Events

Recap van het Digitale Transformatie event | Deel II

 

Op 4 juli heeft OrangeValley een grootschalig event gehost omtrent Digitale Transformatie. Tientallen opdrachtgevers en partners van OrangeValley waren aanwezig om kennis op te doen en geïnspireerd te worden door een grote hoeveelheid specialisten van onder andere Google, Facebook en Dynata. In dit blog een recap van de gastspreker presentaties uit zaal A. 

Meer en meer data is beschikbaar, in combinatie met de technologische ontwikkelingen van nu is het een uitdaging om tot de juiste mix van data en technologie te komen. Een mix die uiteindelijk moet bijdragen aan het realiseren van Lifetime (of Customer) Value onder klanten. Managing Director Ortwin startte met een introductie van de visie van OrangeValley op Digitale Transformatie. Vervolgens hebben de partners van OrangeValley gesproken over de volgende oplossingen:

  • People-based marketing,
  • Gevalideerde data voor media campagnes,
  • Data-driven Marketing Automation,
  • Data Management Platformen,
  • Data Driven Influencer Marketing.

Bekijk de slides van de presentaties van onze Partners terug

Facebook | People-based marketing in elke fase van de consumer journey

Met ruim 1,5 miljard dagelijks actieve gebruikers wereldwijd is Facebook nog steeds een van de machtigste platformen. Ivo keek tijdens zijn sessie naar hoe Facebook people based marketing faciliteert in elke fase van de consumer journey. Ook nam hij ons mee in de rol van mobiel en video adoptie, Facebook’s full funnel, branding & performance KPI’s en de wereld ‘beyond’s Facebook’s feed’!

Dynata | Hoe gevalideerde data de ROI van je media campagnes vergroot

De digitale media en advertising business is een van de grootste ongevalideerde businesses in de wereld. Honderden miljarden media dollars worden verhandeld zonder een goed begrip van de kwaliteit, het cross-device bereik en het effect ervan. Tegelijkertijd zijn consumenten in de laatste 15 jaar flink, zo niet volledig, gedigitaliseerd.

Dus, hoe verenigen we deze twee trends? Hoe zorgen jouw media-inkopers ervoor dat jouw gedigitaliseerde doelgroep ook jouw gedigitaliseerde business wordt? Hoe bereikt je met jouw mediabudget daadwerkelijk de consument? Hoe kan je met gevalideerde data sturen op ROI en Accountability? Daar stond Marcel van Dynata uitvoerig bij stil tijdens zijn presentatie.

Hubspot | Data-driven Marketing Automation

In deze sessie stond Yaniv van Hubspot stil bij de ware kracht van Marketing Automation aan de hand van best practices uit B2C en B2B marketing organisaties. Een centraal thema was het gebruik van data inputs en outputs door de hele marketing funnel om een echte ROI gedreven marketing machine voor uw organisatie te creëren.

Relay42 | Data Management Platformen in de praktijk; hoe data gebruikers écht centraal zet!

Intelligente Journey Orchestration is de data-gedreven marketingstrategie die het gedrag van klanten over alle kanalen weerspiegelt om echte één-op-één personalisatie in realtime gedurende de gehele customer journey te leveren. Bart Sieswerda van Relay42 liet een aantal best practices zien van merken die door intelligente data strategie gebruikers écht centraal zet! Nog meer focus dus op de behoefte van de klant.

OrangeValley & Noah Zeeuw | Data Driven Influencer Marketing in 2019

Welkom in de wereld van influencer marketing! De succescases omtrent Influencer Marketing stapelen zich op, maar is het ook een geschikt kanaal voor jouw organisatie? Laurens nam de deelnemers mee langs vijf essentiële onderdelen die het succes bepalen van een Influencer Marketing strategie.

Een onmisbare stap is de samenwerking met de juiste influencer. Noah Zeeuw, bekend van o.a. Ponkers en FOX TV is een van Nederlands bekendste influencers. Hij deelde over zijn ervaringen als influencer en gaf een aantal tips & tricks voor een succesvolle social media aanpak voor Influencer Marketing.