Events

Recap van het Digitale Transformatie event | Deel I

 

Op 4 juli heeft OrangeValley een grootschalig event gehost omtrent Digitale Transformatie. Tientallen opdrachtgevers en partners van OrangeValley waren aanwezig om kennis op te doen en geïnspireerd te worden door een grote hoeveelheid specialisten van onder andere Google, Facebook en Dynata. In dit blog een recap van de Expert Sessies uit zaal B.

Er is een fundamentele verandering gaande op het gebied van klantinteractie en klantbeleving. Dit maakt het een uitdaging om Lifetime Value te realiseren bij klanten. Hoe kom je tot de juiste mix van data en technologie die Lifetime Value mogelijk maakt? Tijdens de Expert Sessies van het Digitale Transformatie event is hier op ingegaan en gesproken over de volgende oplossingen:

  • Web Performance Optimization,
  • Data Optimalisatie,
  • Data Feed Management,
  • Biometrisch Usability Onderzoek,
  • Structured Data,
  • Data Driven Marketing Automation.

Bekijk de slides van de presentaties van de Expert Sessies terug

WPO | Een langzame website: niet de techniek, maar de organisatie centraal

Web Performance Optimalisatie krijgt een steeds prominentere rol in een succesvolle marketingstrategie. De snelheid van jouw website heeft impact op al je marketing inspanningen en draagt bij aan een betere user experience en hogere conversie.

Sander sprak tijdens deze diepgaande sessie over WPO als specialisme en benoemde welke factoren (in)direct invloed hebben op de performance van jouw website. Hij heeft laten zien wat het belang is van een goede web performance voor een hoger conversieratio en hoe je met behulp van MOM je web performance kunt verbeteren.

WA | Van ruwe data naar inzichten én acties

De honger naar data is nog altijd niet gestild. We willen alles meten, maar de grote hoeveelheden data brengen ook nieuwe uitdagingen met zich mee: wat zijn je rapportages en inzichten waard als de datakwaliteit te wensen overlaat? En hoe voorkom je dat er gevoelige persoonsgegevens in je data terecht komen?

In de sessie van Twan heeft hij laten zien wat er allemaal moet gebeuren in het traject van meten naar weten. Met als doel: bruikbare datasets die écht actionable inzichten opleveren, gericht op het verbeteren van je business doelstellingen.

Channable | Data feeds & Feed Based Advertising

Channable is een sterke data-driven feed management tool waarmee producten naar meer dan 1.000 verschillende vergelijkingssites, affiliate netwerken en marktplaatsen worden gepubliceerd. Tijdens deze sessie gaf IJsbrand ons inzicht in hoe je door middel van deze slimme data feed management tool extra revenue kan creëren.

ULAB | De meerwaarde van Biometrisch Usability Onderzoek

Het Biometrisch Usability Onderzoekslab van OrangeValley bestaat alweer twee jaar en heeft zich ruimschoots bewezen als een betrouwbare en effectieve onderzoeksmethode. Een van de succescases van De Persgroep Nederland is tijdens deze sessie uitvoerig besproken, waarbij zij dankzij de inzet van Biometrisch Usability Onderzoek in ons Biometrisch Usability lab een toename van 12% op hun conversies hebben gerealiseerd.

SEO | De kracht van Structured Data

Om de intentie achter een zoekopdracht beter te begrijpen hebben zoekmachines context nodig om relevante resultaten te presenteren. Koen behandelt hoe u met behulp van structured data van ‘keywords’ naar ‘entiteiten’ gaat. Op die manier kan een zoekmachine de relevantie van jouw content beter doorgronden en waarderen als het beste antwoord voor haar gebruikers.

Tijdens deze sessie nam Koen de deelnemers mee in de verschillende methoden en technieken om structured data optimaal en op schaal te implementeren. Hij besprak de (complexiteit van de) rol van structured data in relatie tot semantic SEO, Google Discover en de Google Assistant.

MA | Data Driven Marketing Automation, de holy grail?

In deze laatste Expert sessie van het event sprak Gerlinde over de belofte van Marketing automation. Deze is het zorgen voor persoonlijke, relevante content en communicatie voor leads en klanten. Automatiseren betekent echter niet in alle gevallen personaliseren. Het is dus van belang dat je dit op de juiste manier inzet.

Hoe ga je hier als online marketeer mee aan de slag? Wat zijn de uitdagingen en wat levert het uiteindelijk op? Tijdens haar sessie heeft ze de visie van OrangeValley op het gebied van Marketing Automation gedeeld en is gekeken naar de rol van Marketing Automation in de organisatie van de deelnemers.