“Bereik met Display Advertising (beeld en/of video) uw doelgroep op het juiste moment via het juiste kanaal met de juiste relevante boodschap”

Display Advertising is de vorm van online adverteren via beeldadvertenties en/of video uitingen. De advertenties zijn zichtbaar op de verschillende apparaten die de doelgroep gebruikt zoals desktop, tablet en smartphone.

Display Advertising is een effectief kanaal wat kan worden ingezet om meer verkeer te genereren, meer brand awareness te creëren maar ook om leads of conversies te leveren. De boodschap die als een banner of video wordt getoond zal afhankelijk van de fase waarin de bezoeker zich bevindt een ander voorkomen hebben.

Basis voor succes: De juiste doelgroep bereiken

Het gedrag van de consument is de afgelopen jaren sterk veranderd, zo is de populariteit van smartphones en tablets flink toegenomen. In het onderstaande model is de customer journey in kaart gebracht. Het anticiperen op dit gedrag is cruciaal om succesvol marketing te bedrijven.

Display Advertising

Lees meer over het inspelen op de customer journey.

Met zoekmachine marketing (bijv. Google AdWords) bereikt u consumenten waar een actieve (manifeste) behoefte is. Met Display Advertising worden consumenten bereikt met een latente behoefte voor uw product of dienst. Display Advertising vergroot het algehele bereik en zorgt ervoor dat u aanwezig bent in meerdere fases (touch, tell and sell) van de customer journey.

Consumenten gebruiken in hun customer journey steeds meer media (ook tegelijkertijd) en besteden steeds meer tijd aan digitale media. Inzicht in de customer journey van uw doelgroep is cruciaal om hier succesvol op in te spelen.

display advertising customer journey

Inzet van Display Advertising bepalen

Het inzetten van Display Advertising wordt gebaseerd op uw business doelstellingen. Deze doelstellingen bepalen hoe groot het vereiste bereik is en welke kanalen relevant zijn. Aan de hand van uw doelstellingen wordt er een passend mediaplan opgesteld. Zo weten we hoe u de consument het best informeert en activeert en hoe dit aansluit op uw andere online marketing activiteiten.

Het bereik vergroten met een gestructureerde aanpak

Na aanleiding van het mediaplan en het creatieve campagne concept worden de campagnes ingericht. Hierbij brengen we de juiste tracking aan en richten we de tooling c.q. DoubleClick in. Voor elke campagne wordt de doelgroep gericht getarget om maximale relevantie en ROI te behalen.

Display advertising Aanpak Display Advertising

Door middel van het meten van zowel de directe als assisterende conversies kunnen wij de customer journey voor u in kaart brengen. Hierdoor kan de waarde per kanaal worden bepaald. Dit maakt het mogelijk de media inzet en budget te optimaliseren naar een optimale mediamix.

Voor de beste online performance gaan we zeer frequent de campagnes optimaliseren door bijvoorbeeld van een tijdelijke opleving van de vraag (omdat een concurrent op Televisie begint te adverteren) te profiteren. Elke campagne wordt door ons op rendement doorgemeten.

Maturity Model Display Advertising

Op basis van ons Online Maturity Model kunnen we, afhankelijk van de ambitie, de juiste online Display Advertising aanpak bepalen. De performance van de online advertenties (affiliates, Google, Facebook, LinkedIn etc.) wordt doorlopend gemeten en naar wens van de klant, periodiek of continu geoptimaliseerd.

Bekijk de video over Media Inkoop

Werkt goed samen met:

Adverteren in de zoekmachines van Google en Bing.
Meer succesvolle bezoekers door Conversie Optimalisatie.