Kennisevent: Digital Trend Event 2023

Donderdag 16 november 2023 organiseert OrangeValley een Digital Trend Event. Dit keer met als onderwerp: Een sterk fundament voor duurzame groei. Gedurende de dag zullen onze experts uit verschillende vakgebieden hun kennis delen. Maak je klaar om de toekomst van het digitale landschap te ontdekken. Registreer (gratis) je vandaag nog om je plek te reserveren en op de hoogte te blijven van het event. 

Digital advertising wordt steeds duurder, het wordt lastiger om doelgroepen te volgen vanwege cookieless, de beschikbaarheid van data neemt in rap tempo toe en het aantal kanalen welke te optimaliseren zijn stijgt. Online bezoekers willen vooral gemak of relevantie ervaren. Ze willen steeds beter geïnformeerd worden, meer keuzevrijheid hebben en autonoom beslissingen maken. De individuele verwachtingen, de customer experience en de privacy worden hierin steeds belangrijker. 

De technologische innovatie blijft toenemen en daarmee de mogelijkheden voor de mens. Alles gericht op de vergroting van customer experience en life time value voor de klanten van onze klant in het digitale kanaal. Hierbij is het essentieel dat een organisatie de relatie en communicatie met haar klanten optimaal organiseert. Dit kan bij uitstek met de media waarover zij volledige controle heeft en dat is; owned media. 

Door je eigen kanalen en fundament op orde te hebben, kun je de customer experience volledig in eigen hand nemen en een sterk merk opbouwen. Dit leidt tot meer loyale klanten met een hogere customer lifetime value en uiteindelijk tot hogere omzetten. Bovendien wordt de beschikbaarheid van data steeds groter en kun je door middel van personalisatie en het creëren van relevante content je doelgroep nog beter bereiken en aanspreken. Voorwaarde is wel dat je als organisatie echt kunt vertrouwen op deze data

Tijdens het evenement delen de sprekers van OrangeValley en andere experts uit de branche hun kennis over onderwerpen als customer experience, data trust, hackathons, AI, cookieless retargeting, SEO, digital strategy en ecommerce en de nieuwste tools en technologieën voor digitale marketing. Met concrete best practices uit de markt en bij onze opdrachtgevers. 

Je kunt je niet meer aanmelden voor het event.

Bekijk hier de presentaties!

Anouk

Programma Digital Trend event 2023

Een sterk fundament voor duurzame groei

 

13:15 - Welkom, Programma en Introductie

Anouk Sintniklaas, Marketing Manager, OrangeValley Group

import_-Rachel-598x600-png

13:30 - Van inbound, naar outbound, naar sturen op customer loyalty

Rachel van Staalduinen, Strateeg OrangeValley


Traditionele outbound marketing waarbij het product en massacommunicatie centraal stonden heeft het afgelopen decennia plaats gemaakt voor inbound marketing waarbij de behoefte van de doelgroep en de customer journey centraal staat. We sturen aan op de juiste boodschap, in het juiste kanaal aan de juiste doelgroep. Het optimaliseren van de customer journey gaat ook door nadat de conversie is voltooid. Het verbeteren van de customer experience gaat over de manier waarop klanten interactie hebben met een bedrijf, vanaf het eerste contactmoment tot na de aankoop. Een goede customer experience kan leiden tot meer tevreden klanten, verhogen van retentie aankopen en positieve mond-tot-mondreclame. Toch is het sturen van enkel op Customer Experience niet een garantie tot groei (aldus Byron Sharp). Uit langdurig en grootschalig onderzoek blijkt dat alleen een combinatie tussen brand én performance zorgt voor groei (in marktaandeel). Zowel in B2C als B2B branches en in verschillende industrieen. Rachel neemt je mee in deze digitale transitie en laat zien hoe succesvolle merken dit aanpakken.

Bekijk hier de presentatie

Dennis

14:00 - Balanceren tussen Branding en Performance

Dennis Boot, Advertising Consultant


De advertising wereld ondergaat een revolutie met toenemende automatisering. Terwijl de focus verschuift van performance naar merkgerichte campagnes, groeit het belang van merkperceptie en unieke waardepropositie. Toch blijven adverteerders aarzelen om aanzienlijk te investeren in branding. Hoeveel % van je budget zet je in voor brand en hoeveel voor performance? De ROI en opmerkbaar effect in de upper funnel blijven onvoorspelbaar. De opkomst van AI en nieuwe ontwikkelingen brengen ook fundamentele veranderingen met zich mee. Retargeting zonder cookies, hoogwaardige content en de inzet van AI voor nog geavanceerdere optimalisaties. Dit vraagt om heroverweging van traditionele aanpakken. Dennis laat je zien hoe je het fundament van je advertising campagnes goed organiseert aan de hand van best practices.

