“Bepaal welke doelen u wilt bereiken met contentmarketing en geef invulling aan het verhaal dat uw merk zal vertellen”


Tijdens de brainstormsessie wordt bepaalt welke doelen u wilt bereiken met contentmarketing. Het hoofddoel van deze brainstormsessie is om invulling te geven aan het verhaal dat verteld gaat worden en content die gedeeld zal worden om uw doelgroep te bereiken en activeren. Er worden eventueel al KPI’s geformuleerd. Dit zijn relevante meetbare online marketing doelstellingen die wij samen met u benoemen om ervoor te zorgen dat u inzicht heeft in de voortgang, kwaliteit en het effect van uw contentmarketing activiteiten.

Doordat wij inzicht bieden in het zoekgedrag, de interesses en manier waarop uw doelgroep online informatie verzamelt, wordt de customer journey voor uw doelgroepen in kaart gebracht. Dit dient als basis voor de invulling van het Contentmarketing Framework. Dankzij dit framework wordt duidelijk op welk moment, in welke vorm en aan wat voor informatie uw doelgroep behoefte heeft, waardoor de uitvoer van uw contentmarketing strategie invulling krijgt.

Voordat uw contentmarketing strategie uitgevoerd wordt, is er dankzij de brainstormsessie duidelijkheid over de inhoud van de content die ontwikkeld wordt voor specifieke doelgroep(en). Door invulling te geven aan de contentkalender brengen wij in kaart welke content op welk moment verspreid gaat worden en wat voor content er nog geproduceerd moet worden.

Een datagedreven contentmarketing strategie

Belangrijk onderdeel van de brainstormsessie is dat data uit de contentmarketing analyse benut wordt. Denk onder andere aan data over zoekgedrag, de historische prestaties van uw contentmarketing activiteiten en online advertentiecampagnes. Eventueel benutten wij ook data afkomstig uit online en (social media) advertentie-platforms, zodat wij personas kunnen beschrijven op basis van deze databronnen. Denk hierbij aan het gebruik van data afkomstig uit Google Analytics, Facebook Audience Insights en AdWords.

Door deze data te benutten tijdens en na de brainstormsessie, leveren wij een door online marketing data gedreven contentmarketing framework op. Hierdoor zorgt u voor hoge kwaliteit content creatie, waarvan de inhoud relevant is voor uw doelgroep binnen elke fase van de customer journey. Hierdoor is de contentmarketing brainstormsessie eveneens een belangrijk onderdeel van de gehele invulling van uw contentstrategie.

De Contentmarketing diensten van OrangeValley:
Artikelen over Contentmarketing en zoekmachine optimalisatie: