“Bereik met Facebook Adverteren een gerichte doelgroep in de verschillende fases van de customer journey met de juiste boodschap”

Het aantal actieve gebruikers van social media kanalen wereldwijd, waarvan Facebook met 2,4 miljard gebruikers op nummer 1 staat van de meest gebruikte platformen (bron: Globalwebindex Q3 2019)*. De gemiddelde gebruiker spendeert ook behoorlijk veel tijd op Facebook; 58 minuten per dag. Reden genoeg dus om Facebook Adverteren mee te nemen in jouw digitale strategie. Met behulp van Facebook Advertising bereik je specifieke doelgroepen met je aanbod en boodschap.

Growth
marketing-data

Wat is Facebook Advertising?

Facebook biedt bedrijven het Facebook Business Ads manager account aan. Vanuit dit advertentieplatform worden Facebook advertentiecampagnes opgezet, gelanceerd en beheerd op Facebook. Adverteren op Facebook biedt bedrijven de mogelijkheid om website bezoekers, doelgroepen en fans op basis van specifieke kenmerken te bereiken zoals interesses, leeftijd, locatie, geslacht en opleidingsniveau. Maar ook op basis van het gedrag dat zij vertonen. Door middel van pixel tracking, events, parameters en het tonen van relevante advertentie-uitingen bereik je doelgroepen met campagnes gericht op bereik, lead generatie, verkoop en overige conversiedoelen. Met Facebook beschik je over verschillende manieren om te adverteren. Advertenties worden getoond aan de rechterzijde van Facebook pagina’s en profielen, in het nieuwsoverzicht (de timeline) of in de vorm van storyads in de story omgeving van gebruikers en/of binnen de FacebookFacbeook App op mobiele apparaten

Adverteren binnen Facebook

Zoals gezegd is het bereik van Facebook netwerk (waar Facebook, Instagram, Facebook Messenger en het Audience Network onder vallen) enorm. Daarom is adverteren via Facebook een goede manier om in contact te komen met jouw doelgroep. Facebook is geschikt voor het creëren van brand awareness, maar ook om producten of diensten onder de aandacht te brengen of voor de inzet van remarketing. Hiermee is Facebook advertising geschikt om in te zetten in iedere fase van de customer journey. 

Blog
Search

Aanpak voor Facebook Advertising

De eerste stap in het opzetten van een campagne is het bepalen van het doel van de campagne. Met Facebook Advertising kunnen zowel branding-, als traffic- en conversie doelstellingen worden behaald. De doelstelling van de campagne is bepalend voor de sturing van de campagne zodra deze is gestart. Dit is dus het beginpunt van jouw campagne strategie. 

Vervolgens kan de doelgroep targeting worden ingesteld. Facebook heeft veel data over het gedrag en de interesses van gebruikers, wat zorgt voor vele targeting mogelijkheden op het platform. Bedenk bij deze stap goed wie je daadwerkelijk wil bereiken en met welke boodschap. Ook hangt de keuze af van het doel dat je hebt met de campagne. Doelgerichte targeting en creatieve, relevante content zijn belangrijke succesfactoren voor Facebook Advertising.

Om tijdens de campagne optimaal gebruik te maken van geautomatiseerde optimalisatiemogelijkheden, is het belangrijk om de opzet van een campagne zo eenvoudig mogelijk te houden. Des te meer ruimte het algoritme heeft om naar het doel te optimaliseren. Met Facebook Advertentiebeheer kunnen we vanuit één plek campagnes bouwen, analyseren en optimaliseren. 

OrangeValley kan de volledige implementatie en uitvoer van Facebook campagnes uit handen nemen. Op basis van van data-inzichten optimaliseren en rapporteren wij gedurende de campagneperiode voor maximaal resultaat. Heb je een eigen team van inhouse social specialisten en ben je alleen op zoek naar (strategische) ondersteuning? Ook daar kan OrangeValley bij helpen.

Instagram advertising

Instagram is dé plek om je verhaal visueel te vertellen én te verkopen. Met 4,1 miljoen gebruikers in Nederland, waar met name de leeftijdscategorie 18-39 jaar goed vertegenwoordigd is, is Instagram een belangrijk onderdeel van je social advertisingstrategie. 

Instagram is voorzien van dezelfde krachtige advertentiehulpmiddelen als Facebook. Je kunt zo vanuit één plek je campagnes, strategieën en advertenties opbouwen, analyseren en optimaliseren.  Met creatieve content en slimme targeting kunnen we zowel branding-, traffic-, als conversiedoelstellingen behalen.

Instagram is een volledig mobile-first platform. Of eigenlijk kunnen we wel zeggen video-first platform. Instagram heeft met onder andere Instagram Stories veruit de grootste stories-mogelijkheden en is daarmee erg interessant voor adverteerders. Instagram advertising is evenals Facebook geschikt om in te zetten in iedere fase van de customer journey. 

OrangeValley kan de volledige implementatie en uitvoer van Instagram campagnes uit handen nemen. Op basis van van data-inzichten optimaliseren en rapporteren wij gedurende de campagneperiode voor maximaal resultaat. Heb je een eigen team van inhouse social specialisten en ben je alleen op zoek naar (strategische) ondersteuning? Ook daar kan OrangeValley bij helpen.

Meer over Display Advertising dienstverlening van OrangeValley
 

Artikelen over Display Advertising van OrangeValley:
Marketing

Vragen? Neem contact op