Events

Recap kennisevent Digital Marketing Trends 2020

 

Op 17 oktober heeft OrangeValley een grootschalig event gehost omtrent de Digital Marketing trends en ontwikkelingen voor 2020 (en verder). Tientallen opdrachtgevers en partners van OrangeValley waren aanwezig om kennis op te doen en geïnspireerd te worden door een grote groep specialisten van OrangeValley. Lees in dit artikel de recap van het evenement.

Op het event is gesproken over de verschillende trends en ontwikkelingen voor 2020 en de wijze waarop je je hier als marketeer op kunt voorbereiden. Bekijk hieronder de samenvatting en presentaties van elke sessie.

Bekijk de slides van de presentaties van het kennisevent terug

INLEIDING | Digital Marketing Trends in 2020

De ontwikkelingen op het gebied van Digital Marketing gaan razendsnel. Je kan je hiertegen verzetten, maar uiteindelijk boek je als organisatie de meeste winst als je vol inzet op innovatie en technologisch vooruitstrevend bent. De vraag is enkel waar je begint en hoe je de marketing budgetten optimaal verdeeld in 2020?

De klant staat in 2020 meer dan ooit centraal en verwacht een benadering die is afgestemd op het individu. Een benadering waarbij je als merk  relevant, echt en persoonlijk moet zijn. Het afstemmen van de juiste boodschap op het juiste moment is hierdoor uitdagender dan ooit.

Tegelijkertijd neemt de hoeveelheid data binnen organisaties exponentieel toe. Volgens onderzoek (door Nokia) zal dit in 2025 10.000 keer meer zijn dan vandaag de dag. Meer data lijkt waardevol, maar is onbruikbaar wanneer deze niet opgeschoond wordt en gestructureerd is, om zo vervolgens patronen te herkenen. Uiteindelijk kunnen organisaties op basis van deze patronen voorspellingen doen over klantgedrag en kan de optimale marketingmix gecreëerd worden.

De resultaten van alle marketing gerelateerde acties dienen uiteindelijk verzamelt te worden zodat iedereen binnen de organisatie naar dezelfde data kijkt en écht datagedreven beslissingen kan nemen. Ortwin nam de deelnemers mee in de verschillende ontwikkelingen die behandelt zijn tijdens het event.

Digital Advertising in 2020 | Jandaan Vos

De juiste boodschap op het juiste moment bij jouw doelgroep krijgen. Een veelgehoorde boodschap in de Digital Advertising wereld, maar wat komt daar in 2020 bij kijken? En hoe ontwikkelt deze markt zich?

Tijdens deze sessie is Jandaan ingegaan op de ontwikkelingen rondom automatisering en personalisatie van advertenties en privacy. Hij heeft uiteengezet wat het succes van een campagne bepaalt en waar je als adverteerder invloed op hebt.

Search Synergy in 2020 | Robert de Clercq

Search is breder dan SEO alleen, we kijken naar de wijze hoe je data kunt combineren vanuit paid advertising en organic, om zo tot een volwassen search kanaal te komen. Robert lichte toe hoe de synergie tussen beide kanalen een krachtig onderdeel vormt voor jouw online marketing.

Technische SEO in 2020 | Koen Leemans

Koen sprak in zijn sessie over relevante technische ontwikkelingen welke een rol spelen bij het toegankelijk maken van SEO-kritieke content. Hij is ingegaan op de sterke groei in het gebruik van JavaScript binnen websites en welke uitdagingen dit met zich meebrengt voor zowel developers, zoekmachines als devices. Daarnaast behandelde hij nieuwe ontwikkelingen m.b.t. structured data om je content begrijpbaar te maken voor (zoek)machines en relevanter voor gebruikers van zoekmachines.

Content Marketing in 2020 | Laurens van Stokkum

Iedere marketeer wil dat zijn content van meerwaarde is voor de doelgroep. Alleen dan kan de content succesvol zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat de content van jouw merk daadwerkelijk relevant is? En wat is de rol van data hierin? Je leert er meer over aan de hand van de drie belangrijkste Content trends voor 2020.

De onmisbare waarde van Integrated Testing | Sander Heilbron

Client-Side AB testen is inmiddels de standaard bij het optimaliseren van een customer experience. CXO specialisten optimaliseren de klantbeleving middels statistisch onderbouwde validatie, terwijl development en andere marketeers aanpassingen doorvoeren op het platform zonder AB test.

Sander stond stil bij de methode om de business impact in kaart te brengen van elke aanpassing. Hij legde uit wat de verschillen zijn tussen client-side en server-side testing en hoe dit impact heeft op ontwikkelingen als Intelligent Tracking Prevention (ITP). Ook liet hij zien hoe je een volledig validatieproces kunt inrichten in de OTAP straat.

Data-strategie: van onderbuik naar data warehouse | Teun Keizer

Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om concrete inzichten en actiepunten te destilleren uit deze zee van (big) data. De beschikbare data is vaak versplinterd, niet toegankelijk en/of onbetrouwbaar.

Hoe zorg je dat iedereen binnen je organisatie naar dezelfde data kijkt en écht datagedreven beslissingen kan nemen? Door een single source of truth te creëren. In deze sessie heeft Teun stapsgewijs laten zien hoe je data binnen je organisatie voor iedereen beschikbaar kunt maken en wat je daarvoor nodig hebt.

De toekomst van Google Analytics| Twan Lammers

Op 31 juli ’19 lanceerde Google App + Web properties voor Google Analytics. Een nieuwe stap waarin Google een brug weet te slaan tussen App en Web, waar deze data voorheen los van elkaar stond.

In deze sessie deelde Twan waarom deze App + Web properties niet enkel interessant zijn wanneer je als organisatie actief een app ontwikkelt. Ook voor organisaties met enkel een webomgeving gaat dit de nieuwe standaard worden.

Hoe speel ik optimaal in op de digital marketing trends en ontwikkelingen voor 2020?

Tijdens het event zijn verschillende toepassingsmogelijkheden voor de trends en ontwikkelingen besproken, vanwege de beperkte tijd raakte dit slechts de oppervlakte. Wil je daadwerkelijk inzicht in hoe je optimaal kunt inspelen op de digital marketing trends en ontwikkelingen voor 2020? Neem contact op met jouw aanspreekpunt binnen OrangeValley of plan een afspraak in met een van onze specialisten.

[gravityform id=”24″ title=”true” description=”true”]