Afbeeldingextensies in google ads
Afbeeldingextensies in google ads
Eén van de nieuwe snufjes in Google Ads is de beeldextensie. Met deze extensie kun je een afbeelding toevoegen aan de advertentie die weergegeven wordt in de zoekresultaten. Voor nu wordt deze extensie alleen nog weergegeven op mobiele apparaten. Beeldextensies worden weergegeven als aanvulling op je reguliere advertenties, en vervangen dus niet je teksten en koppen. In deze blog vertellen we je de basics van beeldextensies.
WANNEER KAN JE EEN BEELDEXTENSIE GEBRUIKEN?
Niet alle accounts kunnen nog gebruik maken van beeldextensies. Accounts moeten een goede reputatie hebben op het gebied van beleidsnaleving, mogen niet adverteren op gevoelige onderwerpen zoals alcohol, en het account moet meer dan 90 dagen actief zijn. Zolang je aan deze eisen voldoet zie je in het extensiesscherm de optie om een beeldextensie toe te voegen:
Deze extensies zijn zowel op campagneniveau als op advertentiegroepniveau toe te voegen. Zolang je dus één relevante afbeelding hebt voor alle advertentiegroepen in je campagne, kun je deze het best op campagneniveau toevoegen. Zit er veel verschil tussen de verschillende advertentiegroepen (bijvoorbeeld verschillende producten), voeg de extensies dan toe op advertentiegroepniveau.
EISEN AAN DE AFBEELDINGEN
De afbeeldingen die je wilt gebruiken moeten ook voldoen aan een aantal eisen. Zo moet je altijd minimaal één vierkante foto toevoegen, en kun je een liggende foto (1,91×1) toevoegen. De vierkante foto moet minimaal 300×300 pixels zijn, de liggende 600×314. Om te voorkomen dat je juridisch in de problemen komt moeten natuurlijk ook alle afbeelding van jezelf zijn, of je moet toestemming hebben om deze te gebruiken. Ook mag je geen logo’s gebruiken, of een collage van verschillende afbeeldingen.
HOE ZIET DE ADVERTENTIE ER UITEINDELIJK UIT?
Bij onder andere onze klant Graszoden Online hebben we de beeldextensies toegevoegd. In de afbeelding hieronder zie je hoe deze er in de zoekresultaten uit ziet. Het is een mooie manier om meer op te vallen, zeker als je concurrenten deze extensie nog niet gebruiken.