Content Marketing Analyse
Spot kansen voor de creatie van nieuwe content en optimalisatie van bestaande content om jouw online marketing doelstellingen te bereiken.
Waarom Content Marketing Analyse?
- Inzicht in knelpunten en optimalisatie kansen
- Concrete adviezen voor effectieve contentmarketing
- Betere vindbaarheid, gebruikerservaring en hogere conversies
Wat is de Content Marketing Analyse?
Met de Content Marketing Analyse brengen we de belangrijkste knelpunten van je website in kaart. We bekijken de huidige content en social kanalen, analyseren het linkprofiel en beoordelen de websiteactiviteiten. Tijdens de analyse onderzoeken we het huidige maturity niveau van je website, zodat je snel inzicht krijgt in hoeverre je website en organisatie klaar zijn voor het uitvoeren van content marketing activiteiten. We nemen je digitale marketingorganisatie onder de loep, met een focus op de huidige content en SEO-technische aspecten van je website. We kijken onder andere naar de indexeerbaarheid van je content voor zoekmachines door je linkprofiel en content te analyseren. Daarnaast beoordelen we welke activiteiten al zijn uitgevoerd en of de indeling van je website voldoet aan de criteria die zoekmachines stellen om de website makkelijk doorzoekbaar te maken. Dit doen we altijd met de doelgroep, het merk en het product of de dienst in ons achterhoofd, want daar draait uiteindelijk de organisatie om!
Wat levert de Contentmarketing Analyse op?
Op basis van deze analyse brengen we met de contentmarketing analyse in kaart waar kansen voor optimalisatie liggen en hoe nieuwe content kan bijdragen aan je online marketing doelstellingen.
Dit levert een framework op met een opsomming van concrete activiteiten en adviezen om succesvol aan de slag te gaan met contentmarketing. De actiepunten worden geprioriteerd op basis van intensiteit en beoogde resultaten (effort/gain) en worden direct aangepakt, zodat je in het vervolgtraject maximaal resultaat behaalt. Een conclusie van de analyse kan bijvoorbeeld zijn dat eerst de basis van je SEO op orde dient te zijn.
Tooling
Tijdens de contentmarketing analyse kijken we ook naar welke contentmarketing tools je gebruikt, of deze goed geconfigureerd zijn en of er waardevolle andere contentmarketing tools zijn die je zou moeten gebruiken.
Denk hierbij onder andere aan een analyse van Google Search Console, Google Analytics en Majestic tooling. Daarnaast bekijken we tools om je linkprofiel te beoordelen, verschuivingen in posities in de zoekresultaten van Google te monitoren en vermeldingen van je merk of producten in online media te volgen.
OrangeValley helpt je graag!
OrangeValley is gespecialiseerd in de uitvoering van een Content Marketing Analyse. Onze consultants hebben uitgebreide ervaring en kennis op het gebied van ontentmarketing. We helpen je graag met het identificeren van kansen en het ontwikkelen van een effectieve contentstrategie die aansluit bij jouw online marketingdoelstellingen. Met onze expertise en tools kunnen we je ondersteunen bij het behalen van optimale resultaten en groei. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we je kunnen helpen met de Content Marketing Analyse.