Kennisevent: Digitale Transformatie; Waardevergroting van én voor de klant

Donderdag 24 november 2022 organiseerde wij het jaarlijkse Digital Marketing Trend Event 2022. Dit jaar met als onderwerp digitale transformatie, waarbij waardecreatie van én voor de klant centraal staat.

Ontwikkelingen in de digitale wereld volgen zich snel op. Welke impact heeft dit op data en marketingtechnieken zoals we dit kennen? En hoe manifesteert de consument zich hierin? Hebben we nog zicht op de waarde van de consument of sneeuwt dit onder in de versnelde stroom van data, innovatieve marketingtechnieken en korte termijn focus binnen de performance marketing?

Hoe kunnen we de waarde voor de klant als de waarde van de klant vergroten in een digitaal transformerende wereld? Vraagstukken waar wij graag voor jullie onze visie op geven. We zijn blij dit event ook dit jaar weer te kunnen verzorgen en kijken er naar uit jullie daar te begroeten!

Je kunt je niet meer aanmelden voor het event.

Bekijk hier de presentaties!

Ortwin

Programma Digital Marketing Trend event 2022

Digitale Transformatie

 

13:15 – Welkom, Programma en Introductie

Ortwin Verreck: Managing Director, OrangeValley

Rachel

13:30 – Digitale Transformatie – De wereld van Data en Technologie

Rachel van Staalduinen: Strateeg OrangeValley

De digitale wereld verandert continu, met data en technologie in het middelpunt van de ontwikkelingen. Het digitale marketing kanaal is voor steeds meer organisaties een vitaal onderdeel van de waardeketen. Dat vraagt om onderbouwde strategische beslissingen. Keuzes gemaakt vanuit de zekerheid die data biedt en gebruikmakend van innovatieve technologie om die data te activeren.

We helpen organisaties als Heineken en Roche Diagnostics om in dit speelveld competitief voordeel te ontwikkelen. Met doordachte data gedreven strategieën en ook creativiteit, gebruikmakend van innovatie technologieën. Alles gericht op de vergroting van waarde voor als de waarde van de klanten van onze opdrachtgevers in het digitale kanaal.

Rachel van Staalduinen vertelt welke innovaties bij de klanten Heineken en Roche Diagnostics  op het gebied van data, marketing en technologie als groeiversneller werken!

Klik hier voor de presentatie

Tom

14:00 - Gepersonaliseerde Customer Journey - Is personalisatie de toekomst van marketing?

Tom de Kort: Business & Innovation Manager

Personaliseren is de toekomst van marketing, maar ook een van de grootste uitdagingen van marketeers. Verwachtingen stijgen door technologische ontwikkelingen en nieuwe marketingtechnieken. De echte uitdaging van personalisatie is het leveren van een uitzonderlijke beleving die waarde toevoegt voor de consument en de organisatie. Dat vraagt om optimale aansluiting van content en commercie.

Het toepassen van personalisatie zorgt voor groei in het gebruik van je data. Door data te structureren en te  activeren, kun je data voor je laten werken. Personalisatie is een cruciaal wapen voor marketeers om de omzetdoelstellingen te bereiken.

Tom de Kort stort zich in de wereld van personalisatie en vertelt hoe bedrijven op maat gemaakte aanbevelingen, gerichte content, gepersonaliseerde aanbiedingen en unieke ervaringen leveren. 

Klik hier voor de presentatie

Martijn

14:20 – Customer Experience – Het vergroten van klantbetrokkenheid.    

Martijn Stomphorst: Managing Director BlueElevation

De consument van vandaag verdrinkt bijna in een zee van (informatie over) producten. De ‘magie’ die gepaard gaat in het contactmoment met jouw merk wordt opgeslokt door de eenzijdige stroom aan marketingtechnieken. Hebben we nog zicht op de behoefte en de waarde van de consument in een wereld van steeds meer georkestreerde klantervaringen?

Digitale transformatie vraagt om een strategische verschuiving in het gebruik en adoptie van je product of service om aan de behoefte van de klant te kunnen blijven voldoen. Customer Experience Marketing gaat juist nu om het erkennen van de waarde van de klant in deze transformatie en het overtreffen van de verwachtingen om zo de magie tussen merk en klant te laten wederkeren. 

