Conversie Optimalisatie

AI Natural Language Processing voor Customer Experience Optimisation

Als online marketeer wil je graag weten wat de pijnpunten en USP's van je website en diensten zijn. Als marketeer kan je AI Natural Language Processing gebruiken om reviews in Google Sheets te segmenteren en inzichten te krijgen. Dit is niet alleen nuttig voor jou als marketeer en je marketing- of growth-team, maar kan ook Customer Care-teams, Product-teams en Commerce helpen bij het verbeteren van hun KPI's zoals NPS, CSAT, CES en conversies.

Beoordeling


Deze techniek kan worden gezien als een bredere vorm van Conversion Rate Optimisation (CRO) omdat dit niet alleen effect heeft op conversie. Het is een vorm van Customer Experience Optimisation (CXO), omdat het zich richt op het verbeteren van de klantervaring. Door AI te gebruiken om reviews te segmenteren, kan je de meest voorkomende klachten en complimenten identificeren. Dit stelt je in staat om gerichte acties te ondernemen om de klantervaring te verbeteren en de conversies te verhogen.

Een voorbeeld hiervan is het identificeren van de meest voorkomende klachten over een dienst. Je kan deze klachten vervolgens vertalen naar concrete actiepunten, zoals het verbeteren van de klantenservice of het aanpassen van de dienst om beter aan de verwachtingen van klanten te voldoen. Door deze acties uit te voeren, kan je de klanttevredenheid verbeteren en uiteindelijk de conversies verhogen.

Onderwerpen kunnen in positieve en negatieve recensies voorkomen. Het is daarom ook belangrijk deze tegen elkaar op te zetten. Met een feedback balans-model krijg je in een opslag een beeld van de verbeterpunten en positieve punten die klanten ervaren.

Balans model


Maar het gebruik van AI gaat niet alleen over het identificeren van problemen. We kunnen ook de USP's van onze diensten identificeren door te kijken naar de meest voorkomende complimenten van klanten. Door deze USP's te benadrukken in onze marketing en communicatie, kunnen we potentiële klanten aantrekken en hen overtuigen om voor onze diensten te kiezen.

Kortom, het gebruik van AI om reviews te segmenteren is een krachtige techniek die niet alleen nuttig is voor marketing- of growth-teams, maar ook voor Customer Care-teams, Product-teams en Commerce. Het stelt ons in staat om de klantervaring te verbeteren, te monitoren en de conversies te verhogen door gerichte acties te ondernemen en niet te denken in labels en tags vanuit ons eigen perspectief. AI is een effectieve tool geworden voor iedereen die zich bezighoudt met CXO om kwalitatieve beoordelingen beter te benutten voor een betere dienstverlening, verhoging van conversie en tevredenheid.

Sentiment meting


Als je meer wilt weten over hoe je kwalitatieve reviews kunt benutten om de CXO te verbeteren, kan je contact opnemen met het CXO team van OrangeValley. Onze specialisten staan klaar om je te helpen en je kan meer informatie geven over hoe we AI NLP gebruiken om reviews te segmenteren en de pijnpunten en USP's van een website en diensten te identificeren. We helpen je graag om je klanttevredenheid te verbeteren en je conversies te verhogen. Neem vandaag nog contact met ons op!

Neem contact op