Data analytics: Maximaliseer je conversiepercentage op basis van data
In het huidige digitale tijdperk hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over hun klanten en hun online gedrag. Data analyse is het proces van het verzamelen, analyseren en interpreteren van deze gegevens om inzichten te verkrijgen die gebruikt kunnen worden om bedrijfsprestaties te verbeteren, waaronder het optimaliseren van conversiepercentages op websites en andere digitale platforms.
Waarom CRO bij OrangeValley?
- Top optimalisatiebureau in Emerce100
- Data-driven en customer-centric aanpak
- Inhouse Usability Lab voor diepgaand user onderzoek
- MetaDimensions als tool voor kennisborging
- Track record van ruim 15 jaar in optimalisatie
Weloverwogen beslissingen op basis van data
Data analyse is een cruciaal onderdeel van elke succesvolle CRO strategie. Door gebruik te maken van gegevens en inzichten over klantgedrag, voorkeuren en demografie, kunnen bedrijven weloverwogen beslissingen nemen over het optimaliseren van hun websites en andere digitale middelen om de conversie te verbeteren en omzetgroei te stimuleren.
Dit doen we door zowel onsite- als offsite verbeteringen door te voeren. Ook platform optimalisaties doen we datagedreven met data uit de analytics omgeving en/of usability- en biometrisch onderzoek. Concrete data gedreven adviezen waar je echt iets mee kan gevoed door de bedrijfsdoelstellingen en digitale strategie.
Van een onderbuikgevoel naar harde feiten
Een van de belangrijkste voordelen van data analyse is de mogelijkheid om objectieve, datagedreven inzichten te verkrijgen die kunnen worden gebruikt om digitale platformen te optimaliseren. In plaats van te vertrouwen op intuïtie of aannames over wat klanten willen en nodig hebben, biedt data analyse harde gegevens die kunnen worden gebruikt om weloverwogen beslissingen te nemen over welke veranderingen moeten worden aangebracht aan een website of ander digitaal platform.
Onze gegevensgedreven aanpak van CRO onderzoek
Wij hanteren een datagestuurde aanpak van CRO onderzoek, waarbij we een verscheidenheid aan data analyse tools en technieken gebruiken om gegevens over klantgedrag, websiteprestaties en andere belangrijke statistieken te verzamelen en te analyseren. Ons team van ervaren analisten gebruikt deze gegevens om mogelijkheden voor optimalisatie te identificeren en om gerichte experimenten en tests te ontwikkelen die kunnen worden gebruikt om hypotheses te valideren en resultaten te sturen.
Onze aanpak van data analyse in CRO onderzoek is gericht op het leveren van meetbare resultaten die bedrijfsgroei stimuleren. Door gegevens en inzichten te gebruiken om conversiepercentages te optimaliseren, helpen wij onze klanten hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken en hun ROI uit digitale marketing- en verkoopinspanningen te maximaliseren.
Gerelateerde Producten
KPI sessie
Definieer concrete KPI's om de impact in het digitale kanaal meetbaar te maken.