“Bereik met Facebook Adverteren uw doelgroep in de verschillende fases van de customer journey met de juiste boodschap”

Facebook is één van de belangrijkste en grootste sociale netwerken in Nederland. Ruim 9,4 miljoen mensen maken gebruik van Facebook en dit gebruik neemt jaarlijks verder toe. Facebook is dan ook een geschikt kanaal om uw doelgroep binnen de customer journey te bereiken. Met behulp van Facebook kan uw merk en/of product onder de aandacht worden gebracht van een groot publiek.

Welke doelgroepen kunt u op facebook bereiken?

Binnen het Facebook platform kunt u gericht uw doelgroep bereiken op basis van doelgroepkenmerken als leeftijd, locatie, geslacht opleidingsniveau en interesses. Op Facebook kan op drie manieren geadverteerd worden. Dit kan zowel aan de rechterkant van de Facebook pagina als op het nieuwsoverzicht en op mobiele apparaten in het nieuwsoverzicht.
Facebook advertenties plaatsingen

Door de verschillende mogelijkheden om uw doelgroep te segmenteren, zorgt u ervoor dat u zichtbaar bent in meerdere fases van de customer journey. Lees hier meer over hoe je meer inzicht kunt krijgen in de customer journey van uw klanten.

display advertising customer journey

Geavanceerde targetingmogelijkheden

– Bereik vergelijkbare doelgroepen. Op basis van uw huidige doelgroepen kunt u vergelijkbare doelgroepen bereiken. Hierbij wordt er gezocht naar bezoekers met overeenkomende kenmerken zoals uw huidige website bezoekers.
– Aangepaste doelgroepen. Met aangepaste doelgroepen kunnen e-mailadressen,
telefoonnummers en databases worden geïmporteerd. Op deze manier kunnen uw huidige bezoekers/klanten worden bereikt.
Tevens kunt u ook vergelijkbare doelgroepen bereiken op basis van deze e-mailadressen of databases.

Voordelen

– Uitgebreide mogelijkheden om doelstellingen te bepalen.
– Mogelijkheid om te sturen op basis van CPM (cost per mille) als op basis van CPC (cost per click). Het voordeel is dat u zelf kunt kiezen wanneer iemand betaald.
– Binnen Facebook Advertising kunnen doelgroepen duidelijk worden afgebakend. Zo kan iemand getarget worden die zich binnen een bepaalde regio bevindt, een bepaalde leeftijd heeft en bepaalde interesses heeft. Om deze manier kunt u heel gericht bezoekers binnen een fase van uw customer journey bereiken.
– Binnen facebook bestaat de mogelijkheid om vrienden van vrienden te targeten. Dit zorgt ervoor dat er veel likes naar uw website komen
– Lage CPC / CPM prijzen.
– Google’s advertentiesoftware DoubleClick is ook aangesloten op FBX (advertentiesoftware van Facebook). Dit betekent dat via DoubleClick ook ingekocht kan worden op Facebook.