13 okt

‘Branding & performance marketing en de kracht van de combinatie’ – Kennisevent 19 oktober

Hoe beter de reputatie van een merk is, hoe efficiënter online performance gedreven campagnes kunnen worden ingezet. Vaak zijn branding en performance nog sterk van elkaar gescheiden. Tijdens ons kennisevent gaan wij u helpen om inzicht te krijgen in de kracht van de combinatie. Een goede dialoog waarbij branding en performance campagnes naadloos op elkaar aansluiten. Dat is de […]

Lees meer

Contentmarketing • Presentaties kennisevent

Afgelopen woensdag 20 september vond het kennisevent contentmarketing plaats. Wij kijken terug op een zeer succesvol evenement en hopen dat u ook een inspirerende middag heeft gehad! De video’s en slides van de presentaties treft u hieronder aan. Heeft u vragen naar aanleiding van een presentatie of heeft u ergens support bij nodig? Neem even contact met ons […]

Lees meer

API’s kijken: Wat is een API en wat kunt u ermee?

Een van de meest gehoorde termen in marketing media en bestuurskamers is “API”. Het klinkt ingewikkeld. API staat voor Application Programming Interface. Het is een kader van afspraken waardoor verschillende computerprogramma’s met elkaar kunnen communiceren. Wat een API concreet doet is data versturen op verzoek. Die verzoeken kunnen gewoon via de browser verlopen. Het antwoord dat […]

Lees meer

Google Data Studio nu ook geschikt voor databronnen als Facebook, Bing, LinkedIn, Adobe en MailChimp

Zoals bekend werkt Google Data Studio naadloos samen met andere diensten uit het ‘Google ecosysteem’, zoals Analytics, AdWords, Search Console, YouTube en Sheets. Vanaf nu kan de dashboarding-tool echter ook uit de voeten met niet-Google-databronnen als Facebook Ads, Bing, LinkedIn Ads, Twitter Ads, MailChimp en Adobe Analytics. Hiermee zet Google zich definitief op de kaart […]

Lees meer

Data driven conversie optimalisatie: Van onderbuikgevoel naar datagedreven beslissingen

Het nemen van datagedreven beslissingen is dé te nemen weg voor de online marketeer. Waar dit voor een conversie specialist het bedenken van een test hypothese is, zal dat voor een SEA specialist het nemen van beslissingen rondom campagnes zijn. A/B testen uitvoeren of business beslissingen maken op basis van onderbuikgevoel is immers passé. Althans, […]

Lees meer

‘Groei naar een full funnel contentmarketing strategie’ – Contentmarketing event 20 september

Hoe belangrijk is goede content voor u als online marketeer? Welke ontwikkelingen zijn er in het vakgebied? Het zoekgedrag van mensen is aan het veranderen, maar welke invloed heeft dit op uw content? Het medialandschap verandert, maar de behoefte aan goede content is belangrijker dan ooit. Er komt steeds meer content beschikbaar in verschillende vormen. Om te […]

Lees meer

GDPR: Privacywetgeving 2018 niet omdat het moet, maar omdat het kan

De General Data Protection Regulation (GDPR) wordt over het algemeen gebruikt als angstbeeld. Dat er hoge boetes dreigen te vallen wanneer u niet op tijd alle veranderingen doorgevoerd heeft. Ja, de verandering in de Europese wetgeving is ingrijpend. Ze is oorspronkelijk bedoeld om de privacy van de Europese staatsburgers te waarborgen. Het verzamelen van data […]

Lees meer

In 7 stappen direct publiceren met GooglePosts in Google zoekresultaten

Met de door Google gelanceerde functie Google Posts publiceert u evenementen, nieuws en uw aanbod direct in de branded zoekresultaten van Google. Dit is een gratis functionaliteit voor bedrijven. In deze blog beschrijf ik in zeven stappen hoe u Google Posts kunt gebruiken. Hoe werkt Google Posts? Alle bedrijven met een geverifieerde Google Mijn Bedrijf-account hebben […]

Lees meer

Stuurloos in een zee van data? Gebruik een actiegericht KPI dashboard

Meer dan ooit kunnen we het gedrag van mens en machine op de voet volgen. Dit levert een dagelijks uitdijende berg aan potentieel waardevolle informatie op. Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om inzichten en concrete actiepunten te destilleren uit deze zee van big data. Wil […]

Lees meer

Case Dierenbescherming: leadgeneratie 2.0 met Facebook Advertising

Voor een non-profit organisatie als De Dierenbescherming is het van belang om campagnes zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten om een optimaal resultaat te halen tegen de laagste kosten. Jaarlijks voert de Dierenbescherming verschillende campagnes om de belangen van dieren te behartigen. Eén van deze campagnes is gericht op foute puppyhandel. Het doel […]

Lees meer

top