Zoekmachine adverteren

Meerdere Adwords accounts koppelen aan Google Analytics

 

Vanaf vandaag is het mogelijk meerdere Google AdWords accounts te koppelen aan een Google Analytics account. Hiermee zijn de resultaten uit meerdere AdWords accounts op één plek inzichtelijk en te koppelen aan het gedrag op de website.
 

Oude situatie

Voorheen kon er maar één Google Adwords account gekoppeld worden aan een Google Analytics account. Wanneer er dus meerdere Adwords accounts aanwezig waren die naar dezelfde website verwezen, was het onmogelijk om daarin alle kostengegevens in Google Analytics te verzamelen.

Hierdoor was men genoodzaakt alle AdWords campagnes uit meerdere accounts te verzamelen in één AdWords account. Hierdoor ging echter de zorgvuldig opgebouwde prestatiegeschiedenis verloren, wat een negatief effect heeft op de campagneresultaten.

Ook kon men contact opnemen met de technische hulp van Google, zodat zij deze koppelingen konden leggen. Maar dat contact was lang niet voor iedereen toegankelijk.

Situatie vanaf nu

Met de komst van de nieuwe versie van Google Analytics is het eindelijk mogelijk om meerdere Google Adwords accounts te koppelen aan Google Analytics, zo maakt Google bekend.

Voordelen

De voordelen hiervan, behalve dat Google dit niet meer hoeft te regelen, zijn:

  • Resultaten uit meerdere AdWords accounts op één plek inzichtelijk
  • Prestatie van meerdere AdWords accounts te koppelen aan gedrag op de website

Zo ontstaat er direct een duidelijk overzicht van alle data per campagne, advertentiegroep en zoekwoorden waardoor het al snel duidelijk wordt waar de ROI het hoogst is. Hierdoor kan bijvoorbeeld het budget per campagne efficiënter ingezet worden en kan de bieding of de status per zoekwoord worden aangepast.

Daarnaast zal het ook tijd besparen omdat er niet meer geswitcht hoeft te worden tussen Google Adwords accounts en Google Analytics om een overzicht te verkrijgen van de gemaakte kosten.

Hoe meerdere Adwords accounts koppelen aan Google Analytics?

Om dit toe te passen, is er bij Google Analytics accountbeheerder toegang nodig met het Google Account adres en toegang tot Google Adwords.

Eerst zal er in Google Analytics moeten worden ingesteld dat de nieuwe versie van google Analytics de standaard is. Dit kan door rechtsboven in op nieuwe versie en daarna op deze versie als standaard instellen.

  1.  
    1. Log in bij Google Analytics
    2. Klik op Nieuwe versie

Image removed.

  1.  
    1. Klik op Deze versie als standaard instellen
      1. Log in bij Google Adwords
      2. Klik op naar Rapportage en hulpprogramma’s en ga naar Google Analytics
      3. Klik rechts op

Image removed.

Account koppelen vanuit Google Adwords:

Image removed. Image removed.

  1.  
    1. Klik Alle Accounts linksboven aan.

Image removed.

  1.  
    1. Klik het account aan welke je wilt koppelen aan het Google Adwords account.

Image removed.

  1.  
    1. Klik op het tabblad Gegevensbronnen.

Image removed.

  1.  
    1. Klik op Koppel Accounts.

Image removed.

Conclusie

Door de gegevens uit meerdere Google AdWords accounts te koppelen aan een Google Analytics account, krijg je op één plek volledig inzicht in de prestatie van al jouw AdWords campagnes gekoppeld aan het gedrag op je website. Dit stelt je in staat beter te beoordelen wat het rendement op jouw AdWords campagnes is en levert inzicht welke gerichte verbeteringen doorgevoerd moeten worden.

Lees meer over de OrangeValley Google AdWords dienstverlening.