Bezoek 20 september het WA event: De veranderende rol van de Webanalist
De rol van de webanalist is aan het veranderen, niet enkel vanwege de invoering van de GDPR, maar ook vanwege alle ontwikkelingen omtrent automatisering en de toenemende hoeveelheid beschikbare data. Tijdens ons kennisevent van donderdag 20 september geven wij antwoord op een groot aantal vragen en helpen wij de deelnemers om data gemakkelijk en op een begrijpelijke manier beschikbaar te stellen.
In 2005 nam Google, Urchin over en ontstond de eerste versie van Google Analytics. Wat ooit begon als een handige tool voor de online marketeer is inmiddels uitgegroeid tot een onmisbaar instrument. Niet enkel om de online marketing binnen een organisatie de nodige informatie te verschaffen, maar inmiddels voorziet de tool ook in cruciale informatie om de volledige business te ondersteunen. Dankzij de data en informatie die de tool beschikbaar stelt kunt u tot vele nieuwe inzichten komen, maar het kan ook leiden tot een hoop vragen.
Kennisevent voor de beginnende en ervaren webanalist
Er zijn een aantal vragen die wij met regelmaat voorbij horen komen: Hoe zorg ik ervoor dat elke online marketeer in mijn organisatie gemakkelijk zijn eigen inzichten uit Analytics haalt? Hoe krijgt webanalytics data een centrale en sturende rol in de diverse online marketing activiteiten? En hoe kan ik vanuit Google Analytics de business optimaal ondersteunen, met name bij belangrijke business beslissingen?
Gedurende ons kennisevent geven wij antwoord op deze vragen en kijken wij hoe vanuit Web Analytics, data gemakkelijk en op een begrijpelijke manier beschikbaar gesteld kan worden aan alle online marketeers in uw organisatie. We tonen aan hoe diverse dashboards een groot gedeelte van de vragen kunnen oplossen en tegelijkertijd veel tijd besparen. We laten zien hoe met specifieke ‘ad hoc’ vragen kan worden omgegaan, zodat uit de aanwezige data ook de juiste selectie wordt gemaakt. Tot slot staan we stil bij hoe automatisering kan helpen bij de enorme toename aan data en het vraagstuk van GDPR. Kwaliteit van webanalytics data en de betrouwbaarheid wordt immers steeds belangrijker. Zeker als we vanuit Analytics ook input gaan geven richting business vraagstukken zoals: Brandawareness, Customer Loyalty en Market growth potential.
Kortom, tijdens het WA event is er voor elke online marketeer de mogelijkheid om vrijblijvend kennis op te doen omtrent de huidige ontwikkelingen binnen Web Analytics. Ook de ervaren webanalist komt aan zijn trekken tijdens de verschillende sessies waarin specialisten de diepte ingaan omtrent het onderwerp.
Wat weet ik na het WA event?
Na het event heeft u antwoord op de vraag hoe u anno 2018 data op een efficiënte manier verzamelt en (nog) meer inzichten uit uw data haalt. U weet wat u kunt doen met uw data om andere specialismen (als SEO en CRO) te optimaliseren. Ook weet u hoe u ervoor kunt zorgen dat de toenemende vragen uit de business beantwoord kunnen blijven worden met behulp van data. Natuurlijk kent u achteraf ook de overige trends en ontwikkelingen omtrent Web Analytics die momenteel relevant zijn en ontvangt u handvatten om uw dagelijkse werk in relatie tot webanalyse gemakkelijker te maken.
Het event begint om 13:00 uur. De inhoudelijke presentaties duren tot 16:00 uur. Aansluitend is er gelegenheid tot het stellen van vragen & discussie met borrel. Het programma met een overzicht van de sprekers voor het event vindt u hier.
Locatie – OrangeValley
De Corridor 27
3621 ZA Breukelen
Route via Google Maps