“Bereik met Facebook Adverteren een gerichte doelgroep in de verschillende fases van de customer journey met de juiste boodschap”

Facebook is één van de belangrijkste en grootste sociale netwerken in Nederland. Ruim 9,4 miljoen mensen maken gebruik van Facebook. Het Facebook advertentieplatform biedt uitgebreide mogelijkheden om jouw doelgroep te segmenteren en te bereiken binnen de customer journey. Met behulp van Facebook Advertising bereik je specifieke doelgroepen met je aanbod en boodschap.

Wat is Facebook Advertising?

Facebook biedt bedrijven het Facebook Business Ads manager account aan. Vanuit dit advertentieplatform worden Facebook advertentiecampagnes opgezet, gelanceerd en beheerd op Facebook. Adverteren op Facebook biedt bedrijven de mogelijkheid om website bezoekers, doelgroepen en fans op basis van specifieke kenmerken te bereiken zoals interesses, leeftijd, locatie, geslacht en opleidingsniveau. Door middel van pixel tracking en het tonen van relevante advertentie-uitingen bereik je doelgroepen met campagnes gericht op bereik, lead generatie en verkoop. Met Facebook beschik je globaal over drie manieren om te adverteren. Advertenties worden getoond aan de rechter zijde van Facebook pagina’s en profielen, in het nieuwsoverzicht (de timeline) van gebruikers en/of binnen de Facbeook App op mobiele apparaten.

Facebook advertenties plaatsingen

Onze aanpak voor Facebook adverteren

Wij verzorgen de opzet van je Facebook Business account en de implementatie van de Facebook pixel. Met deze pixel worden geavanceerde doelgroep segmenten opgesteld, zodat je de juiste boodschap aan een specifieke doelgroep toont op het juiste moment. Wij helpen je wanneer gewenst met het opzetten van de campagnes en het benutten van deze uitgebreide targeting mogelijkheden. Zo zorg je ervoor dat je op het juiste moment zichtbaar bent in meerdere fases van de customer journey.

Op basis van jouw huidige doelgroepen bereik je wanneer gewenst eveneens vergelijkbare doelgroepen. Facebook zoekt in naar bezoekers met overeenkomende kenmerken zoals je huidige website bezoekers en interesses. Het samenstellen van aangepaste doelgroepen voor een zeer gericht bereik is mogelijk, bijvoorbeeld door bestaande data zoals e-mailadressen, telefoonnummers en databases te importeren. Zo bereik je bestaande klanten, bezoekers en leads via Facebook.

De fases van de Customer Journey: Touch, Tell, Sell en Care

Facebook Campagne Management

Met behulp van Facebook kan een grote fanbase opgebouwd en bereikt worden. Hierdoor is Facebook eveneens een waardevol sociaal netwerk voor het creëren van brand awareness en het gericht onder de aandacht brengen van je merk, product of dienst.

Wij beheren maandelijks jouw Facebook campagnes en zorgen voor de structurele aanpassingen om de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken binnen elke fase van de customer journey met jouw always-on strategie. Wij definiëren vooraf samen met jou passende KPI’s en sturen sterk aan op rendement.

Meer over Display Advertising dienstverlening van OrangeValley
Artikelen over Display Advertising van OrangeValley: