Kantoor entree Breukelen OrangeValley

Maturity Model

Het maturity model bepaalt de digitale volwassenheid van de organisatie op het gebied van people, process en technology. Het volwassenheidsniveau van de digitale activiteiten én van de organisatie bepaalt welke optimalisaties op welk moment het grootste rendement opleveren. Hoe volwassener een organisatie, hoe sneller een organisatie kan reageren en nieuwe kansen kan benutten. Deze aanpak garandeert een balans tussen korte termijn succes en lange termijn rendement, waarbij het ultieme doel is sturen op life-time value.

Sterk in Marketing, Data & Techniek

  • Klant en customer journey staan altijd centraal
  • Customer Experience verhoogt CLV
  • Innovatie als drijfveer
  • Data is van vitaal belang
  • Verbinden van mens en merk
  • Investeren in owned media 
Maturity Model Scan

Digitale volwassenheid is richtinggevend

Het maturity model bepaalt de digitale volwassenheid van de organisatie op het gebied van people, process en technology. Het volwassenheidsniveau van de digitale activiteiten én van de organisatie bepaalt welke optimalisaties op welk moment het grootste rendement opleveren. Hoe volwassener een organisatie, hoe sneller een organisatie kan reageren en nieuwe kansen kan benutten. Deze aanpak garandeert een balans tussen korte termijn succes en lange termijn rendement, waarbij het ultieme doel is sturen op life-time value. Om deze fase te bereiken zal ook de organisatie zelf de juiste volwassenheid en kennis moeten hebben om dit te bereiken. 

OrangeValley ondersteunt haar opdrachtgevers om steeds volwassener om te gaan met digitale marketing. Vanuit een verantwoordelijke plek verzamelen wij data en gebruiken wij deze data om doelgroepen te bereiken met de juiste boodschap op het juiste moment. Onze toegevoegde waarde is dat wij weten hoe we marketing, techniek en data kunnen combineren om organisaties in digitale volwassenheid te laten groeien. Groei in digitale volwassenheid betekent verbetering in customer experience voor de eindklant en business groei voor onze klanten.

Wat is de digital maturity van mijn organisatie?

Maturity Model

Niveau 1: Aanwezigheid

“Zichtbaar binnen de doelgroep”

Aandachtsgebieden:

  • De verantwoordelijkheid voor de online marketing helder krijgen
  • Het definiëren van de doelgroep en zoektermen met weinig concurrentie
  • De realisatie van een website geschikt voor online marketing
  • De ad hoc marketing activiteiten optimaliseren (eenmalig)
  • Het opstellen van eenvoudig meetbare doelstellingen (aantal bezoekers)
Maturity Model

Niveau 2: Resultaat

“Direct meetbare doelstellingen”

Aandachtsgebieden:

  • Het beleggen van verantwoordelijkheid bij sales en marketing
  • Het vergroten van het bereik op concurrentiegevoelige zoektermen
  • Het creëren van een website met een heldere dialoog
  • Het online adverteren op een beperkt aantal zoektermen & doelgroep
  • Periodiek de marketing activiteiten optimaliseren
  • De periodieke rapportage met resultaatgerichte doelstellingen
  • Het beleggen van verantwoordelijkheid bij sales en marketing
  • Het vergroten van het bereik op concurrentiegevoelige zoektermen
  • Het creëren van een website met een heldere dialoog
  • Het online adverteren op een beperkt aantal zoektermen & doelgroep
  • Periodiek de marketing activiteiten optimaliseren
  • De periodieke rapportage met resultaatgerichte doelstellingen
Maturity Model

Niveau 3: Dialoog

“Inspelen op gedrag doelgroep”

Aandachtsgebieden:

  • Een dialoog gericht op meerdere fasen in het aankoopproces en (sub)doelgroepen
  • Het vergroten van de toppositie op concurrentiegevoelige zoektermen, video
  • Het online adverteren gericht op diverse fasen en (sub)doelen in de online dialoog
  • Continue marketing activiteiten optimaliseren
  • De periodieke rapportage en dashboard met (sub)doelen en micro-conversies
Maturity Model

Niveau 4: Customer value

“Retentie, binding en loyaliteit”

Aandachtsgebieden:

  • Een dialoog gericht op alle klantcontactmomenten
  • Het onderkennen en vergroten van behoeftes van klantgroepen en juiste contactmoment
  • De online marketing in lijn met alle marketing en communicatieve uitingen
  • Een zo relevant mogelijke dialoog met de doelgroep
  • Realtime rapportage en dashboard met (sub)doelen en micro-conversies

Wil jij ook meer resultaat uit digital?