OrangeValley 3

Content Marketing

Data-gedreven en kwalitatieve content als integraal onderdeel van je campagne en 1st party data strategie

OrangeValley wave

Waarom Content Marketing?

  • Datagedreven contentstrategie
  • Multichannel benadering
  • Unieke contentmetrics voor engagement 
  • Persoonlijk Content Performance Dashboard

Maak ambassadeurs van je online bezoekers. Bouw met hoge kwaliteit content aan het fundament van je merk en realiseer groei op lange termijn. Klaar voor de volgende stap in Content Marketing?

Een datagedreven Contentstrategie

Content als bouwsteen van je 1st party data strategie

Nu steeds meer browsers het gebruik van third-party cookies gaan blokkeren en wetgeving rondom privacy en gegevensverzameling wordt aangescherpt, heeft dat ingrijpende gevolgen voor advertising en het doormeten van de resultaten. Wat is de rol van content marketing om het gedrag en kenmerken van jouw doelgroep in kaart te brengen en een bijdrage te leveren aan een kwalitatieve first party data strategie.

Contentstrategie gericht op data-gedreven inzichten van jouw doelgroep

Veel bedrijven maken content op basis van wat ze denken dat de doelgroep wil horen, zonder echt te weten waar de doelgroep naar zoekt. Wil je de relevantie van de content voor je doelgroep vergroten en echt aan de slag met een effectieve content strategie? Onderzoek dan eerst aan welke content de doelgroep behoefte heeft en hoe het customer journey van je doelgroep eruitziet. 

Een gerichte contentstrategie waarin verschillende activiteiten worden gestroomlijnd op basis van datagedreven inzichten van jouw doelgroep. Zo maak je de content relevant, persoonlijk en actueel. Een datagedreven contentstrategie zorgt er bovendien voor dat marketeers minder tijd kwijt zijn aan het beheren van de inhoud van de strategie. Zo houd je meer tijd over voor het bedenken van gedenkwaardige digitale ervaringen die daadwerkelijk klanten converteren.

Strategiesessie inplannen

multi_channel_articles
Content Marketing

Content als integraal onderdeel van campagnestrategie

Campagne based content is onderdeel van een succesvolle contentstrategie. Hierbij creëer je bewust een overlap in de marketingkalender en contentstrategie. Vanuit hub, hero en hygiene content ontwikkelen we een strategie met meer impact op jouw seizoensgebonden of campagne gerelateerde doelstellingen.

Waar sta je nu met je bedrijf en waar wil je heen? Wat wil je uitstralen? Hoe gaan we dit bereiken? Door jouw doelgroep te doorgronden helpen we je met het kiezen van de juiste campagne aanpak, kanalen en content. We bouwen activatie- en nurture campagnes om kwalitatief verkeer binnen te halen. Genereren traffic naar jouw website. Of creëren loyaliteitscampagnes om je klanten te laten groeien. Onze digitale campagnes zorgen voor een naadloze ervaring met jouw merk.

Neem contact op

Hoe influencer marketing je bereik in de upper funnel kan vergroten

Influencer Marketing helpt bij het bereiken van de juiste doelgroep en het zichtbaar maken van een merk, product of dienst. Het is een zeer effectieve marketing methode om merkdoelstellingen te realiseren in (vooral) de touch en tell fase van de customer journey. Influencer Marketing kan een positieve bijdrage hebben op onder andere bereik, engagement, brand mentions, naamsbekendheid en groei van eigen social media kanalen. Influencer is er niet alleen om een jonge doelgroep te bereiken, ook oudere en heel specifieke niche doelgroepen kunnen uitstekend worden bereikt met de juiste influencer strategie.

Lees meer

dashboard
Contentmarkerting

Unieke content metrics geven inzicht in performance

Contentmarketing zorgt ervoor dat jouw merk een betrouwbare en aantrekkelijke informatiebron is voor de doelgroep. Door dit te combineren met een stuk creativiteit, branding en interactie, zorg je ervoor dat jouw merk op strategische wijze een autoriteit wordt. Wij meten en optimaliseren deze interactie met het Contentmarketing Kwaliteit Dashboard. Dit dashboard bevat een aantal unieke metrics die door OrangeValley zelf zijn ontwikkeld. Zo wordt de echte engagement van de websitebezoeker inzichtelijk.

Bekijk demo dashboard

Multichannel content in elke fase van de customer journey

Goede content is onmisbaar bij het realiseren van betere online zichtbaarheid, meer naamsbekendheid en een hogere betrokkenheid van de doelgroep. Hierbij is het van essentieel belang dat rekening gehouden wordt met de customer journey van jouw klanten en doelgroepen. Welke content heeft de doelgroep in welke fase nodig? Via welke kanalen en platformen? En op welk moment?

Binnen OrangeValley zijn alle in’s en out’s van de algoritmes van de grote platformen bekend. Zo weten wij precies hoe je succesvolle content voor alle kanalen ontwikkelt. Denk hierbij aan kanalen als YouTube en Instagram, maar ook het algoritme voor succesvolle content via organic search en paid advertenties beheersen wij.

Data gedreven inzichten uit zoekgedrag en de data-gedreven persona’s die we binnen OrangeValley opstellen bieden vervolgens de mogelijkheid voor de juiste content in elke fase en kanaal van de customer journey. Met deze inzichten kan vervolgens hoge kwaliteit content uitgewerkt worden.

Planning
Growth

Content Marketing bij OrangeValley

OrangeValley ondersteunt al ruim 10 jaar klanten als KPN, Centraal Beheer en Ajax bij de opzet en structurele uitvoer van een Content Marketing strategie. We zorgen ervoor dat je de juiste content, op de juiste plek, voor de juiste doelgroep creëert en hiermee de content relevantie vergroot. Dit alles wordt gevat in een Contentmarketing Framework. Wij begeleiden en adviseren je bij de creatie van goede content en bij het verspreiden van deze content voor het optimale resultaat. 

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Ondersteuning nodig bij je Content Marketing Strategie? Neem contact op!