“Bepaal welke doelen u wilt bereiken met contentmarketing en geef invulling aan het verhaal dat uw merk zal vertellen”


Tijdens de brainstormsessie wordt bepaalt welke doelen u wilt bereiken met contentmarketing. Het hoofddoel van deze brainstormsessie is om invulling te geven aan het verhaal dat verteld gaat worden en content die gedeeld zal worden om uw doelgroep te bereiken en activeren. Er worden eventueel al KPI’s geformuleerd. Dit zijn relevante meetbare online marketing doelstellingen die wij samen met u benoemen om ervoor te zorgen dat u inzicht heeft in de voortgang, kwaliteit en het effect van uw contentmarketing activiteiten.

Doordat wij inzicht bieden in het zoekgedrag, de interesses en manier waarop uw doelgroep online informatie verzamelt, wordt de Customer Journey voor uw doelgroepen in kaart gebracht. Dit dient als basis voor de invulling van het contentmarketing Framework. Dankzij dit framework wordt duidelijk op welk moment, in welke vorm en aan wat voor informatie uw doelgroep behoefte heeft, waardoor de uitvoer van uw contentmarketing strategie invulling krijgt.

Voordat uw contentmarketing strategie uitgevoerd wordt, is er dankzij de brainstormsessie duidelijkheid over de inhoud van de content die ontwikkeld wordt voor specifieke doelgroep(en). Door invulling te geven aan de contentkalender brengen wij in kaart welke content op welk moment verspreid gaat worden en wat voor content er nog geproduceerd moet worden.

De Content Marketing diensten van OrangeValley:

Artikelen over contentmarketing en zoekmachine optimalisatie: