Content Marketing is onmisbaar voor een optimale Customer Journey en om doelgroepen optimaal te bedienen en bereiken. Een belangrijk onderdeel van Content Marketing is goed (en doelgericht) contentmanagement. Daarom stellen wij de contentkalender template beschikbaar, als aanzet om jouw contentstrategie doelgericht en altijd met het oog op de doelgroep uit te voeren.
Wat is er nodig voor een content kalender?
Ontwikkel unieke en relevante content die aansluit op de zoekvragen van je doelgroep. Om de content kalender vervolgens optimaal te benutten, is het essentieel om de volgende stappen te doorlopen:
- Evalueer het huidig punt waarop het bedrijf zich bevindt (startpunt).
- Identificeer de doelgroep in verschillende fases van hun klantreis.
- Bepaal welke content aansluit op de zoekvraag en fases van de doelgroep.
- Omschrijf de unieke kenmerken waarmee jouw bedrijf zich onderscheid van de concurrentie.
Voer deze stappen uit voor elk product en/of dienst, om de content kalender zo volledig mogelijk te maken. Organiseer hiervoor een brainstorm sessie om alle ideeën van diverse teamleden in kaart te brengen.
Waarom een content kalender?
De content kalender is een handig hulpmiddel om alle publicatie-activiteiten te organiseren en om deze doelgericht en meetbaar te maken. Ook helpt de contentkalender je bij het stroomlijnen van de te verdelen taken omtrent de creatie, publicatie en verspreiding van content. In het artikel ‘Een contentkalender maken: Zo doet je dat’, beschrijven wij waarom de contentkalender belangrijk is bij het vormgeven van een contentstrategie.
Wij bieden je dit template aan om jouw publicatie-activiteiten gestructureerd op stoom te brengen, waarbij de doelgroep altijd centraal staat. Door je gegevens in te vullen abonneer jij je eveneens op onze nieuwsbrief. Direct na het verzenden van je gegevens ontvang je de contentkalender template in jouw mailbox.
Inhoud template
- Stroomlijn van alle publicatie-activiteiten
- Gekozen doelgroep (persona)
- Overzicht status van geplande activiteiten
- Planningsoverzicht van de te behandelen activiteiten
Vragen over Content Marketing?
Heb je aanvullend nog vragen over Content Marketing? Neem dan contact op met onze specialisten, of lees meer op onze Content Marketing pagina’s.