De vraag die Martijn Stomphorst graag aan jou stelt is; Wanneer was jouw laatste ‘magische’ onvergetelijke klantervaring? En hoe zag die eruit?

Klik hier voor de presentatie

Quote

14:40 – Break

Tijdens de breaks is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected]

Twan

15:00 – Waarom brand marketing belangrijk is - Performance marketing: wat als je uit-geoptimaliseerd bent? 

Twan Boers: Digital Advertising Consultant

Online big data leiden tot over-optimalisatie en korte termijn focus. Ontwikkelingen op het gebied van performance marketing volgen zich snel op, wat er op duidt dat activatie en conversie-optimalisatie belangrijk zijn. Maar wat als je uit-geoptimaliseerd bent en met korte termijn focus het rendement stagneert? 

Onderzoek toont aan dat de optimale budgetverdeling tussen brand building en sales activation verandert. 100% inzetten op performance holt je merk uit. Toch is performance voor veel merken belangrijker dan branding? Waarom? 

Twan Boers legt uit waarom juist branding steeds belangrijker wordt in de digitale transformatie van een organisatie.

Klik hier voor de presentatie

Mike

15:20 – SEO - De context van een zoekvraag - De stilte voor de storm 

Mike van Leijen: Seo Specialist 

Afgelopen jaren heeft Google de frequentie van algoritme updates flink verhoogd. Toch lijkt het effect van de Page Experience Update, Product Reviews Update en Helpful Content Update in Nederland vooralsnog mee te vallen. De introductie van Google MUM voor 2023 vertegenwoordigd echter een nieuwe stap voor Google Search. Is 2022 daarmee de stilte voor de storm? 

Google search, zoals we het kennen, gaat drastisch op de schop. Contextuele content die de gebruiker vooruit helpt en daarmee een intuïtieve kijk heeft op het onderwerp, krijgt voorrang. Google kijkt daarmee verder. Niet op verkoop gerichte waardevolle content, maar welke content de gebruiker een zo compleet mogelijk antwoord geeft. Een verschuiving waar klantervaring steeds belangrijker wordt. 

Mike van Leijen geeft antwoord op de vraag: Hoe ga je als leverancier om met de customer experience van een specifiek vraagstuk? 

Klik hier voor de presentatie

Quote

15:40 – Break

Tijdens de breaks is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected]

Dirk

15:50 – Meebewegen in de digitale transformatie - Verhoog de waarde van de Data-Ecosysteem in 2023 

Dirk van Sijpveld: Data Intelligence Consultant 

Data en technologie staan in het middelpunt van een digitaal veranderende wereld. De beschikbaarheid van meetbare data groeit, wat vraagt om structurering, waarde herkenning en de juiste activering met als doel data voor je te laten werken. Maar wat betekent dit voor jouw data-ecosysteem? Hoe zorg je ervoor dat je kunt meebewegen met noodzakelijke veranderingen op het gebied van data? Hoe stel je datawarehousing en privacy als belangrijkste ontwikkeling daarin centraal? 

Dirk van Sijpveld vertelt graag hoe je als organisatie meebeweegt in de digitale transformatie en komend jaar aan de slag kunt gaan met het realiseren van een waardevol data-ecosysteem.

Klik hier voor de presentatie

Steven

16:10 – Digitale hygiëne en data security - Data security uitdagingen in de digitale transformatie van organisaties

Steven Heijtel: Managing Director Aubergine IT

Wat is anno 2022 de basis van digitale hygiëne? Welke maatregelen kan je organisatie en jijzelf nemen om vanuit een solide basis digitaal succesvol te zijn? In de meeste organisaties staat data security al volledig op de agenda. De vraag is echter hoe effectief data security is in een dynamische digitale wereld. 

Aubergine IT ontwikkelt websites en webapplicaties, security is daar een belangrijk onderdeel van. Data beveiliging moet in een veranderend digitaal landschap meebewegen met de technische ontwikkelingen en integraal onderdeel uitmaken van IT-systemen. 

Steven Heijtel geeft tips om veilig te blijven in een snel ontwikkelend IT-landschap, zodat je met een gerust hart kunt concluderen dat je alles goed voor elkaar hebt… Toch? 

Klik hier voor de presentatie

Quote

16:30 – Borrel 

Tijdens de borrel is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden.