Case Quest
Quest is een populair wetenschappelijk tijdschrift dat nieuwsgierige geesten prikkelt met boeiende en verrassende feiten en inzichten.
Klantvraag
Wat weet jij van Friesland? Heb je enig idee hoe ze spelden in 1870? Wat voor thuiswerker ben jij? Zomaar een greep uit de tests op de website van het populair wetenschappelijke tijdschrift Quest. De tests worden aangejaagd via sociale media en zijn populair onder volgers, maar de redactie wilde een platform met modernere oplossingen. Daar konden wij hen bij helpen!
Onze oplossing
Op de nieuwe website hebben redacteuren een breed scala aan mogelijkheden om vragen te ontwerpen. Meerkeuze, open vragen of liever iets met een afbeelding? Alles is met een paar klikken in te richten. Voordat lezers de resultaten te zien krijgen, werd hen de optie geboden om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Dat zorgde voor tienduizenden nieuwe nieuwsbriefabonnees. Als de resultaten eenmaal zichtbaar waren, konden deelnemers deze met elkaar vergelijken mits er voldoende anderen de quiz ook gedaan hadden. Deze resultaten konden opgesplitst worden naar geslacht, leeftijd of woonplaats.
Omdat de antwoorden van de quiz soms van gevoelige aard zijn, is ervoor gekozen om persoonsgegevens zoveel mogelijk los van de antwoorden op te slaan en is het niet mogelijk om een vergelijking te maken als weinig mensen de quiz hebben gespeeld.