Bekijk hier de presentatie

Steven

14:20 - Unlocking Growth; Van innovatie naar groei in het digitale tijdperk

Steven Heijtel, Chief Technical Officer


De ontwikkelingen in het digitale vakgebied gaan razendsnel. De opkomst van Artificial Intelligence (AI) zorgt voor een legio aan nieuwe optimalisatie kansen. Bedrijven die technologie snel kunnen adopteren profiteren van concurrentievoordeel. Maar welke ideeen hebben businesspotentie en zijn ook echt te realiseren? Een hackathon is een innovatief evenement dat innovatie, creativiteit en probleemoplossing stimuleert in je bedrijf doordat verschillende expertisegebieden samenwerken aan uitdagende vraagstukken. Bovendien biedt het een platform voor teamwork, samenwerking en netwerken tussen deelnemers met diverse achtergronden en vaardigheden. Met deze tips weet je zeker dat innovaties ook echt worden toegepast en zorgen voor groei.

Bekijk hier de presentatie

Richard

14:40 - Break

Tijdens de break is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected].

Jesse

15:00 - In data we trust; van data driven, naar data centric

Jesse Terstappen, Data Consultant OrangeValley


In een tijdperk waarin we evolueren van een data driven aanpak naar een data centric benadering, is het waarborgen van nauwkeurige data van onschatbare waarde. De betrouwbaarheid van data en het vertrouwen van medewerkers vormen de fundamenten voor toekomstig succes in data centric organisaties. Hier komt het concept van "data trust" om de hoek kijken. Data trust gaat niet alleen over het verzekeren van de nauwkeurigheid van data, maar ook over het creëren van een cultuur waarin medewerkers vertrouwen hebben in de data die ze gebruiken om beslissingen te nemen. Dit omvat het trainen van medewerkers om data op de juiste manier te interpreteren en te gebruiken, definities uniform te krijgen en het implementeren van systemen die de integriteit van de data waarborgen zoals data quality monitoring. 

Bekijk hier de presentatie

Tjalling

15:20 - Service Design & Innovation: Hoe klantgedrag en behoeften je product verbeteren

Tjalling Zijlstra, Senior UX Designer OrangeValley


Service Design is een methode die wordt gebruikt om de kwaliteit van de klantervaring te verbeteren door middel van het ontwerpen van processen, systemen en interacties. Het doel van service design is om te komen tot dienstverlening die beter aansluit bij de wensen en behoeften van de klant, terwijl deze ook haalbaar en efficiënt is voor de organisatie die de dienst verleent. Dit gebeurt door de klant centraal te stellen in het ontwerp van de dienst en door een holistische benadering te gebruiken die zowel de emoties van de klant als de technische aspecten van de dienstverlening omvat. Tjalling laat concrete cases zien van hoe producten verbeterd zijn op basis van klantgedrag en behoeften.

Bekijk hier de presentatie

Mike

15:40 - Evolutie van de SERP

Mike van Leijen, SEO Consultant OrangeValley

Over de jaren heen is Google’s weergave van hun zoekresultatenpagina’s (SERP’s) drastisch veranderd. In de beginjaren bood Google voornamelijk eenvoudige lijsten met blauwe links. Deze links leidden de gebruiker naar relevante webpagina’s op basis van hun zoekopdrachten. Het hoofddoel was duidelijk: de meest relevante informatie zo snel mogelijk aan de gebruiker presenteren. Om bij te blijven met de eisen van de gebruikers en om zich te onderscheiden in een competitieve markt, moest Google evolueren. De SERP’s van Google begonnen langzaam elementen te introduceren die verder gingen dan de conventionele blauwe links: Advertenties (Ads), Featured Snippets, Knowledge Panels, Lokale vermeldingen (Local Packs), (Organische) shopping resultaten, Nieuwscarrousels, ‘People also ask’ boxen, Videoresultaten, Afbeeldingsresultaten, Image Packs en sinds kort SGE (Search Generative Experience).

Met deze evolutie zijn ook nieuwe uitdagingen en kansen ontstaan. Modern SEO gaat niet langer alleen over het optimaliseren voor blauwe links, maar ook over het begrijpen en benutten van alle andere SERP-elementen. Sommige van deze resultaten springen meer in het oog dan andere en hebben daardoor potentieel een grotere invloed op het klikgedrag van de gebruiker. Daarnaast zien we dat automatisering steeds vaker wordt ingezet om de basis van zichtbaarheid in zoekmachines te verbeteren en te optimaliseren. De vraag is: hoe zorg je ervoor dat je een uitgebreid scala aan landingspagina’s presenteert die overeenkomen met jouw productaanbod? Het belang hiervan kan niet genoeg benadrukt worden; de impact op jouw online zichtbaarheid en verkeer is immens!

Bekijk hier de presentatie

Richard

16:00 - Borrel

Tijdens de borrel is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected].