Google Analytics 4 Training

Customer Experience Strategie

Hoe is de klantervaring met jouw merk? Welk gevoel geef jij je klanten? De potentiële ROI van een onvergetelijke customer journey moet niet onderschat worden. 

Waarom Customer Experience?

  • Data-gedreven klant inzichten 
  • Manage klant inzichten en Customer Journeys
  • Een klantgerichte organisatie door CX Transformatie
  • Multichannel oplossingen voor consistente CX
  • Meetbare resultaten die bijdragen aan succes

Een succesvolle customer experience strategie

Een sterke CX strategie is gericht op het creëren van een positieve, memorabele en betekenisvolle ervaring voor klanten tijdens hun interactie met je merk. Net als bij een fysiek product, zou de customer experience van een klant met een merk of organisatie zo ontworpen, ontwikkeld en geoptimaliseerd moeten worden dat het voldoet aan de behoefte en verwachting van de klant. Waarom zou een klant het anders kopen? Met een CX strategie ontwikkelen we hoogwaardige customer experience als product van een organisatie, om klanten te voorzien van een waardevolle en naadloze ervaring met jouw merk. Een blije klant en een succesvol merk. 

Dit zijn voorbeelden van vraagstukken waar het customer experience team je bij kan helpen:

  • Hoe zorgen we er voor dat klantinzichten centraal worden geborgd in de organisatie?
  • Wie is mijn doelgroep en hoe ziet de customer journey er uit?
  • Hoe zorg ik dat de hele organisatie vanuit een customer centric strategie handelt?
  • Hoe meet ik de impact van mijn CX inspanningen?
  • Hoe kan ik een klanttevredenheid structureel monitoren?
Anne Hoefnagels

“Door de eindgebruiker en de customer journey centraal te stellen en te focussen op een positieve customer experience kun je merk en mens op een mooie manier verbinden.”

survey

Onze aanpak voor een effectieve CX strategie

De basis van een succesvolle Customer Experience Strategie ligt in het écht leren kennen van de klant en deze centraal zetten in je organisatie. Wij doen dit door aandachtig te luisteren en de connectie te maken met relevante data. Via een Customer Experience Strategie maken we elk interactiemoment tussen een organisatie en een potentiële klant zichtbaar. De CX strategie is erop gericht om de ervaring van de klant op elk touchpoint gelijk te trekken met de verwachting van de klant. Wij vertalen dat vervolgens naar potentiële businessdoelen, waarna de CX transformatie van start kan. 

CX Strategy

Partner in Customer Experience

Het ontwikkelen van een hoogwaardige customer experience, betekent investeren in de juiste middelen en technologieën om te kunnen begrijpen wat klanten echt willen en nodig hebben. Denk aan gebruiksvriendelijke interfaces, gepersonaliseerde aanbiedingen, responsieve klantenservice, snelle leveringen en slimme feedbackmechanismen. Via verschillende metrics geven we de businesswaarde weer van een sterke CX strategie. Samen bepalen we wat voor jouw organisatie nodig is voor de uitrol van de strategie.

De juiste CX Strategie bepalen? Neem contact op!