Google Analytics Nieuws vanuit Mountainview
Eind oktober hebben een aantal consultants van OrangeValley een live update ontvangen op het Google Hoofdkwartier waarbij ingegaan is op de nieuwe ontwikkelingen die op korte termijn verwacht mogen worden in Google Analytics. Een verslag met de belangrijkste ontwikkelingen vindt u in deze nieuwsbrief. Daarnaast kunt u als relatie van OrangeValley te gast zijn bij het Experian Marketing Forward Event op 20 november. Tot slot zijn er nog plaatsen bechikbaar op het GAUC congres. Relaties van OrangeValley kunnen dit congres met 50% korting bezoeken.
Vorige week maandag en dinsdag (29 en 30 oktober) vond de Google Analytics Summit plaats in Mountainview HQ Google. Dit tweedaagse congres wordt gebruikt om de (gecertificeerde) Google Analytics partners te updaten over de laatste vernieuwingen en nieuwe zaken die in ontwikkeling zijn. OrangeValley als Analytics Certified Partner, had Roel Willems en Dylan Mouthaan afgevaardigd op het congres.
De belangrijkste twee ontwikkelingen:
- Universal Analytics : Tegenwoordig gebruikt 90% van de consumenten meerdere devices voordat zij uiteindelijk een keuze maken en tot een aankoop overgaan.Universal Analytics geeft inzicht over de devicegrenzen heen;
- Integratie van offline data : Segmenteren blijft één van de belangrijkste manieren in Google Analytics om de bezoeker nog beter te begrijpen. Hoe meer je over je bezoekers weet, hoe beter je hen het aanbod in de vorm van content of producten kan aanbieden.
Een volledig verslag van ons verblijf is inmiddels ook geplaatst op Emerce.