Kantoor

Customer Journey Mapping

Customer Journey Mapping is een krachtig instrument om een uitgebreid inzicht te krijgen in de digitale ervaring van je klanten. Door het klanttraject in kaart te brengen, kun je mogelijkheden identificeren om de klantervaring te optimaliseren, wrijving te verminderen en de klanttevredenheid te verhogen.

Waarom Digitale Strategie?

  • Maak jouw strategie datagedreven
  • Onafhankelijk advies op maat
  • Groei in digital maturity
  • Altijd de klant centraal
  • Synergie van mens, proces en technologie
Customer Journey

Wat is customer journey mapping?

Customer journey mapping is een proces waarbij de interacties en ervaringen van klanten met een merk worden gevisualiseerd. Het omvat het in kaart brengen van elke stap die een klant neemt, van het eerste contactpunt tot het bereiken van hun doel. Door middel van storytelling wordt de klantreis begrijpelijk en bruikbaar gemaakt voor organisaties. Het helpt bij het identificeren van knelpunten, het begrijpen van klantbehoeften en het verbeteren van de algehele customer experience. Customer journey mapping is een waardevol hulpmiddel om inzichten te verkrijgen die leiden tot betere klantinteracties, grotere tevredenheid en loyaliteit.

Huisstijl Image

De meerwaarde van Customer Journey Mapping

Hoe optimaliseer je de klantcontactmomenten? De juiste boodschap aan de juiste doelgroep op het juiste moment waarbij we ook naar de kosten en de effectiviteit van de de contactmomenten kijken.

Het resultaat van de customer journey analyse is een uitwerking van de customer journey met inzicht in hoe de doelgroep optimaal (snel en kostenefficiënt) te bereiken is. Specifiek via welke touchpoints en met welke communicatieboodschap. Hierin maken we onderscheid in owned, earned en paid kanalen.

TechStack

Verschillende databronnen

De experts bij OrangeValley brengen de huidige customer journey in kaart door verschillende databronnen te combineren. Denk hierbij aan:

  • het zoekgedrag in zoekmachines welke informatie geven over de behoefte en het gedrag van de doelgroep,
  • een site survey waarmee we vragen waarom jouw doelgroep de website verlaat,
  • een funnel analyse met data uit Google Analytics en branche informatie.

Vervolgens zetten we de huidige customer journey af tegen de gewenste customer journey. Customer journey mapping vormt samen met de Strategische sessie en Data-driven persona’s, de basis voor het Strategisch plan.

Hoe goed ken jij je doelgroep en de customer journey?