Inzichten en oplossingen voor betere resultaten

Het Data Intelligence team zorgt voor inzichten en oplossingen
waarmee jij je doelgroep beter begrijpt én effectiever bereikt.

Wij schikken niet van grote hoeveelheden data. Sterker nog: kom maar op! We analyseren, visualiseren , transformeren en integreren data vanuit diverse bronnen op dagelijkse basis.

Dit zijn onze diensten:

Neem contact op >    Bekijk onze laatste artikelen >


Data analytics overview - afb 1

Met Data Analytics heb jij altijd de inzichten om datagedreven beslissingen te maken.

Wij meten en weten steeds meer van het gedrag van onze doelgroep. Elk bezoek, elke transactie en elke klik wordt gemeten. Deze grote hoeveelheden data worden complexer om te doorgronden. Tegelijkertijd wordt data over deze contactmomenten ook steeds waardevoller. Wij geloven in datagedreven beslissingen. Wil je weten waarom die ene pagina beter presteert dan de andere? Of waarom die ene campagne vorig jaar meer opleverde dan dit jaar? Met een heldere data analyse krijg je antwoorden op essentiële vragen en kan je dit omzetten in acties.

Wij beantwoorden onder andere de volgende vragen:

  • Hoe presteert mijn online funnel?
  • Welke pagina’s dragen het meest bij aan conversies?
  • Welke ‘journey’ leggen min bezoekers af?
  • Hoe presteren mijn marketingkanalen?

Lees meer >


Met Dashboarding en geautomatiseerde rapportages zorgen we voor voor continu inzicht in de resultaten.

Zo kun jij datagedreven beslissingen blijven maken. Een goed dashboard is gebruiksvriendelijk, vervult een signaalfunctie en is actiegericht.

Veel van onze dashboard zijn ontwikkeld in Google Data Studio. We hebben een aantal ‘kant-en-klare’ dashboard en ontwikkelen dashboards op maat. We ondersteunen ook bij het ontwikkelen van dashboards in Tableau, PowerBI, Klipfolio en Looker. Staat de visualisatietool die jullie gebruiken er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Bekijk onze demo dashboards >    

DS - 3 dashboards

Marketing Data Warehouse

Een Marketing Data Warehouse brengt je marketing-data bij elkaar op één plek.

De data die we verzamelen in digital marketing is versplinterd over sos wel tientallen verschillende databronnen. Een Marketing Data Warehouse brengt al deze marketing-data bij elkaar op één plek. Zo heb jij een veel beter beeld van de volledige customer journey, Je kunt analyses uitvoeren over alle kanalen heen. En belangrijker nog: je bent klaar voor een toekomst waarin jij je marketingboodschappen naar je bezoekers en klanten nog verder kunt personaliseren en optimaliseren.


Met Data Science & Machine Learning gaat een nieuwe wereld met inzichten en mogelijkheden voor je open.

Wat kun je als digital marketeer met Data Science? Dat hebben wij ons ook afgevraagd en het antwoord is: heel veel! Met Data Science gebruik je nieuwe analysetechnieken, vaak in de programmeertalen Python en/of R. Met deze programmeertalen heb je de sleutel in handen tot een nieuwe wereld. Namelijk die van externe pakketten en datamodellen die je kunt projecteren op je eigen data. Voorbeelden zijn machine-learning- en forecasting-pakketten.

Onze Data Intelligence Consultants gebruiken de laatste Data Science technieken om onder andere deze analyses uit te voeren:

  • Market Basket Analyse,
  • Customer Segmentation,
  • Pagepath analysis,
  • Forecasting,
  • Churn analysis,
  • Conversion Probability analysis.
Machine Learning

Overview CRMint

Met Marketing Intelligence zetten we data in om je doelgroep effectiever en geautomatiseerd te bereiken.

Met Marketing Intelligence gaan we nog een stap verder dan het analyseren en visualiseren van data; we gebruiken data o jouw doelgroep effectiever te bereiken en te activeren. Elke klant is namelijk uniek en verdient de juiste benadering. Maar hoe kan je een marketing-uitingen zodanig invullen dat deze persoonlijk zijn voor de klant? En hoe kan het neergezet worden als een continu proces dat geautomatiseerd is? Wij ondersteunen je hier graag bij!

Bij OrangeValley gebruiken wij hiervoor de Google Cloud tool CRMint. Hiermee is het mogelijk om een geautomatiseerde datastroom op te zetten tussen onder andere Google Analytics, Google Ads en Display & Video 360.

Lees meer >