De steeds dynamischere omgeving vandaag de dag eist van organisaties dat ze sneller moeten schakelen. Om hierin de juiste keuzes te maken is een cultuur waarin testen de norm is onmisbaar. Door te experimenteren en testen kun je namelijk blijven innoveren, terwijl je tegelijkertijd toewerkt aan duurzame bedrijfsgroei. Hoe start en ontwikkel je een testingcultuur […]
Lees meer
In mei 2020 introduceerde Google een aantal essentiële metrics voor een ’gezonde’ website onder de naam “Core Web Vitals”. Met deze metrics geeft Google een set van uniforme richtlijnen voor, de door hen genoemde, kwaliteitssignalen. Deze signalen zijn essentieel voor het leveren van een goede gebruikerservaring op het web. Volgens Google maakte de overvloed aan […]
Lees meer
De eerste zeven maanden van de pandemie hebben ertoe geleid dat 69% van de marketingmanagers in het bedrijfsleven behoudend en risicomijdend reageert. Logisch, we kunnen immers niet meer blind vertrouwen op onze forecasts. Terwijl personalisatie bij diezelfde groep de afgelopen jaren hoog op de agenda stond, geeft inmiddels 80% van de marketingmanagers aan investeringen in […]
Lees meer
Jouw organisatie is waarschijnlijk ook voor een groot deel afhankelijk van de omzet die wordt gegenereerd via de website. Zonder de juiste aanpak stort organisch verkeer, en daarmee deze omzet, na een website migratie volledig in. En dat is onnodig! Hoe zorg je ervoor dat de migratie van jouw website wel succesvol is? Eerder schreven […]
Lees meer
Elke organisatie die bezig is met online business krijgt op een bepaald punt te maken met een website migratie. Maar wat omvat een website migratie nu precies en wat zijn de belangrijkste aandachtspunten? Wat is een website migratie? In de breedste zin van het woord spreek je van een website migratie als er substantiële wijzigingen […]
Lees meer
Het team van OrangeValley heeft voor Diks Verzekeringen binnen 12 maanden een omzetstijging van 118,38% behaald op de generieke zoekwoorden. Daarnaast verbeterde de ROAS zelfs met 42,83%. En dat in een van de meest concurrerende online markten, waar CPC’s oplopen tot boven de €10. Dit hebben we gerealiseerd door de campagne- en advertentiegroep structuur van […]
Lees meer
Elke bedrijf zegt bezig te zijn met personalisatie. Maar wat houdt personalisatie in? Aan welke databronnen en tools kan ik denken? En moet ik al aan personalisatie beginnen?
Waar marketeers voorheen een algemene boodschap verspreidde via televisie, radio, printmedia en internet, is met de komst van big data veel meer mogelijk. In plaats van het tonen van één algemene boodschap aan de gehele doelgroep, zien we dat deze boodschap steeds vaker wordt gespecificeerd op bepaalde mensen uit de doelgroep. Het creëren van een relevante boodschap. En dat het liefst, uniek, voor iedereen uit de gehele doelgroep.
Lees meer
Vandaag is bekend geworden dat Google Analytics App+Web verder zal gaan als Google Analytics 4. Met de keuze voor een nieuwe naam wordt duidelijker dat deze properties de toekomst zijn van Google Analytics, ook zeker wanneer je binnen je organisatie geen apps beheert. Iets meer dan een jaar geleden, in augustus van 2019, heeft Google […]
Lees meer
Op donderdag 1 oktober 2020 is het beste Nederlandse werk in Conversion Rate Optimisation bekroond. In de categorie Mobiel hebben DPG Media en OrangeValley een award gewonden! Dit jaar vond de uitreiking van de DDMA Dutch CRO Awards net even anders plaats dan gewoonlijk. De felbegeerde raket-award is namelijk uitgereikt bij de winnaars thuis. Hulde […]
Lees meer