Google Shopping
Bereik jouw doelgroep met een prominent zichtbaar productaanbod dankzij Google Shopping.
Waarom Google Shopping?
- Vergroot de zichtbaarheid van je producten
- Bereik een koopgericht publiek
- Efficiënt productbeheer
- Gerichte productadvertenties
Wat is Google Shopping?
Op de zoekresultaten-pagina’s van Google nemen de Shopping productadvertenties een duidelijk zichtbare plek in. Deze prominente productadvertenties sluiten aan bij de zoekopdrachten van jouw doelgroep. Dit maakt het voor jouw doelgroep makkelijker om producten te vinden en te kopen.
Google Shopping biedt de mogelijkheid om jouw productassortiment direct in de zoekresultaten-pagina te tonen wanneer jouw doelgroep hiernaar op zoek is. Dit maakt het gemakkelijk om bezoekers met een koopintentie naar je webshop te leiden. Google maakt hiervoor gebruik van de productinformatie die je aanlevert middels een productfeed. Door deze feed op de juiste manier in te richten, toon je jouw producten wanneer dit relevant is voor jouw doelgroep en is de productinformatie altijd up-to-date.
Belangrijke voordelen van Google Shopping
De belangrijkste voordelen van Google Shopping zijn
- Jouw productaanbod is zichtbaar inclusief afbeelding en verkoopprijs op het moment dat jouw doelgroep een zoekintentie heeft.
- Kies zelf welke producten je wil promoten of juist wil uitsluiten.
- Je betaalt per klik. Je betaalt dus alleen als gebruikers geïnteresseerd zijn in jouw product.
- Met de juiste toepassing van feed management is het getoonde aanbod altijd actueel.
- Je krijgt in Google Ads/Microsoft Ads uitgebreide inzichten in het aantal vertoningen, klikken en conversies (tot op productniveau).
Onze aanpak voor Google Shopping
Wil je starten met Google Shopping? OrangeValley kan de volledige inrichting van de productfeed en de campagne(s) verzorgen. Een goede set-up is essentieel om maximaal rendement uit jouw Shopping campagne te kunnen behalen. Een van de belangrijkste onderdelen hierbij is de inrichting van jouw productfeed. Hoe relevanter en completer de informatie in de feed, hoe beter de prestaties van jouw Shopping campagne.
Ook het bepalen van de biedstrategie is van belang voor het succes van de campagne. Indien mogelijk bepalen wij de biedstrategie op basis van productmarges. Producten met een hoge marge sturen we op een laag target ROAS en andersom. Zo is het mogelijk om een groot bereik te genereren voor de meest winstgevende producten en juist voorzichtiger te adverteren op producten met weinig marge.
Na livegang van de Shopping campagnes monitoren wij de resultaten nauwlettend en sturen wij deze voortdurend bij op basis van jouw business doelstellingen.