Conversie Optimalisatie

Brengt IBAN ook jouw conversie onder druk?

 

Per 1 februari 2014 dient men, voor het uitvoeren van transacties binnen Europa, verplicht gebruik te maken van IBAN (International Bank Account Number). Het lijkt een relatief kleine wijziging, maar wel een eentje die flinke impact kan hebben op de conversie van het websitegebruik. Het ingeven van het vertrouwde bankrekeningnummer wordt dan voor veel gebruikers een hindernis tijdens het bezoek.
Alle reden om nu al aandacht te besteden aan de conversie als jouw bezoekers een bankrekening moeten invullen. Onlangs hebben wij hierover voor Emerce een artikel geschreven over het gebruik van IBAN op je site. Aan de hand van drie cases wordt toegelicht hoe je ervoor zorgt dat het gebruik van iets vanzelfsprekends als een bankrekeningnummer niet veranderd in een hindernis die afhakende bezoekers veroorzaakt.

Hoe-is-IBAN-opgebouwd

Het artikel op Emerce behandeld een drietal cases om de conversie te verhogen Het volledige artikel is hier te lezen.
Lees hier het volledige artikel op Emerce