Kantoor

Conversie Optimalisatie Audit

Conversieoptimalisatie heeft invloed op het succes dat jouw website heeft in het omzetten van bezoekers naar kwalitatieve klanten. Door jouw website af te stemmen op de reis van deze ideale klant zetten we bezoekers aan tot het uitvoeren van specifieke acties en worden doelen sneller behaald. Met deze CRO audit biedt OrangeValley inzicht in de klantervaring en wordt duidelijk welke onderwerpen aandacht nodig hebben vanuit kwalitatieve input van gebruikers.

Waarom een CRO Audit bij OrangeValley?

  • Top optimalisatiebureau in Emerce100
  • Data-driven & klantgerichte aanpak
  • Inhouse Usability Lab voor diepgaand user onderzoek
  • MetaDimensions als tool voor kennisborging
  • Ruim 15 jaar ervaring in optimalisatie
Analytics

Wat is een CRO audit?

Een Conversie Optimalisatie Audit is een uitgebreide evaluatie van je website, webshop of mobiele applicatie die gebieden identificeert die voor verbetering vatbaar zijn en waar kansen liggen voor meer conversies. Met deze scan krijg je waardevolle inzichten in de gebruikerservaring van je bezoekers, zodat je data gestuurde beslissingen kunt nemen voor het verbeteren van de gebruikerservaring van de website en de bijbehorende diensten.

Wij analyseren de huidige website en identificeren mogelijke verbeterpunten en aanbevelingen ter optimalisatie van de gebruikerservaring. Na het verbeteren van de gebruikerservaring is de verwachting dat het aantal conversies toe zal gaan nemen. We leveren een praktisch document op met informatie en bespreken deze graag vrijblijvend met je.

Growth

Een analyse op basis van 4 pijlers

Op basis van vier pijlers analyseren wij jouw website op punten die invloed hebben op de conversie. De functionaliteit voor jouw website bezoekers wordt onderzocht, evenals de bruikbaarheid (usability), user experience én persuasion zoals de Cialdini principes. Ook beoordelen we de technische implementatie van de benodigde tools voor een optimale gebruikerservaring.

Aanpak

Waarom is deze scan voor jou relevant?

In het kort: je ontvangt optimalisatie kansen om jouw digitale platform te laten groeien en zo bijdragen om de omzet te verhogen. Het helpt je om de integratie van CRO te prioriteren in je huidige marketing activiteiten. Als je op dit moment al gebruik maakt van een experimentenprogramma, kan een conversie optimalisatie scan een frisse blik bieden en nieuwe kansen en thema’s aanreiken om verder te groeien!

CRO

Het belang voor jouw bedrijf

  • Krijg inzicht in klantgedrag: Leer je bezoekers kennen en vind uit wat jouw bezoekers aanzet tot het uitvoeren van specifieke acties op jouw website. Wij creëren inzicht in die klantreis.
  • Verken ruimte voor verbetering: Deze scan brengt de sterke én zwakke punten van jouw platform naar de oppervlakte. Zo krijg jij feilloos in de gaten waar nog ruimte voor verbetering ligt. 
  • Ontdek jouw conversiekracht: Deze scan laat jou inzien waar de conversiekans het grootst is en helpt jou zo om conversieratio's te verbeteren en je doelen te bereiken.
Dashboard

De werkwijze - Hoe gaan we te werk?

Als we de eerste kansen scherp hebben, maken we dit graag concreet met voorbeelden van mogelijke optimalisatie in de vorm van A/B testen. Op die manier kun je tijdens het ontwikkelen van de strategie voor je CRO programma direct aan de gang en direct beginnen met het optimaliseren!

Als onze specialisten de scan hebben uitgevoerd, verwerken ze alles in een overzichtelijke presentatie. Daarna plannen we een moment om de gevonden inzichten door te nemen en om samen te sparren over de toegevoegde waarde van CRO voor jouw uitdagingen. Dit document krijg je uiteraard ook in PDF vorm in je mailbox ter naslag. Deze CRO Audit is onderdeel van een groter traject dat wij aanbieden; namelijk de CXO audit. Ben je daar benieuwd naar? Hier lees je meer!

Aan de slag met CRO?