn we nauw betrokken geweest bij de optimalisatie van de website. Ontwikkelingen op het gebied van SEO en zoekmachine advertenties (SEA) werden nauwlettend in de gaten gehouden en doorgevoerd. In samenwerking met MT Media Groep, verantwoordelijk voor de redactionele invulling, dachten we na over een passende social media strategie en website indeling. Moest er iets aangepast worden? Geen probleem. Dit project laat zien dat Aubergine IT meer is dan een ‘build and deliver’-partij.
Aan de achterkant van de website bevindt zich een handig systeem waarmee redacteuren kunnen zien welke artikelen aan de huidige, constant veranderende SEO-waarden voldoen en welke geoptimaliseerd kunnen worden. De vindbaarheid van de artikelen via Google werpt zijn vruchten af: de ruime meerderheid van de bezoekers komt via zoekmachines binnen, zonder daar advertenties voor in te kopen.