OrangeValley de eerste Google Partner in Nederland met Google Mobile Web Certificering
In 2018 heeft Google een netwerk van geaccrediteerde partners onder de naam ‘Google Marketing Platform Partners’ gelanceerd. Via dit netwerk kunnen marketeers putten uit een pool van specialistische bureaus zoals OrangeValley die marketeers ondersteuning bieden bij de groei van hun online activiteiten met een focus op Google advertising en analytics producten.
Marketeers ervaren dat digitale marketing steeds complexer wordt, en hebben hulp nodig bij het oplossen van uitdagingen die niet alleen met producten van Google te maken hebben. Nu consumenten steeds vaker hun telefoon gebruiken om zich online te oriënteren en producten te kopen, verwachten ze ervaringen die snel, naadloos en gepersonaliseerd zijn.
De ervaringen van bezoekers beïnvloedt hoe ze zich gedragen. Een goede eerste kennismaking op een landingspagina bepaalt of bezoekers op de website blijven. Te veel obstakels tijdens het gebruik van een site leidt tot het voortijdig verlaten van de site. Er worden tijdens een sessie minder pagina’s bezocht wanneer bijvoorbeeld het laden te lang duurt. En van tevreden bezoekers weten we dat ze actiever handelen op een site, en ook sneller een aankoop doen. Een verlaging van de snelheid van de site met slechts 0,1 seconde kan de conversie met 8% verhogen.
Tevreden bezoekers komen terug en delen hun ervaringen met anderen. Uit onderzoek van Google blijkt dat 72% van de consumenten eerder loyaal zal zijn aan een merk als dit een gepersonaliseerde ervaring biedt. Zowel op de korte als langere termijn dragen tevreden bezoekers bij aan meer omzet.
Met de introductie van Google Web Vitals is het voor veel marketeers inzichtelijk geworden wat de gebruikerservaring is bij bezoekers van de website alsook op welke aspecten er verbeterkansen liggen. Het is vaak lastig dit door te vertalen naar een optimalisatie plan en uit te dragen binnen de eigen organisatie. Vanuit business oogpunt wil men weten waar men staat en wat de potentie is, en vanuit technisch oogpunt wil men weten dat gewerkt wordt aan optimalisaties die het verschil maken zodat de juiste zaken prioriteit krijgen.
Voldoende redenen voor Google waarom halverwege 2021 het ‘Google Marketing Platform Partners’ partnership programma is uitgebreid met de eerste op vaardigheden gebaseerde certificering: Mobile Web Certificering.
Middels de Mobile Web Certificering kunnen Digital Marketing Agencies zichzelf onderscheiden als het gaat om het optimaliseren van mobiele platformen zoals websites en applicaties. OrangeValley is als eerste bureau in Nederland gecertificeerd. Daarmee toont OrangeValley aan een hoog kennisniveau te beheersen als het gaat om mobiele platform optimalisatie. Middels een breed scala aan mobiele optimalisatie diensten is OrangeValley in staat om meer mobiele gebruikers op uw website te helpen converteren. Denk hierbij aan diensten als site speed performance optimalisatie, customer experience optimalisatie en usability research voor mobiele apparaten.
Als certified partner werkt OrangeValley samen met u aan uw bedrijfsdoelstellingen door optimalisatie kansen van de website te vinden, te valideren én door te voeren. Zodoende kunnen we de gebruikerservaring op uw mobiele website verbeteren en de mobiele conversie verhogen. Door gebruik te maken van nauwkeurige user behaviour en performance metingen ondersteunen we in het aangrijpen van kansen en bevestiging van resultaten die bijdragen aan uw doelstellingen.