OrangeValley Homepage

Data Intelligence

Wij schrikken niet van grote hoeveelheden data. Sterker nog: kom maar op! We analyseren, visualiseren, transformeren en integreren data vanuit diverse bronnen op dagelijkse basis.

OrangeValley wave

Waarom Data Intelligence bij OrangeValley?

  • Ruim 12 jaar trackrecord
  • State-of-the art implementatie aanpak
  • 100% GDPR compliant
  • ISO 27001 certificering
  • Real-time inzicht in belangrijkste KPI’s
  • Next level Data Intelligence Dashboards

Het Data Intelligence team zorgt voor inzichten en oplossingen waarmee jij je doelgroep beter begrijpt én effectiever bereikt.

Dit zijn onze oplossingen

Data2

Data Analytics

Vandaag de dag meet en weet je steeds meer van het gedrag van je doelgroep. Elk bezoek, elke transactie en elke klik wordt gemeten. Deze grote hoeveelheden data over alle contactmomenten in de customer journey wordt enerzijds steeds complexer om te doorgronden. Anderzijds wordt het steeds waardevoller om hier ijzersterke inzichten uit te halen.

Wij geloven in datagedreven beslissingen. Wil je weten waarom die ene pagina beter presteert dan de andere? Of waarom die ene campagne vorig jaar meer opleverde dan dit jaar? Met een heldere data analyse krijg je antwoorden op essentiële vraagstukken en kun je dit omzetten in acties, predictive models en uiteindelijke concrete verbeteringen. 

Wij beantwoorden onder andere de volgende vragen:

  • Hoe presteert mijn online funnel?
  • Welke pagina’s dragen het meest bij aan conversies?
  • Welke ‘customer journey’ leggen mijn bezoekers af?
  • Hoe presteren mijn marketingkanalen?

Lees meer

Dashboarding & Reporting

Dashboards en geautomatiseerde rapportages zorgen voor continu inzicht in de resultaten. Zo kun jij datagedreven beslissingen blijven maken. Een goed dashboard is gebruiksvriendelijk, vervult een signaalfunctie en is actiegericht. 

Veel van de dashboards van OrangeValley zijn ontwikkeld in Google Data Studio. We hebben een aantal kant-en-klare dashboards en ontwikkelen dashboards op maat. We ondersteunen ook bij het ontwikkelen van dashboards in Tableau, PowerBI, Klipfolio en Looker. Staat de visualisatietool die jullie gebruiken er niet tussen? Neem gerust contact met ons.

Bekijk onze demo Dashboards Lees meer

Dashboard & Reporting
Data Warehouse

Marketing Data Warehouse

De data die je verzamelt in digital marketing is versplinterd over soms wel tientallen verschillende databronnen. Een Marketing Data Warehouse brengt al deze marketing-data bij elkaar op één plek. Zo heb jij een veel beter beeld van de volledige customer journey. Je kunt analyses uitvoeren over alle kanalen heen. En belangrijker nog: je bent klaar voor een toekomst waarin jij je marketingboodschappen naar je bezoekers en klanten nog verder kunt personaliseren en optimaliseren. 

Wij bouwen jouw Marketing Data Warehouse. We werken daarbij met een veelheid aan omgevingen zoals Google BigQuery, Microsoft Azure en Amazon AWS.

Databronnen combineren

De kracht in onze data intelligence aanpak is dat we een grote hoeveelheid aan databronnen kunnen combineren. Dit kunnen we desgewenst zo snel doen dat we real-time de inzichten kunnen gebruiken.

Je kunt hierbij denken aan het samenbrengen van de volgende databronnen:

  • Google Analytics en/of Adobe Analytics
  • Google Ads en/of Bing Ads
  • Google Search Console
  • Ads voor Facebook en/of Instagram 
  • CRM-data
  • Offline sales
  • Email marketing tool 

Neem contact op

Data Science & Machine Learning

Wat kun je als digital marketeer met Data Science? Dat hebben wij ons ook afgevraagd en het antwoord is: heel veel! Met Data Science gebruik je nieuwe analysetechnieken, vaak in de programmeertalen Python en/of R. Met deze programmeertalen heb je de sleutel in handen tot een nieuwe wereld. Namelijk die van externe pakketten en datamodellen die je kunt projecteren op je eigen data. Voorbeelden zijn machine-learning- en forecasting-pakketten. 

Onze Data Intelligence Consultants gebruiken de laatste Data Science technieken om onder andere onderstaande analyses uit te voeren: 

  • Market Basket Analyse: welke producten worden vaak samen gekocht en bekeken?
  • Customer Segmentation: welke type bezoekers kunnen we van elkaar onderscheiden op de website? 
  • Pagepath analysis:  wat zijn meest voorkomende paden op de website?
  • Forecasting: welke resultaten kunnen we verwachten en wanneer wordt een trend doorbroken? 
  • Churn analysis: bij welke groep klanten lopen we het meeste risico? 
  • Conversion Probability analysis: welke groep bezoekers en/of klanten heeft de grootste kans om binnenkort een (herhaal)aankoop te doen?
AI-piramide
data-warehouse

Marketing Intelligence

Met Marketing Intelligence gaan we nog een stap verder dan het analyseren en visualiseren van data; we gebruiken data om jouw doelgroep effectiever te bereiken en te activeren. Elke klant is namelijk uniek en verdient de juiste benadering. Maar hoe kan jij jouw marketing-uitingen zodanig invullen dat deze persoonlijk zijn voor de klant? En hoe kan het neergezet worden als een continu proces dat geautomatiseerd is? Wij helpen je hier graag bij! 

We gebruiken hiervoor de Google Cloud tool CRMint. Hiermee is het mogelijk om een geautomatiseerde datastroom op te zetten tussen onder andere Google Analytics, Google Ads en Display & Video 360.

Lees meer

Klaar voor datagedreven marketing? Neem contact op