“Bereik met Facebook Adverteren een gerichte doelgroep in de verschillende fases van de customer journey met de juiste boodschap”

Het aantal actieve gebruikers van social media kanalen wereldwijd, waarvan Facebook met 2,4 miljard gebruikers op nummer 1 staat van de meest gebruikte platformen (bron: Globalwebindex Q3 2019)*. De gemiddelde gebruiker spendeert ook behoorlijk veel tijd op Facebook; 58 minuten per dag. Reden genoeg dus om Facebook Adverteren mee te nemen in jouw digitale strategie. Met behulp van Facebook Advertising bereik je specifieke doelgroepen met je aanbod en boodschap.

Wat is Facebook Advertising?

Facebook biedt bedrijven het Facebook Business Ads manager account aan. Vanuit dit advertentieplatform worden Facebook advertentiecampagnes opgezet, gelanceerd en beheerd op Facebook. Adverteren op Facebook biedt bedrijven de mogelijkheid om website bezoekers, doelgroepen en fans op basis van specifieke kenmerken te bereiken zoals interesses, leeftijd, locatie, geslacht en opleidingsniveau. Maar ook op basis van het gedrag dat zij vertonen. Door middel van pixel tracking, events, parameters en het tonen van relevante advertentie-uitingen bereik je doelgroepen met campagnes gericht op bereik, lead generatie, verkoop en overige conversiedoelen. Met Facebook beschik je over verschillende manieren om te adverteren. Advertenties worden getoond aan de rechterzijde van Facebook pagina’s en profielen, in het nieuwsoverzicht (de timeline) of in de vorm van storyads in de story omgeving van gebruikers en/of binnen de FacebookFacbeook App op mobiele apparatenBest practices Facebook Advertising

Onze aanpak voor Facebook adverteren

Wij verzorgen de opzet van je Facebook Business account en de implementatie van de Facebook pixel en event inrichting. Met deze pixel worden geavanceerde doelgroepsegmenten opgesteld, zodat je de juiste boodschap aan een specifieke doelgroep toont op het juiste moment. De volgende stap is het bepalen van het doel van de campagne. Met Facebook Advertising kunnen zowel branding-, als traffic- en conversie doelstellingen worden behaald. De doelstelling van de campagne is bepalend voor de sturing van de campagne zodra deze is gestart. Dit is dus het beginpunt van jouw campagnestrategie. 

Vervolgens kan de doelgroep targeting worden ingesteld. Facebook heeft veel data over het gedrag en de interesses van gebruikers, wat zorgt voor vele targeting mogelijkheden op het platform. Bedenk bij deze stap goed wie je daadwerkelijk wil bereiken en met welke boodschap. Ook hangt hier keuze af van het doel dat je hebt met de campagne. Doelgerichte targeting en creatieve, relevante content zijn belangrijke succesfactoren voor Facebook Advertising. Zo bereik je bestaande klanten, bezoekers en leads via Facebook.

 

Wij helpen je wanneer gewenst met het het uitdenken van jouw campagnestrategie, het opzetten van de campagnes en het benutten van deze uitgebreide targetingmogelijkheden. Zo zorg je ervoor dat je op het juiste moment zichtbaar bent in meerdere fases van de customer journey.

De fases van de Customer Journey: Touch, Tell, Sell en Care

Facebook Campagne Management

Met behulp van Facebook kan een grote fanbase opgebouwd en bereikt worden. Hierdoor is Facebook eveneens een waardevol sociaal netwerk voor het creëren van brand awareness en het gericht onder de aandacht brengen van je merk, product of dienst.

Wij beheren maandelijks of gedurende een campagneperiode jouw Facebook campagnes en zorgen voor de structurele aanpassingen om de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken binnen elke fase van de customer journey met jouw always-on strategie. Wij definiëren vooraf samen met jou passende KPI’s en sturen sterk aan op optimaal resultaat.

Meer over Display Advertising dienstverlening van OrangeValley
 

Artikelen over Display Advertising van OrangeValley: