OrangeValley zet in op digitale media; performance marketing, brand building i.c.m. 1st party data
Per 1 maart 2024 gaat het creatieve media agency, Digital Heroes, verder onder naam OrangeValley. Digital Heroes is al sinds 2023 onderdeel van OrangeValley Group en heeft een reputatie opgebouwd voor het leveren van resultaatgerichte media campagnes met behulp van geavanceerde data-analyse, waardoor ze perfect passen bij OrangeValley. Door de integratie kan OrangeValley haar mogelijkheden op het gebied van digitale media, brand building en media strategie nog verder optimaliseren en klanten uitgebreidere, effectievere oplossingen bieden.
Het digitale advertising landschap is de afgelopen jaren enorm veranderd en blijft in beweging door het wegvallen van third-party cookies en de nieuwe Europese wetgeving. Zowel adverteerders als agencies zullen mee moeten bewegen naar een meer duurzame digital marketing strategie. Het gebruik van first-party data en geavanceerde technologie om gepersonaliseerde, effectieve campagnes voor klanten te leveren is hiervoor essentieel. OrangeValley is door deze stap een kwalitatieve digitale partner voor de lange termijn. Dit doen ze inmiddels voor meer dan 200 opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Het verbinden van marketing, data en het hebben van een stevig technisch fundament is hierbij van essentieel belang. Altijd met de eindklant en de customer experience als uitgangspunt.
Rody van Vierssen, Media Strateeg, OrangeValley
“Digital Heroes is al ruim 15 jaar actief in digital advertising. Het vakgebied is altijd in beweging geweest, maar de ontwikkelingen gaan nu wel erg hard. Het wordt steeds belangrijker om een goede data- en technische infrastructuur te hebben om relevante mediastrategie te ontwikkelen. Juist die kennis van OrangeValley op het snijvlak van marketing, data en techniek maakt dat er nog uitgebreidere oplossingen voorhanden zijn om campagnes naar een hoger niveau te tillen”.
Heroverweging van traditionele media strategie
De advertising wereld ondergaat een revolutie met toenemende automatisering. Terwijl de focus verschuift van performance naar merkgerichte campagnes, groeit het belang van merkperceptie en unieke waardepropositie. Toch blijven adverteerders aarzelen om aanzienlijk te investeren in branding. Hoeveel % van je budget zet je in voor brand en hoeveel voor performance? De ROI en opmerkbaar effect in de upper funnel blijven onvoorspelbaar. De opkomst van AI en nieuwe ontwikkelingen brengen ook fundamentele veranderingen met zich mee. Retargeting zonder cookies, hoogwaardige content en de inzet van AI voor nog geavanceerdere optimalisaties. Dit vraagt om heroverweging van traditionele aanpakken.
Campagnes versterkt door Automation en AI
AI-gestuurde en gepersonaliseerde ervaringen worden steeds belangrijker bij het benaderen van de doelgroep. Data staat daarin volledig centraal. De toepassing van machine learning binnen marketing is echter niet nieuw. Het aansturen op de doelgroep kan immers al via programmatic buying, content wordt via slimme algoritmes gestuurd en Pmax campagnes verbetert de advertising strategie door de kracht van automatisering en machine learning.
Wat doet AI nu in advertising? Laat Bing de toekomst zien van zoeken? Kunnen we met de toepassing van technologie verschil maken in hoe we onze ads voeden en onze doelgroep bereiken? Is een cleanroom de toekomst of een technische tussenoplossing in de ontwikkeling naar een cookieless future? Wordt branding dan weer de toekomst? Het belang van AI en technologie kan niet genoeg benadrukt worden. In de moderne wereld is technologie niet langer alleen een handig hulpmiddel, maar een onmisbaar onderdeel van het dagelijks leven en de bedrijfswereld. Juist door marketing te combineren met de juiste technologie krijgt de inzet van digitale media een andere dimensie.
Ortwin Verreck, Managing CEO OrangeValley Group
“Door deze samensmelting hebben we nu nog meer kennis in huis om klanten te helpen duurzame en effectieve campagnes te ontwikkelen", aldus de CEO van OrangeValley. “In een digitale wereld waarin steeds meer automatisering plaatsvindt, wordt het belangrijker om te investeren in merkmarketing. Het onderscheidend vermogen van een merk, de customer experience, ook nadat een aankoop is voltooid, wordt belangrijker. Dat is voor ons een reden om naast onze krachtige aanpak voor performance marketing te investeren in meer kennis in merkmarketing, brand campagnes en digitale kanalen zoals digital out of home en addressable TV. Met de cookieless wereld in het vooruitzicht en de verschuiving van outbound- naar inbound marketing wordt 1st party data steeds belangrijker”.
Over OrangeValley Group
OrangeValley Group is een ambitieuze data driven digital organisatie met een heldere aanpak en focus op groei. De combinatie van toonaangevende bureaus met elk hun eigen specialisme vormt een krachtige en waardevolle samenwerking in het streven naar een full service data driven digital agency. We werken samen vanuit dezelfde visie en aanpak met als focus het verbinden van marketing, data en techniek. Altijd met de eindklant en de customer experience als uitgangspunt. We anticiperen continu op relevante innovaties in de markt en lopen daardoor voorop in ons vakgebied. Hierdoor kunnen opdrachtgevers profiteren van maximaal digitaal resultaat en zijn we voor medewerkers de perfecte plek om door te groeien naar “de beste in ons vakgebied”. OrangeValley werkt aan de digitale ambities van zowel grote als kleine merken die willen groeien in digital.
Einde persbericht: Noot voor de redactie
Voor meer informatie, interviewverzoeken of meer beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Anouk Sintniklaas op telefoonnummer: 030-8200200 of via e-mail [email protected]